Miksi lasten SUKKAHOUSUT ovat ihan sekundaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja räyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

räyh

Vieras
Meillä kokemusta H&M:n, Lindexin ja Name it:in sukkiksista 0-1-vuotiaan käytössä. Kaikki nyppyyntyvät heti. Hennesin kuviot lähtevät purkautumaan. Tahrat eivät lähde minkään merkin sukkiksista, siis esim. porkkanasose. Name it:in sukkikset ohenevat, jolloin kuukauden käytön jälkeen olisi kuin verkkosukkikset lapsen jaloissa.

Lisäksi koot ovat todella outoja - indexin sukkiksissa se jalka- ja nilkkaosa on tosi iso, vaikka meidän lapsella onkin iso jalka. Hennesin sukkikset olisivat sopivimmat, mutta ne ovat laadultaan niin älyttömän huonot... Name it:in sukkikset ovat parhaat, mutta ei siltikään todellakaan hyvät.

Enkä usko että olis mun pyykinpesutaidoista kiinni, kun kaikki muut vaatteet peseytyvät puhtaiksi eivätkä nyppyynny.

Mä tykkään ihan noista hmmmm...en muista merkkiä mutta saa cittarista ja prismasta, ei oo mitenkään erikoisesti kuvioituja mutta pysyy hyvinä! ne on sellasta vanhanaikasta kangastakin =)

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Mä tykkään ihan noista hmmmm...en muista merkkiä mutta saa cittarista ja prismasta, ei oo mitenkään erikoisesti kuvioituja mutta pysyy hyvinä! ne on sellasta vanhanaikasta kangastakin =)

Joo, ne perussukkahousut! Niihin mäkin olen tosi tyytyväinen.

Sama kokemus täällä paitsi saksalaisista brändeistä, joita olenkin hamstranut Saksassa asumisen aikana. Quelle (web-kauppa) sukkikset ovat tosi laadukkaat, eivät veny eikä nyppyny. http://www.sterntaler.com/ on toinen saksalainen brändi, mun suosikki. Tosin en osaa sanoa, onko niillä web-kauppaa missään. Löysin Saksasta myös sisältä froteiset lämpimät jääkarhu-tähti-vuoristo-kuvioiset sukkahousut, kun poika oli vielä pieni ja oli niin ikävää lupua niistä kun hän kasvoi pois!

Tosi nättejä sukkiksia on kyllä, name itiltä meillä on sellaiset valkoiset pitsisomisteiset ja riemunkirjavaraidalliset, hennesiltä ruskeat vaaleanpunaisin pilkuin ja vaaleanpunaraidalliset sekä harmaat joissa pöllönkuva ja lindeksiltä kirkkaanvihreät tipusukkikset, valkoiset joissa eri värisiä palloja ja maatuskakuvioiset.

Mutta. Kun. Ne. Eivät. Kestä. Siisteinä.

Siis ihan jäätävän näköisiä jo muutaman viikon käytön jälkeen!

Juu, olen huomannut samaa! Kunnon sukkiksia on lähes mahdoton löytää. Varsinkin nuo H&M:n ovat TODELLA huonoja ( Hintalaatusuhde aivan metsästä ). Minusta hyvät sukkahousut ovat olleet Veikka&Venla-merkkiset, Tarjoustalosta ( yllättävää kyllä ). Ne pitävät minusta hyvin kuosinsa, eivät nyppäänny ja istuvat hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Onko ne niitä Sidosteen? Kotimaisia, väreinä tyyliin punainen, valkoinen ja sininen?

Meillä on yhdet 70-senttiset odottamassa, ovat aaaaaaaivan liian pitkät vaikka muksulla mittaa jo liki 80cm ja on pitkään käyttänyt muiden merkkien sukkiksissa ja housuissa 80senttisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko ne niitä Sidosteen? Kotimaisia, väreinä tyyliin punainen, valkoinen ja sininen?

Meillä on yhdet 70-senttiset odottamassa, ovat aaaaaaaivan liian pitkät vaikka muksulla mittaa jo liki 80cm ja on pitkään käyttänyt muiden merkkien sukkiksissa ja housuissa 80senttisiä.

En mä muista merkkiä. Meillä koko kuitenkin pitänyt ihan hyvin paikkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä pysyy ihan hyvässä kunnossa. Pesen sukkikset aina väärinpäin pesupussissa.

Samoin! Kuten lapsen sukatkin. Sukat ovat pysyneet siisteinä, lähinnä hennesin ja lindeksin ribbinilkkaiset ja tarrapohjaiset sukat käytössä.

Älä osta kovin kuviollisia vaan yksivärisiä! Säilyvät siistimpinä, kun ei ole sitä kuviohommaa.

Tuo voi kyllä pitää paikkansa. Niissä Lindexin sukkiksissa se kuvio ei ole kyllä kauheasti mennyt miksikään.

Ite ostan sukkikset Prismasta eikä niissä oo mitään vikaa =) Hienoja ja hyviä ovat. Eikä kyllä kummempaa nukkaakaan ole. Yhdet on lahjaksi saatu ja tiedän että ne on ostettu cittarista, ei niissäkään vikaa =) Ja hyvin sopivat tytön päälle.

Meillä ongelmana on sukkisten venyminen ja miltei repiaminen pepun puolesista saumoista! Pojalla on "Bumsibum" =) vaipat ja vartalo on jotenkin sellainen että jostain syystä kaikissa sukkahousuissa peppu melkein paistaa läpi =D

mun lapsi (7v) kysy yks päivä että 'onks nää sukkahousut kertakäyttösiä?' Ekaa kertaa jalassa ja niis oli jo pari reikää... :) Sellast se on, jos useempi tyttö ni eniten rahaa lasten vaatteissa menee sukkahousuihin, ainakin melkein.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppuli:
Meillä ongelmana on sukkisten venyminen ja miltei repiaminen pepun puolesista saumoista! Pojalla on "Bumsibum" =) vaipat ja vartalo on jotenkin sellainen että jostain syystä kaikissa sukkahousuissa peppu melkein paistaa läpi =D
Meillä ei ole edes kestovaipat käytössä ja silti sukkikset on aina pepun kohdalta tosi ohuet vaikka muualta olisivat kuin uudet. No, onneksi on tyttö niin yleensä tunika tms peittää sen pepun kohdan.

Ja kuten joku jo edellä mainitsikin niin ap:lle vinkkinä että kannattaa tosiaan ainakin noissa h&m:n sukkiksissa suosia niitä yksivärisiä tai ainakin semmosia missä ei ole hirveesti kuvioita. Tosin noissakin tuntunut laatu heikkenevän parin vuoden aikana kun meillä on pojan vanhoja Nalle puh-sukkiksia ja niissä ei ole kuvioisissa läheskään yhtä paljon nyppyjä kun noissa tytön sukkiksissa.

Totta on, että kaikki ne nukkaantuu jo lähes ekassa pesussa. Tokan pesun jälkeen ovat sen näkösiä kuin olisivat olleet pari kuukautta vähintään ahkerassa käytössä. Mut onneks sit ne ei oikeestaan enää lisänukkaannu. :D

Meillä ei Hennesiltä ole purkaantunu kuviot, mut niistä löystyy peppukohta ja alkaa roikkumaan aika alussa. Name itin sukkiksista taas just purkaantuu kuviot.

Parhaimpia on mun mielestä Veikka ja Venla -merkkiset, joissa on myös liukuesteet pohjassa. Nukkaantuvat, mut kestäneet muuten.

Mitkään meillä ei ole ohentuneet ja kaikista saan kyllä ihan helposti porkkana-, bataatti- ja mandariinitahrat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppuli:

Meillä venyy kanssa hm:n sukkikset tuosta pepusta. :D Mut Veikka ja Venla kestää senkin. =)

Yhteistyössä