Miksi meidän asunto ei mene kaupaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myyjä

Vieras
On tarjouskaupassa Kiinteistömaailmalla myynnissä ja jo yli 10 perhettä on käynyt katsomassa, mutta tarjousta vaan ei tule... :( Onko se tarjouskauppa kuitenkin niin huono tapa myydä asuntoa vai missä on vika?

En osaa sanoa vastausta kysymykseen, mutta mä henk.koht. en tykkää siitä tarjouskaupasta. Musta ihan hölmö.

Mutta luulisin, että jos asunto kiinnostaa ja ois hyvä, niin eiköhän tarjous tehtäisi.

Minusta koko tarjouskauppasysteemi on hanurista en ikinä maksaisi enempää kuin alkuperäinen pyynti. Me myytiin ensin eka omaa taloamme itse 1kk, kukaan ei tullut näyttöihin. Sitten otettiin välittäjä ja meni heti, kannattaa etsiä aktiivinen hyvä välittäjä.

Me kun on katseltu asuntoja, niin skipataan ihan suoraan ne tarjouskauppakohteet. Ärsyttää koko kauppatapa niin paljon, ettei kiinnosta yhtään, vaikka olisi minkälainen lukaali. Ehkä emme ole ainoita, jotka ajattelevat näin?

meillä oli 8kk talo myynnissä tarjouskaupassa eikä mennyt kaupaksi,1 tarjouksen saivat.Vaihdettiin välittäjää jolla ollaan oltu nyt kohta 4kk,yksi tarjous tullut myöskin.

Kovasti itsekkin toivoisin että menisi kaupaksi :/

Tarjouskauppa on syvältä. =) Ostettiin talo vähän aikaa sitten ja kun sitä etsittiin, kyllä skipattiin nuo kohteet... Se kun menee aina ostajan vedätykseksi. :kieh:

Ja sit toinen on se, et hinta on liian korkea talon kuntoon/sijaintiin nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja nakki:
laita ite myytniin, meillä oli kiinteistömaailmalla eivätkä saaneet mitään aikaan, äiti laittoi itse ilmoituksia nettiin ja lehtiin niin meni viikossa...

Oli eka myynnissä itselläni, mutta ei tullut kauppoja niin laitoin Kiinteistömaailmalle, kun sanoivat, että he myyvät nopeasti.

Hinta voi olla liian korkea, jos siis asunnossa ei ole mitään oleellista vikaa. Kiinteistömaailman tarjouskauppa on huono, ostaja ostaa mielummin niin että saa itse vähän alennusta kuin että joutuu tarjoamaan pyynnin päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarjouskauppa-kohteet skippaan minäkin. En lähde mihinkään huutokauppaan, kun ostan kotia itselleni.

Eli monilla on suuria ennakkoluuloja tarjouskaupasta? Ei siinä ole mitään huutokauppaa, kun sä jätät tarjouksen niin myyjällä on 2vrk aikaa hyväksyä tai hylätä se. Jos sinä aikana sattuu joku toinen tarjous tulemaan niin myyjä valitsee jomman kumman. Niin helppoa se on.

Hyvännäköinen, siisti asunto tuo on. Tykkään väreistä ja materiaaleista. Mutta ulkoapäin ei mikään häävisen näköinen. Sisältä parempi. Hinnasta en osaa sanoa, kun en tuon kaupungin hintatasoa tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarjouskauppa-kohteet skippaan minäkin. En lähde mihinkään huutokauppaan, kun ostan kotia itselleni.

Eli monilla on suuria ennakkoluuloja tarjouskaupasta? Ei siinä ole mitään huutokauppaa, kun sä jätät tarjouksen niin myyjällä on 2vrk aikaa hyväksyä tai hylätä se. Jos sinä aikana sattuu joku toinen tarjous tulemaan niin myyjä valitsee jomman kumman. Niin helppoa se on.

Kummasti se vaan löytyy toinen tarjoaja aina tohon tilanteeseen. :xmas:

Kaverit just koitti ostaa yhtä asuntoa tolla ja hinta nousi lopulta ihan taivaisiin. Jättäytyivät sitten leikistä, mutta pieni epäilys jäi, oliko toista tarjoajaa oikeasti edes olemassa.

Kävin kattomassa tuota kohdetta. :) En tiiä, mikä on tuon alueen hintataso, mut mut... Minusta vaikuttais vähän kalliihkolta. Mun makuun tossa ois aika paljon rempattavaa. Se voi olla monelle este.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kummasti se vaan löytyy toinen tarjoaja aina tohon tilanteeseen. :xmas:

Kaverit just koitti ostaa yhtä asuntoa tolla ja hinta nousi lopulta ihan taivaisiin. Jättäytyivät sitten leikistä, mutta pieni epäilys jäi, oliko toista tarjoajaa oikeasti edes olemassa.

Kävin kattomassa tuota kohdetta. :) En tiiä, mikä on tuon alueen hintataso, mut mut... Minusta vaikuttais vähän kalliihkolta. Mun makuun tossa ois aika paljon rempattavaa. Se voi olla monelle este.

Täällä on käynyt 5 välittäjää, joiden mielestä hinta on 135-145te. Eli on ihan oikean hintainen...

Mun mielestä aika kallis. On kuitenkin Petosella. Voisko rajoittaa ihmisten ostoinnokkuutta, koska alueella niin huono maine? Keittiö näyttää myös siltä et se pitäis uusia, koska kaapit aika vanhat...

Yhteistyössä