minut jätettiin, mutta silti tunne olevani syyllinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyllinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syyllinen

Vieras
Mulla on vähän " outo" ongelma. Minut jätettiin 2 kuukautta sitten ja näin mieheni silloin toisen naisen seurassa. Olen päässyt elämässäni eteenpäin, mutta miksi minua kalvaa syyllisyys? Kun olen treffeillä ja pidän hauskaa, on syyllinen olo. Kun tapailen nyt ihanaa miestä, on minulla koko ajan syyllinen, pettävä olo. Exäni on nyt yksin.. tai niin hän sanoo, ettei tapaile tätä kyseistä naista vaan he ovat vaan kavereita, ja minä murehdin sitä, miten exäni pääsee elämässään eteenpäin, sairasta eikö? Takaisin en häntä halua ja pelkäänkin, että jos hän ottaa tuon asian puheeksi, otan hänet takaisin säälistä. . tunteeko kukaan muu jätetty näin, vai onko minulla nyt joku ongelma. :(

Alkuperäinen kirjoittaja syyllinen:
Mulla on vähän " outo" ongelma. Minut jätettiin 2 kuukautta sitten ja näin mieheni silloin toisen naisen seurassa. Olen päässyt elämässäni eteenpäin, mutta miksi minua kalvaa syyllisyys? Kun olen treffeillä ja pidän hauskaa, on syyllinen olo. Kun tapailen nyt ihanaa miestä, on minulla koko ajan syyllinen, pettävä olo. Exäni on nyt yksin.. tai niin hän sanoo, ettei tapaile tätä kyseistä naista vaan he ovat vaan kavereita, ja minä murehdin sitä, miten exäni pääsee elämässään eteenpäin, sairasta eikö? Takaisin en häntä halua ja pelkäänkin, että jos hän ottaa tuon asian puheeksi, otan hänet takaisin säälistä. . tunteeko kukaan muu jätetty näin, vai onko minulla nyt joku ongelma. :(

Sinä vain tiedät että miehesi on tyhmä ja pelkäät ettei hän pärjää yksinään.
Luota kuitenkin siihen että jos hän on sulle joskus kelvannut, niin kelpaa vielä jollekin muullekin naiselle.
Ja jos ei kelpaa niin ei.
Lisäksi mies saattaa valehdella omasta seksielämästään, kuten sullakin on syyllisyyttä, tiedän monia miehiä jotka vielä erottuakin salailevat uusia suhteitaan, ettei exä saisi tietää.
Valehtelevat varmaan siksikin, että tietävät että ex tuntee heidät läpikotaisin ja tietävät täsmälleen mitä naurettavia vikoja exä näkee siinä uudessa "kottaraisessa", ja näkee läpi myös syyn miksi mies on ottanut juuri sen kottaraisen.

Alkuperäinen kirjoittaja syyllinen:

Voi ihanaa etten oo ainoa jolla on tämä outo ongelma! :)

Exäni jätti mut puoli vuotta sitten. Olin kyllä itsekkin harkinnut eroa pitkään, mutta exän aloitteesta kuitenkin erottiin. Tapasin uuden miehen jo kolme kuukautta eron jälkeen ja tämä uusi mies on aivan ihana! Exäni ei ole kovin iloinen kun mulla on uusi ja jostain syystä mulla on syyllinen olo tämän takia. Joskus käy ajatuksissa sekin että mitähän minun ja exäni yhteiset kaveritkin ajattelevat...Tiedän: aivan typerää ajattelua minulta!

Olen vähän yrittänyt analysoida tätä ajatustenkulkuani, ja luulen että syy tähän syyllisyyden tunteeseen on juuri siinä että löysin uuden niin pian eron jälkeen. En ehkä ollut kerennyt "sulattaa" eroa kunnolla, vaikka olinkin exäni kanssa täysin samaa mieltä siitä että ero oli ainoa oikea ratkaisu. "Sulatukseen" voi mennä jonkin aikaa kun oltiin kuitenkin 7 vuotta yhdessä, oli yhteiset traditiot jne. 7 vuotta on pitkä aika näin nuorelle ihmiselle.

Toivon että tämä typerä syyllisyyden tunne menee pikku hiljaa ohi että voin nauttia täysin rinnoin uudesta miehestäni! :) Kirjoittele ap uudestaan ja kerro katoaako se syyllisyyden tunne vai eikö :)

Yhteistyössä