Aiemmissa suhteissa miehelle ei riittänyt hellyys tai muu seksin harrastaminen, piti olla vain sitä itseään. Kaikki muu oli vain kyseistä tapahtumaa petaavaa toimintaa. Ja jos kieltäydyin perustellusti menkkojen tai vaikkapa flunssan vuoksi, seurauksena oli murjotusta ja syyllistämistä. Minun olisi pitänyt olla kuin 24 h-market, joka on aina auki hänen tarpeitaan varten, ja jolla ei ole omaa tahtoa. Yksi miehistä meni jopa niin pitkälle, että suhteen päättyessä väitti kiven kovaan, ettei meillä ollut hellyyttä, vaikka sitä oli ja paljon! Tuntui kuin hän olisi halunnut mitätöidä ihan kaiken fyysisen läheisyyden mitä meillä oli, ja saada minut vaikuttamaan kylmemmältä kuin mitä olin.
Olen suhteisiin jäädessäni ehkä ajatellut sinnikkäästi suhteiden hyviä puolia, ja yrittänyt ajatella, että jotain negatiivistakin on kestettävä, jotta saisi myös positiivista. Sitä, mikä on "normaali" määrä negatiivisia asioita yhdelle suhteelle, en ole tiennyt tai osannut arvioida. Olen toki tehnyt vertailuja muihin, ja esimerkiksi ihmetellyt, miten on mahdollista, että tuttavapariskunnan mies lähettää naiselleen tekstiviestin ilmoittaakseen olevansa ulkona myöhempään kuin mistä oli aiemmin puhe. Minun poikaystäväni eivät koskaan tehneet näin. Ajattelin ehkä myös, että nuo naiset, joiden miehet osoittavat heitä kohtaan huomiota, ovat jotenkin "parempia" kuin minä, ja etten minä ansaitse sellaista. Ja olen ajatellut niinkin, että kyseisenlainen huomiointi ei kuuluisi poikaystävieni tyyliin, mutta että he huomioivat sitten muilla tavoilla. Olen ajatellut vasta jälkeenpäin, että minullakin on oikeus pyytää tietynlaisia asioita, kuten vaikkapa sitä, että kertoo milloin aikoo tulla kotiin. Tuntuu tosin hullulta, että tuollaista edes pitäisi pyytää - senhän pitäisi tulla itsestäänselvyytenä!
Suhteisiin takertumista on varmastikin edesauttanut ajatukseni siitä, että jään melko totaalisen yksin eron jälkeen. Minulla ei ole sellaisia lähi-ihmissuhteita sukulaisten lisäksi, joihin nojautua sellaisella hetkellä. Vaikka haluaisin sellaisia tuttuja joiden kanssa vaikka lähteä rennosti yhdelle. Paremmat kaverit ovat kaukana asuvia perheellisiä tuttuja, ja yksi lähiystäväni harrastaa sellaista lajia, että on vapaa-aikana koko ajan menossa. Näitä ihmisiä on mahdollista tavata, mutta se vaatii aina järjestelyä, sopimisia ja organisointia. Olisi joskus kivaa lähteä ihan spontaanistikin jonnekin.
Ja ehkä olen ajatellut myös alitajuisesti, että "tapaankohan koskaan enää ketään?" Kun olin lapsi, leikin joskus sattumalta tapaamieni vanhempieni tuttujen lasten kanss.. Esimerkiksi saatoin leikkiä isäni autoa korjaavan miehen tyttären kanssa huollon ajan jne.

Näissä ihmissuhteissa oli aina se, että leikki loppui kesken, eikä minua enää koskaan viety sinne leikkimään. Jouduin hyvästelemään monta potentiaalista kaveria näin, ilman että mitään kaveruussuhdetta edes ehti alkaakaan. Minulla oli tuolloin pelko siitä, etten enää koskaan saa kaveria kenestäkään.
Vaikka näillä asioilla ei välttämättä ole mitään yhteyttä (eikä todennäköisesti olekaan) niin tulee vähän samanlaiset fiilikset seurustelusuhteissa. Että minun on pidettävä tästä kiinni, sillä saattaa olla, ettei ketään parempaa, tai ketään toista koskaan enää tulekaan. En tiedä mistä tuo juontaa. En ole suhteessa toisesta riippuvainen, eli teen ja menen itseksenikin, mutta huonosta suhteesta en ole osannut lähteä.
Ja kun mies on lytännyt minut täydellisesti suhteen päätyttyä ja sysännyt kaiken harteilleni, minussa on ehkä alkanut itää pieni ajatus, että jos en parempaa koskaan ansaitsekaan? Vaikka itsekin pidän tätä ajatusta irrationaalisena.
Suvussani on myös aika monta vanhapiikatätiä, joista osa on melko eksentrisiä.

Ehkä minussa on myös vähän sitä pelkoa, että onko minut tarkoitettu yksineläjäksi.
Nyt kun muistelen, olen tavannut kuusi netin kautta löydettyä miestä, ja joista kahden kanssa tosiaan seurustelin. Paljon ainakin tuohon aikaan oli sellaista, että jos jätti vastaamatta jollekin miehelle joka ei vaikuttanut sopivalta, sai pian tältä viestejä joissa haukuttiin huoraksi ja ties miksi. Ja sitten oli sitä, että haluttiin vain seksisuhde. Olin aika valikoiva sen suhteen kenet lopulta tapasin. Muutamia muuten ihan kunnollisen tyyppejä en tavannut, koska vaikuttivat vaan liian erilaisilta. Usein tulivat tähän lopputulemaan itsekin.