Miksi mennä naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä "syitä" niitä nyt olikaan, että kannattaisi mennä naimisiin vs avoliitto? Kun kyseessä pari jolla lapsia, talo ja lainaa siitä. Lapset on yhteiset, talo on puoliksi kummankin nimissä ja lainassa vakuutus sen varalle että toiselle velalliselle sattuu jotain.

Me olemme puhuneet avopuolison kanssa että jos menemme naimisiin nytten kesällä..Jos todella rakastaa,luottaa,haluaa viettää elämänsä sen miehen kanssa yhdessä niin miks ei.Me rakastamme toisiamme,luotamme,ja kummatkin meistä haluaa elää yhdessä loppuun asti ja meillä on yksi lapsi ja toista yritämme..Olemme valmiita sitoutumaan loppu elämäksi.

Meillä ei ole lainaa,eikä omaa taloa vielä vaan asumme vuokralla rivitalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Toisen kuollessa asiat on paljon helpompi selvittää. Ja tietenkin on myös leskeneläke.

Tarkennatko blondille, miten ja mitkä on helpompaa selvittää? :)

no perintö asiat, lisäksi jos on huonot välit "appivanhempien" kanssa niin a siats ujuu mutkattomammin kun sillä puolisolal on oikeus päättää kaiksiat asioista.. leskeneläke on toinen hyvä syy...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Toisen kuollessa asiat on paljon helpompi selvittää. Ja tietenkin on myös leskeneläke.

no perintö asiat, lisäksi jos on huonot välit "appivanhempien" kanssa niin a siats ujuu mutkattomammin kun sillä puolisolal on oikeus päättää kaiksiat asioista.. leskeneläke on toinen hyvä syy...

Appivanhemmat on ihan parhaat :D

Perinnönhän voisi hoitaa testamentillakin, eikö totta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Leskeneläke, oikeus asua yhteisessä asunnossa puolison kuoleman jälkeen, avio-oikeus omaisuuteen (jos ei avioehtoa).

Talo on puoliksi minun, joten oikeus asua..?

no jos puoliso kuolee niin sen puolikas talosta periytyy joko lapsille taikak sitten jos lapsia ei ole niin lähimmille sukulaisille... (näin olen ainakin ymmärtänyt) eli avoliitossa ei oel automaattista perintä oikeutta

Alkuperäinen kirjoittaja Cappuccino:
uskonnollinen syy, eli haluaa jumalan siunauksen pyhään avioliittoon.

No me ollaan pakanoita koko perhe :D

Ja anteeksi, olen vastaillut myös vieras-nikillä, en meinaa muistaa millään laittaa tuota ap:tä :ashamed:

Leskeneläke, oikeus asua yhteisessä asunnossa puolison kuoleman jälkeen, avio-oikeus omaisuuteen (jos ei avioehtoa).

no jos puoliso kuolee niin sen puolikas talosta periytyy joko lapsille taikak sitten jos lapsia ei ole niin lähimmille sukulaisille... (näin olen ainakin ymmärtänyt) eli avoliitossa ei oel automaattista perintä oikeutta

olet ymmärtänyt väärin.

Mutta olisiko siinä jotain ongelmaa että omat lapset perisivät sen toisen puolikkaan talosta? Entä voisiko senkin järjestää testamentilla (leskellä oikeus asua talossa tms)?

Appivanhemmat on ihan parhaat :D

Perinnönhän voisi hoitaa testamentillakin, eikö totta?

Niin vaan jos ei tuu sitä testamenttia heti tehtyä , kuka sitä arvaa kohta heti kuolevansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja Romantikko:
Rakkaudesta :heart:

rakkautta on ilman naimisiin menoakin. vai eikö voi rakastaa ilman virallista sitoutumista.

En tietääkseni niin sanonut. Joillekin se rakkaus on syy mennä naimisiin, virallisesti näyttää että haluaa olla juuri sen toisen ihmisen elämänkumppani. Ei se avioliittoa tarvitse, elää yhdssä rakkaudesta/muusta syystä, mutta esimerkiksi meille se oli tärkeä rituaali, vihkiminen joka yhdisti meidät virallisesti perheeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Cappuccino:
uskonnollinen syy, eli haluaa jumalan siunauksen pyhään avioliittoon.

No me ollaan pakanoita koko perhe :D

Ja anteeksi, olen vastaillut myös vieras-nikillä, en meinaa muistaa millään laittaa tuota ap:tä :ashamed:

Niin no kukin tavallaan =) Se oli vain yksi syy. Meillä 3kk tuleviin häihin :heart:

Yhteistyössä