Miksi miehet tietää usein asioista niin paljon enemmän kuin naiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Melina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nainen";25143259]En lukenut ketjua, mutta tulipa mieleen eräs aikuinen mies muutaman vuoden takaa joka kivenkovaan väitti että Vihreät (puolue) ajaa asiakseen kannabiksen laillistamista. Vaikka yritin kertoa miten asia on niin eipä se uskonut. En tiedä mihin sen tiedot sitten perustuivat :D[/QUOTE]
On yllättävän paljon miehiä, jotka yhden jutun lukemalla tietävät asiasta kaiken. Tämä käy hyvin selväksi vaikka miesten cv:istä. Siellä on yleensä jumalaton lista asioita, joita mies osaa. Naisen - joka osaa ihan yhtä hyvin - lista on paljon lyhyempi. Meillä kävi töissä hiljattain hauska tilanne, kun yhteyttä otti työtä vailla oleva kaveri, joka sanoi osaavansa tiettyä tekniikkaa. Kun kysyttiin, missä ja mitä hän on ko tekniikalla tehnyt, niin ei ollut tehnyt mitään vaan katsonut netistä yhden webcast-sarjan tekniikasta. Jos nainen sanoisi osaavansa ko tekniikkaa, nainen olisi tehnyt töitä ko tekniikalla ainakin 2 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25141551:
Monilla miehillä on erinomainen taito saada kuulija vakuuttuneeksi tietämyksestään. Siis sellainen kuulija, joka ei tiedä aiheesta yhtään mitään. Ei se mieskään tiedä, mutta miehen aivoissa lienee jonkinlainen puppugeneraattori, johon oikeat sanat asettamalla mies suoltaa suustaan hyvinkin uskottavalta kuullostavaa tarinaa, vaikkei tarinassa olekaan päätä eikä häntää.

Itse olen törmännyt tähän usein ja yleensä juuri miesten kohdalla, mutta joskus toki on suuna päänä ollut nainen.

Itse kun voin myöntää, jos en tiedä jotain asiaa ja kuuntelen mielelläni, kun toinen pääsee pätemään. Joskus on sitten niin, että vaikka itse olen luullut olevani tietämätön eli olen ollut epävarma asiasta, niin loppupelissä olen hoksannut tietävänikin asian paremmin/oikean laidan. Mutta kun olen ollut epävarma, en ole korjannut tilannetta. Jälkeenpäin sitten olen varmistanut vain joltain muulta oikean tietoni.

ei voi kun taas nauraa tälle keskustelulle. lievää lokeroimista. minä ainakin puhun eri ihmisten kanssa eri asioista. eikä minua haittaa se fakta, etten tiedä hirveän paljoa asioista jotka ei minua kiinnosta, kuten politiikka, muoti jne. miksi tuhlaisin aikaani asioihin mistä en pidä, kun voin käyttää senkin ajan siihen mistä nautin. eikä se taatusti tee kenestäkään tyhmää :xmas:

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25143300:
On yllättävän paljon miehiä, jotka yhden jutun lukemalla tietävät asiasta kaiken. Tämä käy hyvin selväksi vaikka miesten cv:istä. Siellä on yleensä jumalaton lista asioita, joita mies osaa. Naisen - joka osaa ihan yhtä hyvin - lista on paljon lyhyempi. Meillä kävi töissä hiljattain hauska tilanne, kun yhteyttä otti työtä vailla oleva kaveri, joka sanoi osaavansa tiettyä tekniikkaa. Kun kysyttiin, missä ja mitä hän on ko tekniikalla tehnyt, niin ei ollut tehnyt mitään vaan katsonut netistä yhden webcast-sarjan tekniikasta. Jos nainen sanoisi osaavansa ko tekniikkaa, nainen olisi tehnyt töitä ko tekniikalla ainakin 2 vuotta.

Senkin uhalla että lokeroin tai muuta, mä olen havainnut aivan samaa ja monesti! :D

"Miksi miehillä on parempi palkka? - Niillä on pokkaa pyytää enemmän."

Vaikeaa löytää miestä, etenkään omanikäistä, joka tietäisi enemmän kuin minä.

Ilmankos olen aina korvat höröllä kun vanhemmat puhuu (ei mtn. tarkkaan valittua ”googletietoa”).
Vanhemmilla on myös yleensä kokemuksia asioista.

Historialla on tapana toistaa itseään.

Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: Johnny Appleseed
Vaikeaa löytää miestä, etenkään oman ikäistä, joka tietäisi enemmän kuin minä.

Ilmankos olen aina korvat höröllä kun vanhemmat puhuu (ei mtn. tsrkkaan valittua ”google tietoa”).
Vanhemmilla on myös yleensä kokemuksia asioista.

Historialla on tapana toistaa itseään.

Mutta sulla on ongelma siinä, että sun mielestä vain sellainen joka on samaa mieltä kuin sinä, tietää jotain.

Mutta sulla on ongelma siinä, että sun mielestä vain sellainen joka on samaa mieltä kuin sinä, tietää jotain.
Tuokaan ei pidä paikkansa. En oikein käsitä mistä nämä ideasi kumpuavat.

Meillä on valittavissa erilaisia lähteitä.
Mitä isompi otanta, sitä todennäköisemmin ollaan lähempänä parempaa tietoa.

Katsotko yleensä kolikon toista puolta?

Tietoa on yleensä vapaasti saatavilla. Tässä tiedon märässä ratkaisee siis uteliaisuus erilaisiin asioihin.

Riittävän utelias toki tonkii myös tietoa paikoista, joista muut yleisesti eivät.

Lispetti just tuota tarkoitin.

Lajittelit nytkin tiedon parempaa ja huonompaan.
Mitä sitten?

Eikö olekin melko loogista, että jos jättää toisen puolen kolikosta kääntämättä, ei voi saada potentiaalisesti parasta mahdollista, perusteltua, tietoa.🙂

Mitä sitten?

Eikö olekin melko loogista, että jos jättää toisen puolen kolikosta kääntämättä, ei voi saada potentiaalisesti parasta mahdollista, perusteltua, tietoa.🙂

Mutta kai hoksaat, että jonkun faktoista muodostama mielipide ei enää ole fakta?

Eli mikään niistä linkkaamistasi, milloin kenenkin palopuheista milloin minkäkin asian puolesta tai vastaan ei ole oikeaata faktatietoa.

Vaan vain jotain minkä kertoja ajattelee niin olevan.

Ihan niinko sun tai mun mielipide. Ei yhtään sen parempi tai huonompi.

Tai kuten niiden sua nuorempien miesten, joita sä pidät tietämättöminä, tiedot.

Sulla on ongelma siinä, että sun mielestä vain sellainen joka on eri mieltä kuin sinä, tietää jotain.
Niin tai ongelma voi olla se, että ei ymmärretä katsoa kolikon toista puolta, (koska ei ole todellisuudessa edes uteliaisuutta asiaa kohtaan) mutta silti halutaan jostakin syystä väittää, että se oma tieto on parempaa tai oikeampaa.🤔

Viimeksi muokattu:
Mutta kai hoksaat, että jonkun faktoista muodostama mielipide ei enää ole fakta?

Eli mikään niistä linkkaamistasi, milloin kenenkin palopuheista milloin minkäkin asian puolesta tai vastaan ei ole oikeaata faktatietoa.

Vaan vain jotain minkä kertoja ajattelee niin olevan.

Ihan niinko sun tai mun mielipide. Ei yhtään sen parempi tai huonompi.

Tai kuten niiden sua nuorempien miesten, joita sä pidät tietämättöminä, tiedot.
Ei kannata mennä henkilöön, kannattaa puhua ihan yleisellä tasolla, eiks niin.👍

Mutta, kun nyt jo menit, niin tehdään selväksi tämä vääristelemäsi asia.
En pidä itseäni nuorempia miehiä tietämättöminä, vaan kirjoitin, että vaikea löytää omanikäistä miestä joka tietäisi enemmän kuin minä.
Perustelin tätä myöhemmässä viesteissä uteliaisuudella.

+Esim. miehet yleensä tietävät tekniikasta ja ovat tästä uteliaita. Noh, minäkin tiedän sattuneesta syystä tekniikasta.
Olen melko utelias ihminen, se yleensä auttaa tietämään asioista enemmän. Eikö?

Se, onko tieto oikeaa tai väärää voidaan miettiä erikseen, mutta, senkin tuossa perustelin oman näkemykseni mukaan.

Täällä palstalla jaetaan mielipiteitä, eikös niin? Minäkin saan siis jakaa mielipiteeni?😉

En oikein tykkää kun ihmiset puhuvat faktasta kun eivät ilmeisesti edes ymmärrä mikä on fakta.

Meillä Hiusáteljeessa naiset lukevat Seiskaa ja miehet Tieteen Kuvalehteä ja
Tekniikan Maailmaa.
Juuri näin!❤️

Olen perinteisten arvojen kannattaja. Mun mielestä naisilla ja miehillä saattais olla helpompi olla jos miehet ja naiset tietäisivät asioista paljon, mutta heille optimaalisista asioista.

Yhteistyössä