Miksi lapsi ei saa nukkua vanhempien sängyssä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yks vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yks vaan..

Vieras
Asiallista keskustelua toivon, tarkoitukseni ei ole "tuomita" ketään joka haluaa lapsen nukkuvan omassa sängyssään.

Oman kokemukseni mukaan --> Minulla on useampi lapsiperhe ystävänä/tuttavana jotka valittavat etteivät saa nukuttua yöllä, koska lapsi tulee viereen "ainakin kymmenen kertaa yössä" ja joudutaan uudestaan ja uudestaan viemään omaan sänkyyn takaisin.

Eikö olisi helpompaa vaan ottaa lapsi viereen ja ekalla kertaa ja loppuyö nukuttais rauhassa?

Joillakin lapsi voi potkia tms. jonka ymmärrän, onko se isompi paha?

Onko vaan periaate se, että lapsen on nukuttava omassa sängyssä, vai kuinka?
 
Meillä lapsi/lapset saa tulla viereen, omaan sänkyyn ne viedään nukkumaan jos häiritsevät. Se saako muiden lapset nukkua missä ei juurikaan kiinnosta. Jos joku muiden nukkuma järjestelyissä kiinnostaa on se lähinä se nukkuu ja saako kaikki nukuttua/levättyä riittävästi.
 
No kaveriperheellä ainakin on aika kapea sänky ja lapsi sellainen, että tulee viereen, muttei nukahda vaan alkaa pyöriä, höpistä, ulista mitä milloinkin...

Meillä lapsi nukkuu pääosin omassa sängyssä, joskus herää yöllä ja silloin tulee viereen tai käyn hakemassa. Ei haittaa meitä, meidän sänkyyn mahtuu ja aamulla on ihan kiva herätä välillä porukalla. Lapsi myös nukahtaa heti tyytyväisenä viereen, joskus potkii kyllä tai yrittää kääntyä poikittain.

Mutta en itsekään tykkäis, jos nukkuis koko yön meidän sängyssä, mut ei haittaa jos yöllä kömpii viereen.
 
Aina on saanut tulla viereen. Alussa oli perhepeti, josta sitten hiljalleen lasten omasta alotteesta siirryttiin ensin osaksi yötä omaan sänkyyn. 4v ylöspäin ovat kuitenkin nukkuneet jo koko yöt omassa sängyssä, muutamaa satunnaista sairas-yötä tai kamalaa painajaista lukuunottamatta. Ovat myös pienestä asti olleet reippaita nukahtajia (jäävät yksin nukahtamaan, eivätkä huutele perään tai tule pois sängystä), eivätkä koskaan protestoi nukkumaanmenoa. Ihmettelen kyllä perheitä, joissa nukkumisestakin on tehty hirveä sirkus. Uskon, että meillä tuo perhepeti teki nukkumisesta turvallisen ja miellyttävän asian lapsille.
 
me halutaan pitää makuuhuone aikuisten alueena, olis melko ikävää lähteä joka ilta ahtaalle sohvalle harrastamaan seksiä vain sen takia että lapsi ei osais nukkua omassa sängyssä. me vaan tarvitaan myös sitä parisuhde aikaa ja parhaiten se onnistuu niin että lapset nukkuu omassa huoneessa. ja tää ei nyt sitä tarkoita et lähdettäis keskellä yötä viemää lasta pois jos tulee viereen kun sitä tarvitsee, mut eipä nuo ole kyllä pahemmin sängyistään poistunut yöllä
 
Saa tulla mutta 4v kannetaan takaisin kun on nukahtanut jos 1vee tulee myös meidän sänkyyn. Koko porukka ei mahduttaa samaan sänkyyn eli sitten ei nuku kukaan kunnolla.
 
[QUOTE="vieras.";29343285]me halutaan pitää makuuhuone aikuisten alueena, olis melko ikävää lähteä joka ilta ahtaalle sohvalle harrastamaan seksiä vain sen takia että lapsi ei osais nukkua omassa sängyssä. me vaan tarvitaan myös sitä parisuhde aikaa ja parhaiten se onnistuu niin että lapset nukkuu omassa huoneessa. ja tää ei nyt sitä tarkoita et lähdettäis keskellä yötä viemää lasta pois jos tulee viereen kun sitä tarvitsee, mut eipä nuo ole kyllä pahemmin sängyistään poistunut yöllä[/QUOTE]

Juu. Joillakin lapsella saattaa olla sänky vanhempien huoneessa joten siihen tää ei sovi :D
Mutta ymmärrän kyllä sinun pointtisi :)
 

Yhteistyössä