Miksi mennä kihloihin, jos ei aio naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
myö oon kihloissa, enkä oo ihan menossa naimisiin kyllä ihan viellä.
Syitä on... noh tekosyitä pikemmin :laugh: mä vaan en osaa päättää millaset häät ja milloin, ja tieten kyl mie haluun tietää et onks TOI se mun mies jonka kaa mää oon lopun ikää (joo ja kyl mulla on vakaa aikomus siihen) eikä mulla sinne alttarille ny nii kiire on, kyl sinne hitaamminkin ehtii... seurustelua 8v, kihloissa jo 7v... et on mulla tässä viel armon aikaa viellä vuosi ennen häitä...
Tosin ketä se häiritsee jos kihlaus on pitkä? mitä jos pari onkin päättänyt hääpäivän mutta ei kerro sitä kun se saattaakin olla jossain hamassa tulevaisuudessa, JOS on... meil siis kyl pvä päätettiin jo sillo ko sormukset ostettii, mutta ei kellekkään olla kerrottu viellä. sitte keväällä =)

Nevian eikö kyseessä ollu parit jotka ei OLLENKAAN aiokkaan mennä naimisiin, siis missään vaiheessa mut menevät kihloihin? Että tuo sun sepustus oli aika aiheen vierestä.

Meille se kihlaus oli kuitenkin vakavamman sitoumuksen merkki ja toi tiettyä yhteenkuuluvuutta kun on ne sormukset sormissa. Naimisiinmenoa kumpikin pitää turhana. Ehkä sitten joskus.

Meillä taas on tällä hetkellä niin paljon muuta (lapsi tulossa), jotta naimisiin meno lykkääntyy kyllä. Kuitenkin halutaan järjestää hääjuhlat, sitten joskus. Ei nyt kuitenkaan olla julkistettu hääpäivää muille tai muutenkaan vaivata sillä päätämme nyt, vaan eletään ihan tätä päivää vaan. Naimisiin menon aika tulee sitten joskus kun siltä tuntuu, ja siitä sitten ilmoitetaan kyllä muillekin kutsulla.

Mulla ja isännällä on yhteiseloa takana sen kymmenen vuotta, joista ollaan kihloissa oltu 9.5 vuotta. Naimisiinmeno ei ole meille se juttu, sen takia emme menneet kihloihin vaan sen takia, että sormuksilla ilmoitimme läheisillemme ja kaikille muille, että tässä tämä nyt on - olen sitoutunut. Ja todellakin - kolmen lapsen vanhempina menemme yhteistä elämäämme eteenpäin. Meille riittää tämä. Jos muita närästää se i- kirjaimen puuttuminen liitostamme, niin se kait on heidän pulmansa, ei meidän.

Yhteistyössä