Miksi miehet viettää varpajaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo, enpä tiedä varpajaisista muuten, kuin että nää isit on aika herkistyneessä tilassa silloin. nuorena (ja tyhmänä) tuli lähdettyä useamman kunnon isin matkaan varpajaispippaloista. en tiedä miksi näin on.

Mä olen aika hemmetin paljon baareja kolunnut mutta enpä ole törmännyt kuin alle viiteen varpajaisporukkaan. Jännä juttu, että sun kohdalle on osunut useampikin ja olet ollut porukan tuoreesta isistä nimenomaan kiinnostunut...

Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Minkä IHMEEN takia pitää lähteä äidin ryyppäämään ja HYLÄTÄ pieni vauva kotiin/vanhemmilleen /ystäville hoitoon?

Siis hä?! Minkä ihmeen takia ISÄN sit pitää saada toimia noin? Onko se isä jotenkin vähäpätöisempi hoitajana kuin äiti?

Voi kakka.. juuri sitähän se tieten tarkoittaa.. jos isä käy yöllä baarissa muutamalla ja on taas aamulla äidin ja vauvan luona niin keltä se on pois???

No näin juuri :D

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Hyvä syy juopotella, minun mielestä, onneks mies on samaa mieltä :D

Nonii, mut millä oikeudella miehet saa juhlia kännäämällä vauvaa mut äiteiltä se ei oo suotavaa :xmas:

Mä en ajattele sitä niin, että mies saa juhlia kännäämällä. Musta se on vaan jotain, mitä siltä mieheltä odotetaan. Jos ei pidä varpajaisia eikä varsinkaan kosteita sellaisia, niin mikä mies se nyt sitten on... Muut ajattelee, että eikö se vauvan tulo ollutkaan iloinen tapahtuma.

Niin tai näin, aina jollain on jotain sanottavaa. Naiset haukkuu retkuksi ja miehet nynnyksi. Musta varpajaiset on ihan ok juhla, samalla lailla kuin polttaritkin. Mutta rajansa silläkin, miten niitä viettää. Eräs tuttu kun tarjosi varpajaisissaan ilotytön käyttöön koko porukalle :x . Siinä kohtaa mun mies sanoi kiitos ja näkemiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Hyvä syy juopotella, minun mielestä, onneks mies on samaa mieltä :D

Nonii, mut millä oikeudella miehet saa juhlia kännäämällä vauvaa mut äiteiltä se ei oo suotavaa :xmas:

Mä en ajattele sitä niin, että mies saa juhlia kännäämällä. Musta se on vaan jotain, mitä siltä mieheltä odotetaan. Jos ei pidä varpajaisia eikä varsinkaan kosteita sellaisia, niin mikä mies se nyt sitten on... Muut ajattelee, että eikö se vauvan tulo ollutkaan iloinen tapahtuma.

Niin tai näin, aina jollain on jotain sanottavaa. Naiset haukkuu retkuksi ja miehet nynnyksi. Musta varpajaiset on ihan ok juhla, samalla lailla kuin polttaritkin. Mutta rajansa silläkin, miten niitä viettää. Eräs tuttu kun tarjosi varpajaisissaan ilotytön käyttöön koko porukalle :x . Siinä kohtaa mun mies sanoi kiitos ja näkemiin...

Tuossa osuin aikas pitkälti asian ytimeen. Omalla kohdalla kävi mm. näin, kun olin vaimon vienyt synnärille aamulla niin ekat kyselyt varpajaisista tuli samana iltana, eikä vauva ollut vielä ees syntynyt! :laugh:

muox. siis osuit

Mun mies vietti varpajaiset kaverinsa kanssa eikä siinä ollu mun mielestä mitään ihmeellistä. Viina oli virrannu ja laulu soinu, mutta niin se vaan tuli silti aamulla mua ja vauvaa katsomaan isosiskon kanssa eikä yökkäilly/haissut yhtään.

No joiltaki vissin meni se perimmäinen tarkotus tässä ohitte... Mut miks isän pitäs juhlia ko äitikkään ei juhli? Mites ois jos koko perhe juhlii yhessä sitte viinoitta vaikka sielä synnärillä jo kera kahvin ja kakun ja kukkapuskan ja äitee ja iskä vois antaa toisilleen lahjan. :xmas:

Jos isän PITTÄÄ saaha juhlia, nii miksi sitte jos ÄITI sanois siinä synnytyksen jälkeen että lähempäs kaljalle vauvan kunniaksi nii vaavi varmaan otettais huostaan saman tien :laugh: Ja juu, kaikki ei välttämättä jaksa jne. Mut on niitäki äitejä jotka on synnytyksen jälkeen niin hormoneissa että varmaan juoksisivat maratonin jos annettais. :whistle:

Ja siis nii, ko sitä tasa-arvoa toitotettaan joka tuutista nykyään niiiii.... :saint:

Mut ei kai kukaan pakota juhlimaan? Ei kait se mikään pakko ole juhlia mutta jos se on molemmille ok niin miksi siinä pitäis olla mitään ongelmaa... Mie en nyt sitte vissiin oikeestikaan tajunnu mitä tässä haettiin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mut ei kai kukaan pakota juhlimaan? Ei kait se mikään pakko ole juhlia mutta jos se on molemmille ok niin miksi siinä pitäis olla mitään ongelmaa... Mie en nyt sitte vissiin oikeestikaan tajunnu mitä tässä haettiin :ashamed:

Älä välitä ko mullaki alkaa mennä jo ohi... Vaikka koko ketjun alotin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Älä välitä ko mullaki alkaa mennä jo ohi... Vaikka koko ketjun alotin :laugh:

:D

Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
mun mielestä mimmit vois alkaa viettämään vaik tissijäisiä, sit ku imetystouhut on loppunut :)

Ne äidit joilla alkoa on tapana joskus ottaa ja käydä kuppilassakin, mitä luultavammin lähteekin sitten kun se on mahdollista :) Mietin vaan että onko sillä oltava jokin erityinen nimi jotta se ois vastine varpajaisille? Eikö voi vain lähteä juhlimaan vauvan syntymää tai ihan muuten vaan koska se on mahdollista? Hyvin yksinkertaista :D

Pakko kommentoida ketjua lukematta, kun tänään tuli miehen kaverilta seuraava viesti "muija punnerisi mukulan ulos, eli tänään ryypätään ja kunnolla. Tervetuloa klo xx.xx sinne ja sinne, omat juomat mukaan".

Eli viestissä ei lukenut mitään muuta (vauvan sukupuolta, mittoja tms.), pelkkä kutsu juomaan.

En ymmärrä, en mitenkään. Onneksi oma mies ei "juhlinut" kummastakaan varpajaisia, musta ihan älytöntä tikusta asiaa (ryyppämistä) tekemistä. Ja sääliksi käy kaverin vaimoa, tod.näk. juomingit kestää päiväkausia ja äiti+vauva+hoidossa oleva esikoinen löytävät hyvin krapulaisen isin kotoa, kunhan kotiutuvat.

Tästä taas paistaa monista vastauksista tää suomalaisten todella kummallinen suhtautuminen alkoholiin.

ensinnäkin muka on vaan kaksi vaihtoehtoa: olla täysin ilman tai "päästä ryyppäämään" "vetää perseet" ... uskomatonta ajattelua.

toisekseen ihmetyttää ylipäätään se miten alkoholista on tehty niin iso numero tässä maassa. voisiko alkoholi olla normaali osa normaalia elämää, ilman että siitä tehdään aina niin iso numero? miksi ihmiset käytää alkoholia (tai muita päihteitä)? siksi että se on kivaa. miksi elämästä ei saisi nauttia?

No joiltaki vissin meni se perimmäinen tarkotus tässä ohitte... Mut miks isän pitäs juhlia ko äitikkään ei juhli? Mites ois jos koko perhe juhlii yhessä sitte viinoitta vaikka sielä synnärillä jo kera kahvin ja kakun ja kukkapuskan ja äitee ja iskä vois antaa toisilleen lahjan. :xmas:

Jos isän PITTÄÄ saaha juhlia, nii miksi sitte jos ÄITI sanois siinä synnytyksen jälkeen että lähempäs kaljalle vauvan kunniaksi nii vaavi varmaan otettais huostaan saman tien :laugh: Ja juu, kaikki ei välttämättä jaksa jne. Mut on niitäki äitejä jotka on synnytyksen jälkeen niin hormoneissa että varmaan juoksisivat maratonin jos annettais. :whistle:

Ja siis nii, ko sitä tasa-arvoa toitotettaan joka tuutista nykyään niiiii.... :saint:

No, isälle se on mahdollista, äidille ei kovin helposti. Miksi isän pitäisi jäädä paitsi jostain ihan vaan siksi että äitikään ei voi??

tätä samaa mitä joissain perheissä on toteutettu: kun nainen on raskaana niin mieskään ei saa ottaa alkoholia kun nainenkaan ei voi... en ymmärrä!!! en vaan ymmärrä. mun käsityksen mukaan parisuhteessa pitäs pyrkiä YHTEISEEN hyvään, ei siihen että lasketaan molempien tekoja ja jotenkin kaiken pitäs aina mennä samalla tavalla. en vaan ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No, isälle se on mahdollista, äidille ei kovin helposti. Miksi isän pitäisi jäädä paitsi jostain ihan vaan siksi että äitikään ei voi??

tätä samaa mitä joissain perheissä on toteutettu: kun nainen on raskaana niin mieskään ei saa ottaa alkoholia kun nainenkaan ei voi... en ymmärrä!!! en vaan ymmärrä. mun käsityksen mukaan parisuhteessa pitäs pyrkiä YHTEISEEN hyvään, ei siihen että lasketaan molempien tekoja ja jotenkin kaiken pitäs aina mennä samalla tavalla. en vaan ymmärrä.

Ihmisillä on eri käsityksiä tasa-arvosta.

Ei minustakaan ole tasa-arvoa se että jos toinen ei pääse syömään niin toinen ei _saa_ syödä silloin. Noin esimerkkinä.

Kysymys ei varpajaisten kohdalla ole edes tasa-arvosta.
Vaan ihmisten henkilökohtaisista tuntemuksista ja tunteista.

Jos on lähtökohtaisesti negatiivinen suhtautuminen alkoholiin, etenkin oman miehen alkoholin käyttöön niin toki se tulee vielä räikeämmin esille esim. varpajais kysymyksessä.

aika monessa perheessä se menee niin että kun nainen tulee raskaaksi, mies jatkaa omia menojaan kuten ennenkin, nainen ei koska on raskaana.
nainen synnyttää lapsen ja makaa sairaalassa, mies viettää varpajaisia.
Nainen jää äitiyslomalle hoitamaan vauvaa ja sen jälkeen hoitovapaalle. Mies elää kuten ennenkin ja menee omia menojaan, nainen ei voi koska jonkun on hoidettava lapsi.

Toisaalta, onhan se aivan reiluakin niin , sillä miehellä on oikeus mennä miten lystää vapaa-aikanaan koska hän sentään käy töissä ja tienaa perheen rahat. tästä syystä mies voi myös laittaa 400? harrastusvälineisiinsä samaan aikaan kun se hoitovapaalla oleva nainen vain haaveilee ostavansa uudet kengät ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

aika monessa perheessä se menee niin että kun nainen tulee raskaaksi, mies jatkaa omia menojaan kuten ennenkin, nainen ei koska on raskaana.
nainen synnyttää lapsen ja makaa sairaalassa, mies viettää varpajaisia.
Nainen jää äitiyslomalle hoitamaan vauvaa ja sen jälkeen hoitovapaalle. Mies elää kuten ennenkin ja menee omia menojaan, nainen ei voi koska jonkun on hoidettava lapsi.

Toisaalta, onhan se aivan reiluakin niin , sillä miehellä on oikeus mennä miten lystää vapaa-aikanaan koska hän sentään käy töissä ja tienaa perheen rahat. tästä syystä mies voi myös laittaa 400? harrastusvälineisiinsä samaan aikaan kun se hoitovapaalla oleva nainen vain haaveilee ostavansa uudet kengät ;)

hahahhaha :D :D

voihan sen tietysti noinkin väärin ymmärtää ja päälaelleen kääntää :)

Kuinkahan moni "tuore" äiti on mahdollisimman pikaseen synnäriltä tulon jälkeen hilppassut kapakkiin? Minkä IHMEEN takia pitää lähteä äidin ryyppäämään ja HYLÄTÄ pieni vauva kotiin/vanhemmilleen /ystäville hoitoon?

tästä tuli mieleen, että eräs tuttu jätti 3vrk esikoisensa yöksi kaverilleen hoitoon ja lähti baariin juhlimaan synttäreitään :(

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Kuinkahan moni "tuore" äiti on mahdollisimman pikaseen synnäriltä tulon jälkeen hilppassut kapakkiin? Minkä IHMEEN takia pitää lähteä äidin ryyppäämään ja HYLÄTÄ pieni vauva kotiin/vanhemmilleen /ystäville hoitoon?

tästä tuli mieleen, että eräs tuttu jätti 3vrk esikoisensa yöksi kaverilleen hoitoon ja lähti baariin juhlimaan synttäreitään :(

Järkyttävää!

Ensinäkin tämän takia maailma on paska paikka. Jokaiben kinastekee kuin joku helvetin pikkulapsi, että "miks toi saa tehdä mutta mä en saa tehdä" "jos mäkään en saa niin et säkään". Nyt oikeasti. Valoja päälle!!

Varpajaiset mukava tapa juhlistaa kaveri porukan kanssa lapsen syntymää. Sen jälkeen menee kuitenkin aikaa, että seuraavalla kerralla kaikkia hyviä ystäviä näkee isolla porukalla. Itsellä laaja ystäväpiiri. Laps synty keskiviikkona. Torstaina pidin varpajaiset 12 hengelle. Saunottiin laulettiin naurettiin ja muisteltiin mitäs kaikkee sitä on tullu tehtyä. Ilta(aamu) päätyy mainiosti hyvien ystävien kanssa. Aamulla freessinä takas synnärille.

Jos teilläbon parisuhteessanne alkoholiongelma miehen ryyppäämmisen kanssa niin älkäää tuomitko varpajaisten viettoa. Näkisitte sen asian kokonaisuuden.

Yhteistyössä