Miksi lapsi kastetaan, jos esim. itse ei usko Jumalaan tai kannata kirkkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehen puolesta voin vasta, että koska akka määräsi näin tapahtuvaksi.
Minä olen tapaluterilainen ja mies ei kuulu kirkkoon ja väittää ettei usko jumalaan.
Ei kumminkaan vastustanut lasten kastetta.

Mutta samasta syystä meitä ei vihitty kirkossa.

Mulla on tuttu joka ei kuulu kirkkoon eikä ole uskovainen pätkääkään..Silti haluaa lapsensa kastettavan,koska haluaa lapsilleen jonkunlaisen siunauksen. Juu tämä heille sallittakoon,mut pointtia en käsitä millään tavalla..

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Saattaa joutuakin, mutta eivät ainakaan siitä syystä että olisin jättänyt heidät kastamatta.

.

Lähinnä minua kiinnosti, että mihin raamatun kohtaan perustat väitteesi, jonka perustana pidät raamattua?

Tämä keskustelu ei ehkä kuulu tänne. Perustetaan ketju lapsi- ja aikuiskasteen eroille ja puhutaan tästä siellä. Tarkoitukseni oli vaan osoittaa, että meitä uskoviakin on moneen lähtöön ja jokaisella on omat tapansa ja tyylinsä uskoa. Turha näistä on noin kärkkäästi muita moittia kuin ap tekee. Mielestäni Raamatussa käsketään kastamaan ja opettamaan kaikkia ihmisiä eikä anneta lupaa sulkea mitään ihmisryhmää lähetyskäskyn ulkopuolelle. Ei edes sylivauvoja. Kastaminen on minulle niinkuin joku täällä sanoikin: ristin merkki otsaan ja rintaan josta Jeesus tunnistaa omansa.

Haluaisitko ap esimerkiksi hätäkasteen vauvallesi jos jotain menisi synnytyksessä vikaan ja lapsi ei selviytyisi? Mä haluaisin, mutta ilmeisesti eri syistä? Mun silmissä nuo sun syyt kastaa lapsesi näyttää ihan samoilta kuin monen muunkin syyt joita olet täällä kovin moittinut. Olet itse saanut saman alun elämällesi, haluat jatkaa sitä perinnettä ja liittää vauvasi seurakuntaan vaikka sen voisi ehkä myöhemminkin tehdä sitten kun lapsi osaa itse päättää. Ja virallisen tilaisuuden jossa pappi lausuu vauvan nimen. Mitä eroa siihen että moni muu, joka ei ehkä usko Jeesukseen, mutta uskookin vaikka rakkauteen, anteeksiantamiseen ja sielun ylösnousemiseen haluaa kastaa lapsensa? Oletko ap oikeasti mielipiteinesi sen parempi kuin me muutkaan? Oletko siinä asemassa että voisit sanoa kuka tekee näissä asioissa oikein ja kuka väärin?

Jokainen tekee tyylillään, turha näistä on tapella. Eli lopetan tähän keskusteluun osallistumisen nyt. Sen sanon vielä, että sulle saattais olla ap joku muu seurakunta sopivampi kuin luterilainen jos kannatat kerran aikuiskastetta.

Ei se ole totta että ne helvetin esikartanot tahi ulkokehät olisi kastamattomia lapsia varten,vaan perkeleelle ja hänen enkeleilleen niin kuin koko tulijärvikin.Näin Raamattu asian ilmaisee ja ellemme siihen usko mihin sitten,kun on kysymys uskon asioista.Lapsikaste eikä aikiuskaste
pelasta ilmistä sinne joutumasta,vaan henkilökohtainen usko Jeesukseen,sillä Jeesus on ainoa
tie iankaikiseen elämään.Hän on tie,totuus ja elämä.Käy tielle joka johtaa taivaaseen.

En kuulukkaan kirkkoon, sillä se on vuosisatojen aikana tehnyt maailmasta vain huonomman paikan kaikelle elämälle. Tämä on fakta, jota kukaan älykäs tai sivistynyt ihminen, joka on oikeasti perillä asioista, ei pysty mitenkään kieltämään. Monet suomalaiset kuuluvat kirkkoon ja noudattavat sen sakramentteja vain koska se on traditio: "koska kaikki muutkin niin minä myös". Ihmiset ovat sokeita lampaita, säälittävän usein. Jos kymmenen kaveria hyppää kaivoon, niin tietenkin minunkin pitää hypätä sinne. Enemmistön vaikutuksella on sokeiseva vaikutus.

Joillekin ihmisille, varmastakin useimmille, sillä ei ole mitään merkitystä mihin ryhmittymiin kuuluu: heille on vain tärkeää se, että he voivat olla "normaaleja" ihmisiä, eli heille yhteisöllisyys itsessään on hyvin tärkeää. Säälittävää.

Monet tekevät ennen kuin miettivät, se on ongelma. Kirkko tukehduttaa ihmisen luonnollisen hengellisyyden salakavalasti vaikuttamalla kollektiivisella tasolla koko yhteiskunnassa. Tämä mätä instituutio nostattaa selkäkarvani pystyyn. Ihmisten kannattaisi olla todellakin selvillä oikeista faktoista, ennen kuin osoittavat alistuvansa korruptoidun laitoksen orjaksi kuin jotkut jälkeenjääneet idiootit. Se, että suurin osa suomalaisista kuuluu kirkkoon, saa minut häpeämään kansalaisuuttani.

Yhteistyössä