Miksi lapsille pitää aina olla roskaruokaa tarjolla jokaikisessa lastentapahtumassa tai -paikassa?

Mä olen niin tottunut tuohon ja silti se harmittaa. Mulla 2 vaikeasti allergista lasta (toinen taapero, toinen leikki-ikäinen) ja he eivät voi syödä mitään hese-mäkkievästä, ei myöskään mitään pullia, nakkeja, makkaroita yms. mitä tapahtumissa myydään/tarjotaan.

Rattaiden kyydissä kulkee aina pieni kylmälaukku missä molemmille ruokaa (sekä kylmänä että lämpimänä syötävää) ja lisäksi iso termari jossa kiehuvaa vettä. Maidot joudun pienelle sekoittamaan kuumaan veteen ja usein sitten lämmitän (esim. puistossa) lapsille ruuan vesihauteessa =) Onhan se hidasta ja eksoottista mutta omat systeeminsä on tullut löydettyä millä hoituu näppärästi.
Tuokin ärsyttää että omat evää kielletty yli 1v. Mekin käymme joskus hesessä (esim. äiti-lapsiporukalla) ja aina pitää olla selittämässä että niin kun 4v. ei voi syödä hesen listalta mitään ruokaa ja siksi hänellä on omat eväät.

mistä te oikeen ajatte? Me ollaan ajettu monesti väliä Oulu-HKi ja aina on saatu lapsellekin muuta kun niitä ranskiksia ja nakkeja. Eriasia tietty jos on sellanen ettei mee muusi ja pullat jne alas. Mut ei se tarjonta oo vaa roskaruokaa.

No kerrohan teidän kantahuoltikset missä syötte? Tilanteesta riippuen mennään joko suoraan nelostietä tai sitten Kuopion kautta vitosta.

Tässähän oli vaan kyse sun omasta varautumisesta. En mä ainakaan oleta että missään on esim. mitään mikroa tarjolla. Ollaan käyty kaikenlaisia paikkoja Heurekasta, Sealifesta, Lintsistä, Hoplopista jne. läpi eikä oo ikinä ollut mitään ongelmaa kun varaa mukaan sellaista minkä voi syödä kylmänä. Leivätkin säilyy hyvänä kun laittaa reppuun kylmäkallet tai vaikkapa pari jäädytettyä vesipulloa niin siinä on samalla juomat mukana. Hedelmät ja jogurtit tms. on myös hyvää evästä.

[QUOTE="vieras";26302160]No kerrohan teidän kantahuoltikset missä syötte? Tilanteesta riippuen mennään joko suoraan nelostietä tai sitten Kuopion kautta vitosta.[/QUOTE]

Meillä muksut söi viimeksi ABC:lla salsabroileria.

Mä kerroin jo, että mulla on jokaikinen päivä lounas ainakin mukana taaperolle. Usein välipalakin. Eilen olin ottanut lounaan mukaan, siinä kaikki.

Oli vaan ihan mieletön ylläri, että leikki-ikäisten isossa tapahtumassa ei ole tajuttu mikroa tai lasten tarttevan oikeaa ruokaa. En voi sille mitään ettei taapero suostu syomään kylmää ruokaa. Ei muokaan kyllä joku perunamuusi menisi kylmänä alas.

Yleisesti kyllä omien eväiden syominen on kielletty useissa tapahtumissa. Silloin on toki pakko syoda, mita tarjolla on, ja ainahan jotakin ruokaa on tarjolla.

Lintsillekin on vihdoinkin avattu laaturuokaloita, kun on tajuttu, ettei kaikki halua ranskalaisia ja hodareita.

Toi on kieltämättä outoa, ettei mikroja ollut tarjolla... itse en ole tuollaiseen tapahtumaan sattunut varmaan koskaan. Mutta tossa tilanteessa ois varmaan poistuttu syömään johonkin ihan oikeaan ravintolaan. Omia eväitä mä olen lapsille pitänyt mukana ja syöttänyt aina kun on ollut ennakkoaavistus ettei kunnon ruokaa paikasta löydy, eikä siitä oo kukaan koskaan natseilemaan tullut. Sellaisessa tilanteessa olisin varmaankin äänestänyt jaloillani.

[QUOTE="alma";26302129]Olen huomannut, että ravintoloiden lastenlistoille toivotaan aina niitä terveellisiä vaihtoehtoja. Mutta sitten kun niitä sinne listalle laitetaan, niin niitä ei osta kukaan. Meillä oli joskus listalla sellainen kanaa, riisä ja kasviksia tyyppinen vaihtoehto, ja oikeasti yhdeksän kymmenestä vaihtoi riisin ranskalaisiin.
Kala-annoksia ei osta juuri kukaan, ellei ne sitten ole jotain fritattuja versioita.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kyll ravintoloissa (ainakin kunnollisissa) pystyy muokkaamaan niitä annoksia lähes millaisiksi vaan. Eli kyllä sieltä varmasti jotain terveellistä lapsillekin saa, kunhan van uskaltaa avata suunsa.[/QUOTE]

Tää on totta. Lähiravintolassa kokeilivat lastenlistalla tervellisempiä annoksia. Kerran ehdittiin syödäkin ja nyt siellä on taas pizza, hampurilaiset ja nakit ranskalaisilla. Mutta pyytämällä saa ihan hyviä annoksia monessa paikassa. Jopa kalaa tai äyriäisiä, jota ei usein ole lastenlistalla.

[QUOTE="vieras";26296100]Olen ihmetellyt ihan samaa. Eikä vain lastentapahtumissa, vaan ylipäätään reissatessa, huoltoasemilta ei lapsille saa kuin riskaruokaa (eipä kyllä juuri aikuisillekaan) Mun lapsi kun ei edes välitä ranskalaisista tai hampurilaisista, tää on oikeasti ongelma. Matkalla Oulusta Helsinkiin ehtii tulla kovasti nälkä ja kun Suomen tieverkko on sellainen, että koukkaus johonkin kaupunkiin tekee matka-aikaan melkoisesti lisää.[/QUOTE]

Mä en käsitä missä sä kuljet jos et välillä Oulu-Helsinki löydä ruokapaikkoja.
Jos lapsi on sen ikäinen että voi jo syödä ranskalaisia ja hampurailisia voi hän tällöin syödä kaikkea mitä aikuinenkin. eli mitä ihmettä sä etsit lapsille?

Lähes jokaisella isommalla huoltoasemalla tarjoillaan "ihan kunnonkin ruokaa"

Miksei voi ostaa sieltä Hesburgerista (HopLopin yhteydessä) lapselle vaikka hampurilaista (leipää ja pihvi, iik), minisalaattia ja maitoa?

Aivan. Ja sitten huoltamoilla on ainakin lounasaikaan usein seisovapöytä - sen laatu vaihtelee tosin paljon. Ja pihvit voi pyytää ilman panerointia, voi tilata puolikkaan aikuisten annoksesta jne.

Ja ei maailma kaadu siihen jos jonkun päivän lounas on kylmä tai peräti hesen hampurilainen ranskalaisilla.

Mä kirjoitin alkuperäisessä viestissä, että on kivaa että lapsille järjestetään tapahtumia. Olen todella iloinen, että tapahtuma järjestettiin.

Mulla ei ole yleensä autoa käytossä, joten kuljen aina julkisilla. Lähdin kotoa klo 09.30, jolloin ei voi oikein syodä vielä lounasta. Saavuimme paikalle 10.30, ja 30min leikin jälkeen, kävelimme .

Meillä syödään tuommoisessa tilanteessa aamulla toinen aamupala, usein syödään tuossa tilanteessa puuro, niin pitää paremmin nälkää.

Lisäksi on aivan päivän selvää, että ilmaisessa lastentapahtumassa on valtava ruuhka, eli tietää, että aikaa menee pelkästään sen ilmaisen ruuan saamiseen.

Me emme ole enää noissa tapahtumissa käyneet, sillä mua aiemmin häiritsi kyllä kovasti kaikennäköisten lelujen myyminen ko. tapahtumissa. Kivempaa on olla vaikka vain rannalla, kun selittämässä lapselle, että nyt ei osteta sitä tai tätä.

Meillä ainakin on taaperoilla ollut hätävaraeväänä aina laukussa pahvitetrassa oleva valmispuuro. Se on uponnut kylmänä ihan ilman mitää lämmityksiä. Tosi kätevä matkalla, tarvitsee vain lusikan ja sakset purkin aukaisuun. On syöty niin junassa kuin hotellissa iltapalana, rattaissa istuen vaikka missä.

[QUOTE="vieras";26302399]
Lähes jokaisella isommalla huoltoasemalla tarjoillaan "ihan kunnonkin ruokaa"[/QUOTE]

Ja pakkoko ylipäätään on käydä huoltoasemalla syömässä? Meillä ainakin vakikesälomareissulla pysähdytään syömään useinmiten kiinalaiseen ravintolaan lounasaikaan.

[QUOTE="vieras";26302463]Meillä ainakin on taaperoilla ollut hätävaraeväänä aina laukussa pahvitetrassa oleva valmispuuro. Se on uponnut kylmänä ihan ilman mitää lämmityksiä. Tosi kätevä matkalla, tarvitsee vain lusikan ja sakset purkin aukaisuun. On syöty niin junassa kuin hotellissa iltapalana, rattaissa istuen vaikka missä.[/QUOTE]

Totta! Meillä oli kans aina näitä hätävarana, kun säilyvät lämpimässä ja voi tosiaan lusikoida suoraan purkista nassuun. Eräänkin uimarantareissun ovat pelastaneet :)

mun juniori( täl hetkel viel pienin), 3vuotiaana sai Viking buffetis hirveen raivarin, ku tarjoilija tuli ehottaan et tuol ois noit nakkei ja ranskalaisia, niit lasten herkkuja. poika söi aikuisten pöydästä kaiken mahollisen eksoottisen.. matkoilla olles kyl joskus menee roskaruoka, mut useammin just joku kotiruokalounas

[QUOTE="vieras";26296100]Olen ihmetellyt ihan samaa. Eikä vain lastentapahtumissa, vaan ylipäätään reissatessa, huoltoasemilta ei lapsille saa kuin riskaruokaa (eipä kyllä juuri aikuisillekaan) Mun lapsi kun ei edes välitä ranskalaisista tai hampurilaisista, tää on oikeasti ongelma. Matkalla Oulusta Helsinkiin ehtii tulla kovasti nälkä ja kun Suomen tieverkko on sellainen, että koukkaus johonkin kaupunkiin tekee matka-aikaan melkoisesti lisää.[/QUOTE]

No mitä se pitää sitten olla? Aivan jokaisessa abc.ssä on tarjolla lounas joka kattaa kyllä ihan terveellisen ruoan.
Ja tilaamalla saa vaikka pihvin.

Tuo HUPS-tapahtuma oli muutenkin aika floppi. YKsi pomppulinna, jossa about 50 lasta yhtäaikaa, ja yksi pieni temppurata. Sen lisäksi vähän mailoja ja palloja. Ja hirveästi mamuja (Espoon mittakaavassa etenkin, siis arviolta 80% ihonväriltään tai pukeutumiseltaan ns. kantasuomalaisista poikkeavia). Eipä kauaa viihdytty. :(

Vanha ketju, mutta purampa kiukkuni tähän! Teimme tässä juuri matkaa lapsen kanssa tässä rakkaassa maassamme ja oikeesti päätin, että kierrän tästä lähtien mm. ketjuhotellit kaukaa ja siirryn leirintäalueille. Kun viikko oli takana kaiken maailman kylpylää sun muuta kokopäiväaktiviteettia alkoi oikeasti vituttaa ja kunnolla. Kanakori, makkarakori, hampurilainen, ranskalaiset... Onko se nyt niin saakelin vaikeaa järkätä vaikka yhtä päivän keittoa näihin huvipuistoihin jne?????? Me aikuiset jätimme ruoat väliin, mutta lapselle oli pakko jotain ostaa. Kebab riisillä tyyliin ainoa, jossa välttyy ranskalaisilta. Sama ongelma kaikilla helvetin huoltiksilla yms.
Näin ainakin Pohjanmaalla.
Mikä perkele näitä HopLopeja, kauppakeskuksia, huoltiksia sun muita oikein vaivaa???? Tunkekaa pihvinne, ranskiksenne ja makkaranne perseeseenne!
Kiitos.

Täällä oli Lastentapahtuma jossa toiminta ulkona ja sisällä.
Oli myös ruokailu mahdollisuus.
Tarjolla oli muusi ja itse tehdyt lihapullat.
Lisäksi salaatteja.
Mitään muuta ruokaa ei ollut.
Pitopalvelu tarjosi tämän.

Lounaan hinta oli melkoisen korkea. Syöjiä oli kourallinen.
Ruokaa jäi ihan hirveesti.

Miksi perheet eivät menneet syömään.

mä en ole koskaan jaksanut stressata tuosta. jos kun jossain käymme, niin on ihan sama onko se ruoka niin hirveen terveellistä, pääasia, että nälän saa tyydytettyä. se toki harmittaa, jos mukana on niin pieni, joka ei vielä syö samaa ruokaa kuin muut, ettei sit saa lämmitetyä sitä maitopulloa tai sosetta

Yhteistyössä