MIKSI lapseni bestiksen äiti tekee näin?! Kyseessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
2 lk tytöt, jotka ekaluokasta asti olleet kuin paita ja peppu, aina yhdessä. Minä olen kotiäiti, tämä toinen äiti käy töissä, josta syystä viime vuoden hänen tyttönsä oli iltapäiväkerhossa, nyt ei enää ole vaan "joutuu" palaamaan koulusta tyhjään kotiin 4-5h ajaksi. Heillä on kuulema sääntö, että kun vanhemmat on pois, ei saa kaveri jalallaan heille astua (siis koulun jälkeen leikkimään). Yleensä siis omakin tyttöni venyy koulun jälkeen tuntikausia pihalla leikkimässä tämän bestiksensä kanssa, koska sääntö nro 2 kuuluu ettei tämä tyttö saa mennä koulun jälkeen kaverille kylään kuin sovitusti ja vain MAX kerran viikossa MAX 2h kerrallaan. SIIS MIKSI??

Entajua. Olen laittanut äidilleen viestiä, että ko tyttö on meille aina tervetullut, olen aina lapselle laittanut ruuatkin koulun jälkeen (tarkoin hänen allergiansakin huomioon ottaen!), me ollaan ihan tavallinen ns kunnon perhe.

TE vanhemmat siis jotka toimitte näin, MIKSI? Olen tuonut sata kertaa esiin, ettei lapsesta ole meille vaivaa. Surettaa molempien tyttöjen puolesta ja etenkin tämän "rajoitetun", kun omallani kyllä riittää kavereita mutta tämä yksi raukka joutuu viettämään iltapäivänsä pääosin yksin.

*ei ymmärrä*!!

... ja jos lapsi tulee teille joka päivä syömään niin kirjoitat täällä kuinka huonosti tämä äiti pitää muksusta huolta kun ei edes kotona ole ruokaa tarjolla ja joudutte ruokkimaan URAäidin lapsen...

... ja jos lapsi tulee teille joka päivä syömään niin kirjoitat täällä kuinka huonosti tämä äiti pitää muksusta huolta kun ei edes kotona ole ruokaa tarjolla ja joudutte ruokkimaan URAäidin lapsen...

Nuo likat on sitäpaitsi niin pieniruokaisia ettei tunnu missään se yksi ylimäär. annos. Sitäpaitsi enemmän kuin mielelläni sen hänelle soisin, tyttö on ihana ja omalle lapselleni tosi tärkeä. En usko, että kyse on tästä ruokapolitiikasta. Mutta mistä, sitä en ymmärrä .

Ymmärrän hyvin ettei tytölle saa kavereita tulla kotiin silloin kun tyttö yksin. Äiti ei voi millään seurata mitä keskenään keksivät ja touhuavat ja olla heistä vastuussa. Kysessä kuitenkin noinkin pienet lapset vielä.

Ymmärrän myös senkin että lapselle on rajattu kavereiden luona oleskeluaikaa, ja että kyläreissut tulee olla sovittuja. Kyllä minäkin äitinä haluaisin tietää missä lapseni on menossa samaan aikaan kun itse olen töissä. Ja ehkä äiti ei myöskään halua että lapsi on kenenkään "vaivoina".. On paljon ihmisiä jotka sanovat että "ei ole vaivaa", mutta selän takana nuristaan.. Ja ehkä lapsen tulisi tehtyä läksytkin kun rauhassa kotona..

Jokainen tehköön minkä parhaaksi näkee, aina löytyy arvostelijoita, teki niin tai näin.

Meidän lapsi sai tuoda kavereitansa meille kakkosen keväällä. Silloin alkoi tuntua että sillä on riittävästi järkeä olla meillä kahdelleen kaverinsa kanssa.

Mitä kavereiden luona käynteihin tulee niin kavereillensa on saanut mennä kohtuun rajoissa. Mä en suosituisi siihen että lapsi menisi yhdelle tietylle kaverille useasti viikossa ja söisi siellä.

meillä on sellainen sääntö, että siloin kun en ole kotona, niin meille ei tule myöskään kavereita. koska maatalossa on niin paljon vaaranpaikkoja ja vaarallisia koneita. mutta lapset on kyllä saaneet mennä kotiin, jos, SIIS HUOM. kyläpaikassa on vanhempi kotona

Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan.
On eri asia viedä kavereita kotiin jossa ei ole aikuisia paikalla, kuin viedä kavereita kotiin jossa äiti on kotona. Lisäksi perhe voi haluta viettää aikaa keskenäänkin, sekä opettaa lasta olemaan myös kotona eikä luuhaamaan päivät pitkät pitkin kyliä. On ihan tervettä että lapsella on välillä myös "tylsää."

Meillä ekaluokkalaisen sääntönä on että suoraan koulusta kotiin, ensin läksyt ja välipala ennenkuin lähdetään kaverille tai kaveri tulee meille. Jossain vaiheessa kun jää yksin kotiin kun muu perhe käy esim. kaupassa, niin silloin ei kavereita tule. Jatkossa sääntöjä tietenkin täytyy tarkistaa kun ikää ja harkintakykyä tulee lapselle lisää.

Näinpä se menee, palstalta tarpeeksi monta kertaa lukenut miten isojen perheiden äidit valittaa kun yksi tai kaksilapsisen perheen lapsi on siellä kylässä. Olenkin tehnyt päätöksen että lasten kaverit on mieluummin meillä ja sillon kun olen kotona. Keskellä päivää en voi olla koska käyn töissä, joten vähän hankalaksi menee.

Mutta eipä tarvii tulla sanomaan että hoidattaisin lapseni jollakin toisella äidillä.

[QUOTE="aloittaja";28937469]Nuo likat on sitäpaitsi niin pieniruokaisia ettei tunnu missään se yksi ylimäär. annos. Sitäpaitsi enemmän kuin mielelläni sen hänelle soisin, tyttö on ihana ja omalle lapselleni tosi tärkeä. En usko, että kyse on tästä ruokapolitiikasta. Mutta mistä, sitä en ymmärrä .[/QUOTE]

Ihan hyvin voi olla kyse ruokapolitiikasta. En tykkäisi että oma lapsi söisi monta kertaa viikossa jossain muualla. Laitan kuitenkin itse ruokaa ja teen iltapäiväksi välipalaeväät jääkaappiin odottamaan valmiiksi tarjottimelle.

Mulle tulis olo että asioiden pitäisi olla enemmän vastavuoroisia ja koska olen töissäkäyvä äiti niin en pysty lapsia samalla tavalla vahtimaan. Kaksi pientä koulun jälkeen tyhjässä talossa keksii paljon enemmän kaikkea kiellettyä kuin yksi.

Kyllä meillä ainakin on sääntönä, että suoraan koulusta kotiin ja ILMAN KAVEREITA. Välipala syödään ja tehdään läksyt ja sitten voi kavereille mennä. Jos meillä ei ole aikuista kotona, niin en tykkää että lasten kaverit tulee meille. Syinä yksinkertaisesti se, että keskenään ollessan sotkevat koko talon ja siivous jää tietysti minulle. Ja tekevät kaikkea sellaista, mitä ei saisi; mm. penkovat keittiön kaapit, eräänkin kerran minun vaatekaapista oli haettu 'lelulaatikko'... Ei kiva.

Sitten jos olisi suoraan koulun jälkeen tulossa kaveri joka asuu kauempana, niin voidaan sopia erikseen.

Minäkään en ymmärrä tällaisia äitejä, jota pakottavat lapsensa olemaan yksin monta tuntia iltapäivisin.

Olen meidän tokaluokkalaiselle sanonut, että voi tuoda aina kaverinsa meille kotiin ja saa myös mennä kavereilleen. Muistan, kuinka itse pelkäsin lapsena olla yksin kotona, enkä halua lapseni joutuvan kokemaan samaan. Kaverin kanssa aika kuluu paljon nopeammin ja rattoisammin.

Ainoaksi ehdoksi olen laittanut, että läksyt pitää sitten tehdä yhdessä kaverin kanssa.

Ymmärrän hyvin sitä toista äitiä. En antaisi omani mennä yhteen ja samaan kyläpaikkaan joka päivä, vaikka kuinka sanottaisiin että siitä ei ole vaivaa. Kyllä itselleni tulisi tunne, että lapseni kuitenkin on "vaivaksi" ja itse en työssäkäyvänä voisi tasapuolisuuden nimissä kutsua samassa määrin tätä toista lasta meille leikkimään ja ruokailemaan.

Sitten tietysti tulee mieleen sellainenkin, että jos vaikka kaverin perheessä syödään todella epäterveellisesti ja lasten annetaan vetää karkkia ja muuta herkkua kaksin käsin ihan vapaasti, niin en tykkäisi, enkä antaisi omani sellaiseen perheeseen mennä kovin usein aikaa viettämään.

[QUOTE="Sari";28937836]Minäkään en ymmärrä tällaisia äitejä, jota pakottavat lapsensa olemaan yksin monta tuntia iltapäivisin.

Olen meidän tokaluokkalaiselle sanonut, että voi tuoda aina kaverinsa meille kotiin ja saa myös mennä kavereilleen. Muistan, kuinka itse pelkäsin lapsena olla yksin kotona, enkä halua lapseni joutuvan kokemaan samaan. Kaverin kanssa aika kuluu paljon nopeammin ja rattoisammin.

Ainoaksi ehdoksi olen laittanut, että läksyt pitää sitten tehdä yhdessä kaverin kanssa.[/QUOTE]

Meillä lapsi ei joudu olemaan kokonaan yksin, seurana on vuotta vanhempi sisarus. Mutta jos molemmat pyytäisivät vaikka yhden kaverin, meillä olisi jo neljä lasta pienissä neliöissä leikkimässä leikkejään. Tulisiko läksyt tehtyä? En ole siitä ollenkaan varma.

Lisäksi juuri tuo että kun ei pysty vahtimaan, ei tiedä mitä keksivät. En halua että kaappeja tai tavaroita pengotaan. Eka-tokaluokkalaisista ja sitä nuoremmista lasten kavereita on meillä silloin kun täällä on joku aikuinenkin kotona (siksi aikaa saattaaisin jättää että käyn lähikaupassa alle 30min)

Yhteistyössä