Miksi mies ei ilmoita jos meneekin myöhempään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua niin ahistaa nämä kanssasisaret jotka pitää sitä miestään liekanarussa....jos kerran kesässä ukko käy terassilla niin jo seuraavana aamuna pitää olla skarppina lapsia hoitamassa!! Kannattaako ihmetellä, että ukko sit jossain vaiheessa lähtee kokonaan?!
Vähän vapautta molemmille, niin johan pelittää:)

[QUOTE="Vaimo";28580500]Mua niin ahistaa nämä kanssasisaret jotka pitää sitä miestään liekanarussa....jos kerran kesässä ukko käy terassilla niin jo seuraavana aamuna pitää olla skarppina lapsia hoitamassa!! Kannattaako ihmetellä, että ukko sit jossain vaiheessa lähtee kokonaan?!
Vähän vapautta molemmille, niin johan pelittää:)[/QUOTE]

Haluaisitko valita jonkun toisen nimimerkin, kuin ketjun avaaja? Selvyyden vuoksi.

• Tykkää
Reactions: Hoopeli
Mä en koskaan ilmoittele miehelleni vastaavassa tilanteessa. Ensinnäkään en muista, ja toisekseen saan tulla ja mennä omaa kotiini ihan ilmsn ilmoitukiakin :D
En myöskään pyydä miestä ilmoittamaan. Jos ei häntä näy klo 5, olisin huolissani. Mutta niin ei ole koskasn käynyt.

[QUOTE="vieras";28580509]Haluaisitko valita jonkun toisen nimimerkin, kuin ketjun avaaja? Selvyyden vuoksi.[/QUOTE]

Haluaisitko itse valita jonkun toisen nimimerkin kuin minä? Ihan selvyyden vuoksi.

[QUOTE="Vaimo";28580500]Mua niin ahistaa nämä kanssasisaret jotka pitää sitä miestään liekanarussa....jos kerran kesässä ukko käy terassilla niin jo seuraavana aamuna pitää olla skarppina lapsia hoitamassa!! Kannattaako ihmetellä, että ukko sit jossain vaiheessa lähtee kokonaan?!
Vähän vapautta molemmille, niin johan pelittää:)[/QUOTE]

No voihan siellä terasilla käydä ja silti olla valmiina omia lapsiansa hoitamaan aamulla. Mikä pakko sitä on vetää pää täyteen kolmeen asti kun mennään "juhlimaan".

• Tykkää
Reactions: Millenia
Minä ymmärrän. Olen kasvanut perheessä, jossa on aina ollut tapana ilmoittaa, jos jossain menee aiottua pidempään. Esumerkiksi teininä minulla oli täysi vapaus liikkua, mutta aina ilmoitin kotiin, jos meneekin pitkään. Kyse ei ole mustasukkaisuudesta vaan aidosta huolesta ja välittämisestä. Ja toisen kunnioituksesta.

Ap tulee takaisin vastailemaan :)

Eli lasten kanssa oli suunnitelmat illalle. Aamulla oli menoa mihin piti ilmoittautua ja ilmoittautuminen piti perua tiettyyn aikaan asti (yöllä olisin vielä ehtinyt) jos ei peru siitä seuraa sanktioita. Ennen lähtöä ja illalla vielä mies ilmoitti ettei lähde jatkoille, tulee sillon puoli kaksi kotiin, eli on sitten aamulla ihan fine ollakseen lasten kanssa parisen tuntia kun olen poissa.
Mies ei kuitenkaan ilmoittanut että menee jatkoille, en ehtinyt perumaan menoani ajoissa.

Olen vihainen siksi kun ei ilmoittanut suunnitelmien muutoksesta. Olisi riittänyt tekstari tyyliin 'lähdetään jatkoille, tulen vikalla junalla kotiin'. Ei sen ihmeempiä. Heräsin sillon kolmelta ja olin huolissani kun miehen piti olla jo kotona sillon. Eikä puhelimessa ollut viestiä odottamassa että suunnitelmiin tuli muutos.

Ei oo yks tai kaks kerta kun mies sanoo tulevansa yhdeltä kotiin. Mä oon nukkumassa tietysti mutta jostain syystä jos herään kolmelta niin mulla sydän hyppää kurkkuun jos ei miestä näy. Yöllä ei tuu enää unta jos ei mies vastaa puhelimeenkaan tai soita edes takaisin. Mies on mennyt myös viihteelle huolimatta siitä että oon muistuttanut siitä että mulla on jotain menoa aamulla ja mies joutuu olemaan skarppina lasten kans. Oon myös joutunut perumaan menoni. Kyse ei oo siitä että mies käy kerran kesässä terassilla,kyllä sitä turhan usein baari kutsuu.

[QUOTE="Vaimo";28580765]Ap tulee takaisin vastailemaan :)

Eli lasten kanssa oli suunnitelmat illalle. Aamulla oli menoa mihin piti ilmoittautua ja ilmoittautuminen piti perua tiettyyn aikaan asti (yöllä olisin vielä ehtinyt) jos ei peru siitä seuraa sanktioita. Ennen lähtöä ja illalla vielä mies ilmoitti ettei lähde jatkoille, tulee sillon puoli kaksi kotiin, eli on sitten aamulla ihan fine ollakseen lasten kanssa parisen tuntia kun olen poissa.
Mies ei kuitenkaan ilmoittanut että menee jatkoille, en ehtinyt perumaan menoani ajoissa.

Olen vihainen siksi kun ei ilmoittanut suunnitelmien muutoksesta. Olisi riittänyt tekstari tyyliin 'lähdetään jatkoille, tulen vikalla junalla kotiin'. Ei sen ihmeempiä. Heräsin sillon kolmelta ja olin huolissani kun miehen piti olla jo kotona sillon. Eikä puhelimessa ollut viestiä odottamassa että suunnitelmiin tuli muutos.[/QUOTE]

Ihan mielenkiintoista olisi tietää, mikä on sellainen meno, jonka kerkiää perua kahdelta aamuyöllä aamuyöllä. :O

Mikä on sellainen meno joka on esim. 9.ltä aamulla ja jonka voi vielä yöllä perua ilman että tulee sanktioita? Jos taas peruu vähän myöhemmin aamulla niin tulee sanktioita?

Ja jos kerta heräsit yöllä kolmelta ja huomasit että mies ei ollut tullut niin tuon yllä olevan mukaanhan olisit sitten voinut perua menosi silloin yöllä, nyt vain puolitoista tuntia myöhemmin.

Varmaan jonkun menon voi perua vielä vaikkapa puolenyön aikaan, tuskinpa se mies olisi ilmoittanut juuri puoli kahdelta niistä jatkoista, kun olisi pitänyt olla jo kotona. Oli varmaan hänellä tiedossa se jatkoille jääminen jo aiemmin. Ja kyllä voi ilmoittaa jos menee pitempään kuin aikoi, ja etenkin voi ilmoittaa silloin kun on sovittu että ilmoittaa. Ja vaikka koko menoa ei olisi ollutkaan, niin siltikin voi ilmoittaa.

Maailma ei kaatunut, ap ei raivostunut tai ole jättämässä miestään. Ilmeisesti tällainen asia ei saisi häntä edes ärsyttää, koska "miestä ei kuulu pitää lieassa" ja tuossakin joku jo sanoi, kuinka häntä ahdistaa nämä naiset, jotka vaikeuttavat miestensä elämää sillä, että haluavat tekstiviestin jos menee myöhään. I feel for you sister, mahtaa olla rankkaa, että jotkut muut ihmiset jossain haluavat puolisoltaan viestin.

Kyllä minusta ap on enemmän normaali kuin suurin osa häntä kritisoivista vastaajista.

[QUOTE="Mie";28580704]Humalassa se ajantaju aika usein pimenee.[/QUOTE]

Näinhän se menee. Muutenkaan ajatus ei juokse taikka muisti toimi. Toisaalta ihmiset unohtavat muutenkin asioita, kuten vaikka viedä lapsen hoitoon.

[QUOTE="vieras";28580594]Haluaisitko itse valita jonkun toisen nimimerkin kuin minä? Ihan selvyyden vuoksi.[/QUOTE]

En halua, sillä olin tässä ketjussa ensimmäinen vieras! No joo, oikeasti tietty voin :D

No minä ymmärrän ap:n ärsyyntymisen, itsekkin ärsyynnyn tuollaisesta. Kyllä minä vain osaan ilmoittaa miehelle jos mulla menee myöhempään, kun niin on sovittu. Osaan myös tulla ajoissa kotiin jos seuraavalle päivälle on sovittu jotain. Minun mielestä se on aikuisuutta, ei missään liekan päässä oloa. Mun mies ei osaa noista kumpaakaan, ja ei onneksi usein käy liikenteessä. Asiaa pahentaa vielä se että hänellä on sellainen sairaus, jonka vuoksi saa olla syystä huolissaan jos ei ole tullut kotiin alkoholia nautittuaan. Minun mielestä toisille ilmoittaminen ja lupausten pitäminen on aivan normaalia ja suotavaa lapsiperheissä, puolin toisin. Ei se ole mitään pirttihirmuutta jos haluaa että toinen pitää sanastaan kiinni :)

Just muuten miehen kanssa juteltiin tuosta sopimisesta. Hänkin oli sitä mieltä, että jos jotain sovitaan, niin siitä sitten kanssa pidetään kiinni. Ja melkeinpä mitä pienempi se sovittu asia on, niin sitä törkeämpää on kun toinen ei voi sitä sovittua pitää.

Mietin esim. että pariskunta on menossa juhliin ja vaimo haluaisi, että mies laittaa jalkaan jotkut tietynväriset kengät, jotka sopivat hänen mekkoonsa, tms. hyvin turhanpäiväistä. Jos tästä yhdessä sovitaan ja sitten ukko tuleekin juhliin väärissä kengissä, niin ne kengät nyt tuskin kenenkään maailmaa kaataa, mutta se on aika suuri epäkunnioituksen osoitus sille vaimolle. Vittumaisuuttaanko piti laittaa eri kengät, vaikka oli ensin luvannut laittaa toiset?

Ja jos taas oikeasti unohtui, niin sitä sitten nolona pyydellään anteeksi, jonka jälkeen toinen osapuoli ei luultavastikaan tunne enää oloaan niin ylenkatsotuksi. Jos taas tilanteeseen suhtaudutaan, että "vitunko väliä niillä kengillä, minähän laitan mitkä laitan", niin herää kysymys, että eikö tätä voinut sanoa suoraan silloin kun asiasta sovittiin.

Aikuinen ihminen ei lupaile tyhmiä ja sitten riko lupauksiaan, aivan sama kuinka vähäpätöisiä ne lupaukset ovat. Ja on ihan turha selittää, kuinka "joillekin on vaan helpompi luvata mitä ne haluaa", silloin kun itse on niin laiska, ettei voi pitää puoliaan itselleen jotain merkitsevässä asiassa, vaan lupaa muuta ja tekee sitten kuitenkin niinkuin itseä huvittaa.

[QUOTE="Vaimo";28580394]No sehän tässä oli kans kun mulla olisi ollut menoa aamulla klo 8.30, mutta pakkohan se oli sitten perua kun ei noita lapsia voi miehelle jättää.[/QUOTE]

Siis lapsia ei voi jättää miehen kanssa siitä syystä että tuli yöllä kotiin reilut kaksi tuntia sovittua myöhemmin? Aika kattilanatsimeininkiä teidän huushollissa...

Yhteistyössä