Miksi mä en saa myytyä meidän lasten pieniä vaatteita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaahiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaahiiri

Vieras
Vaatteet on ihan hyväkuntoisia, nättejä, ehjiä, ei tahroja, tai parissa vaatteessa on, mutta ei sen takia pitäisi ne kaikki olla epäkelpoja. Kuvat on jokaikisestä rätistä.
Hinnatkin on ihan edulliset, isossa paketissa postikuluineen kappalehinta oli 1 e tai jopa alle. Ja jos ei postitella, vaatteen kappalehinta on vielä vähemmän...

Huuto-netissä vaatteet katoaa kaiken valtavan myynnin alle ja taakse, ei tule yhtään huutoa siellä, joten en jaks yrittää enää sinne.

Miksi nämä tavalliset pienen vauvan vaatteet eivät tunnu kelpaavan kellekään??
JOO, kaikki haluaa henkka-maukkaa, bamsea ja disneytä. Ja sitten kun minä laitan ilmon just näistä merkeistä, ei nekään mene kaupaksi???

Ne, jotka ovat ostaneet, ovat käsittääkseni saaneet ihan sitä mitä olen kuvannutkin myyväni, eli ei pettymyksiä?

Itse petyin, kun ostamissani vaatteissa printtikuva oli huonompi ja housissa lahkeet rikki, eikä näistä ollut mainintaa. Itse mainitsen jos tämmöstä, tosin ei ole, kun en myy risaa, mutta vauvanvaatteethan eivät rikki oikeastaan menekään.
vaatteet eivät retroa, eivät ikivanhaa, vaan ihan perusvaatetta. tavallisia. myynnissä samanlaisia edelleen on...

MIKSI NE EI KELPAA KELLEEN????

NO TÄÄLLÄ JUSTIIN!! Ilmot on molemmissa!!! Siksihän mä teille itken, että sanokaa mikä vika tavallisessa vauvan vaatteessa on kun ei kelleen kelpaaaaaa???

Kait sitten suurin osa mammoista on niin hienoperseitä, ettei tavalliset kelpaa. Meidän vauvalla on kaikennäköistä vaatetta, sen verran valitsen ettei lapseni näytä pelleltä. En laita sellaisia vaatteita lapseni päälle, jotka on musta ällöjä. Eikä liian pieniä tai liian kuluneita/kulahtaneita.

Hei!
Itse ostan periaatteessa kaikki lasten vaatteet käytettynä. Tuo kirpputori on niin lähellä että olen kokenut sen hyväksi paikaksi niitä ostaa. Netin kautta tosiaan kaikki vaatteet "hukkuu" kun niitä on niin paljon. Myös paketeissa on se ongelma että jos haluan lapselleni paidan, pitää ostaa kasa muuta. Yksittäin ostaen hintaa tulee postikulujen takia niin paljon, että halvempi ostaa kirpputorilta.

Mä laitoin tonne annetaan osioon pojan vaatteista ilmon eikä oo mitään reimatecciä ja kelpasivat kovin postikulujen hinnalla. Ainoo et mulla tää lähettäminen kestääää ku mä en löydä tarpeeks isoo pahviloodaa !!! |O |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Mä laitoin tonne annetaan osioon pojan vaatteista ilmon eikä oo mitään reimatecciä ja kelpasivat kovin postikulujen hinnalla. Ainoo et mulla tää lähettäminen kestääää ku mä en löydä tarpeeks isoo pahviloodaa !!! |O |O |O

No tämäkään ei ole ongelma. Meillä on pahvilootia ihan tolkuttomasti, joka kokoiseen pakettiin loota löytyy.

En myy välttis pakettina, ihan yksittäinkin ja kappalehinta on just sen takia niin alas vedetty. <Onhan se hassua saada tilille jotain 3 euroo rahaa :) mutta yksi vaate vähemmän.

älkää nyt roskiin herrajestas laittako. mä vien aina spr:lle, uffiin tms kaiken ylimääräisen.. ikinä laittais kaatopaikalle.

On kyllä kumma jos ei kelpaa.. joillain taas menee kuin kuumille kiville..

Kuinka pieniä? Ei mulle tullut mieleenkään ostaa niitä kaikkein pienimpiä, siis 60 senttisiä (sen pienempiä ei edes tarvittu) kirppikseltä, kun ne ei nyt niin paljon maksakaan ja melkein puolet tarvittavista tuli äitiyspakkauksesta. Sittn niitä myös saa oikealta ja vasemmalta, olen tuupannut pieneksi jääneet vaatteet siskoilleni ilman palautusoikeutta. Työkaverit taas myy ja lahjoittaa myös mielellään.
Mulla onkin nyt muutama tytön vaate, jotka oli aika arvokkaita, mutta tytön mielestä esim. väärän värisiä (lue: ei vaaleanpunainen) ja niitten kanssa olen vähän pulassa. Kun niistä vois vähän jotain saadakin, mutta siskoilta en ota rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
älkää nyt roskiin herrajestas laittako. mä vien aina spr:lle, uffiin tms kaiken ylimääräisen.. ikinä laittais kaatopaikalle.

mun pitäs ajaa joku sata kilsaa lähimpään spr:n paikkaan joten en viitti..ennemmin roskiin, kattelin niitä läpi kun laitoin kuvia niistä, osa oli ihan uusia, no pieniä ne nyt on.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Kuinka pieniä? Ei mulle tullut mieleenkään ostaa niitä kaikkein pienimpiä, siis 60 senttisiä (sen pienempiä ei edes tarvittu) kirppikseltä, kun ne ei nyt niin paljon maksakaan ja melkein puolet tarvittavista tuli äitiyspakkauksesta. Sittn niitä myös saa oikealta ja vasemmalta, olen tuupannut pieneksi jääneet vaatteet siskoilleni ilman palautusoikeutta. Työkaverit taas myy ja lahjoittaa myös mielellään.
Mulla onkin nyt muutama tytön vaate, jotka oli aika arvokkaita, mutta tytön mielestä esim. väärän värisiä (lue: ei vaaleanpunainen) ja niitten kanssa olen vähän pulassa. Kun niistä vois vähän jotain saadakin, mutta siskoilta en ota rahaa.

No ihan vauvan vaatetta. Alle vuoden ikäisen vauvan kampetta.
En ole itse saanut mistään keltään, ostin käytettynä läjäpäin. Esim. anoppi ei ole ostanut vauvalle kuin pari vaatetta koko aikana, siis noin vuoden aikana.
Siksi yritän myydä, kun itse joudun kaiken ostamaankin, että vähän kompensaatiota.
Kirppareilta ja alennuksesta olen myös ostanut....

Ei ole ketään kaveria, kelle lahjoittaa.

Olen pyöritellyt säännöllisesti MLL:n kirppistä keväällä ja syksyllä jo useamman vuoden ajan.
Sillä kokemuksella voin sanoa, etä nimenomaan pienten vauvojen vaatteet liikkuvat kaikista huonoiten, sitten n. 80-sentistä ylöspäin kauppa käy. Nuo pienten vauvojen vaatteet ovat myös niitä, joita kirppikselle tuodaan valtavat määrät.

Todennäköisesti on niin, että vauvalle saadaan paljon vaatetta lahjaksi, ja ainakin ekan vauvan kyseessä ollessa, niitä ostetaan myös paljon itse, uutena.

Tuolla MLL:n kirppiksellä ei välillä kierrä edes bodyt hintaan 20 senttiä kappale. Kerran ostin sieltä muovikassillisen vaatteita tulevalle vauvalle, bodeja, mekkoja, sukkahousuja, olipa mukana yksi takkikin ja lakanoita. Vaatteet merkkivaatteita, jopa diorin asu mukana. Tuolla muovikassillisella oli hintaa 20 euroa ja kaikki vaatteet kuin uusia, eihän ne edes pienellä vauvalla kulu.

Eli jos haluat päästä vaatteista eroon, hinnan pitää olla lähes ilmainen, tai sitten jonkun tutun tarvita vaatteita.

Oma kuopukseni on jo 3-vuotta ja meillä on vieläkin jotain 70-senttisiä vaatteita jäljellä. Olen myynyt kirppiksellä, lahjoittanut sukulaisille ja vielä on jotakin jäljelläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:

mun pitäs ajaa joku sata kilsaa lähimpään spr:n paikkaan joten en viitti..ennemmin roskiin, kattelin niitä läpi kun laitoin kuvia niistä, osa oli ihan uusia, no pieniä ne nyt on.

Kait sinä joskus käyt siellä jossaion ihmisten ilmoilla ja voit mennessäsi viedä????? Tai onko jossain neuvola, jätä sinne pahvilaatikkoon ja lappu: saa ottaa! Tai kait paikkakunnallasi on seurakunta, vie sinne, vievät eteenpäin. Tai kauppa, seinälle ilmoitus, että annat.

ihmisillä on niin paljon tavaraa ja vaatetta, ettei viitsi tai tarvii ostaa mitään melkein omaa makua vastaavaa, vaan just sellaista ku haluaa.surullista, että hyvää vaatetta pitää heittää pois ku kenellekkään ei kelpaa.kertoo jotain meidän yhteiskunnasta.
itsekkin ihan pulassa ku joka suunnalta joku tyrkyttää vaatteita ja en halua niitä meille. haluan ostaa vähän ja just sellaista mistä pidän.
uff, lähikirppis jne...sielä varmaan saat myytyä. itsekkin myyn lasten vaatteet 10senttiä-1e et pääsen eroon.

Kannattaa kysyä vaikka neuvolasta ottaisko ne vastaan, jos tietävät esim jonkun hyvin vähävaraisen äidin. Meillä nlassa on kierrätyslaatikko odotustilassa.

Ja kyllä meillä MLL:n kirppareilla on mennyt nuo pienimmätkin koot. Riippuu tietysti aina hinnasta mitä' pyytää... Mulla ne on melkein kaikki olleet 50 senttiä kipale ja hyvin ovat kiertoon lähteneet. Nyt ois reilusti noita 150 senttisiä tytön vaatteita...

Alkuperäinen kirjoittaja Oonakamu:
Älkää hyvät ihmiset viekö kelpo vaatteita uffin lootiin!!!! Ne päätyvät silppuriin.... Eivät todellakaan päädy niitä tarvitseville!!

Kerran tuli tv-ohjelma, jossa kerrottiin, että Uffille lahjoitetuista vaatteista tehdään ns. paaluja, siis tiukkoja vaatenippuja, jotka myydään huutokaupassa eniten tarjoavalle tai yhtäkaikki, se vaatepaali myydään jollekin, joka ostaa sen tietämättä mitä pitää sisällään ja tämä henkilö sitten edelleen myy ne vaatteet, kyseessä on siis jobbari, joka myy sit ne vaatteet just niille, jotka tarvitsee, joilla ei ole rahaa, joille luulemme uffin vaatteita lahjoittavan.
pelastusarmeijan pata on hyvä. Fida myös oikeasti auttaa. Molemmat on kristillisiä järjestöjä, toiset eivät halua auttaa sitä kautta eli antaa vaatetta sinne..

Yhteistyössä