Miksi mies ei ole läsnä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Mä en vaan ymmärrä...
...tuntuu et kaikki vastuu jää mulle. Mä lasten kans kotona ja mies käy töissä. Okei,ymmärrän et miehen pitää hetki levähtää töiden jälkeen. Mut milloin mä levähdän,milloin mun työpäivä loppuu???

Mies tulee töistä,saa syödä rauhassa,olen tehnyt ruuan valmiiksi. Mä syön myös ja huolehdin lasten ruokailun. Mä siivoan jäljet ja vahdin lapsia samalla. Mies huilailee sohvalla,lukee lehteä,katsoo telkkaria ja ehkä ottaa joskus päiväunet. Niin se ilta sit kuluukin,sit alan lasten kans iltapuuhiin. Iltapäivällä olen hoitanut lasten ulkoilut ym. Mies yleensä oleilee sohvalla,kun hoidan iltapalat ja pesut ja nukkumaan laittamiset. Joskus kyllä auttaa.
Jos päivisin käydään jossain kylässä,niin mies kaikessa rauhassa kahvittelee mä siinä samalla vahdin lapset.

Sit illalla mies ihmettelee miksi mua ei huvita seksi?! Mä en jaksa,eikä huvita,kun mies ei voi olla läsnä ja osallistua.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mä en vaan ymmärrä...
...tuntuu et kaikki vastuu jää mulle. Mä lasten kans kotona ja mies käy töissä. Okei,ymmärrän et miehen pitää hetki levähtää töiden jälkeen. Mut milloin mä levähdän,milloin mun työpäivä loppuu???

Mies tulee töistä,saa syödä rauhassa,olen tehnyt ruuan valmiiksi. Mä syön myös ja huolehdin lasten ruokailun. Mä siivoan jäljet ja vahdin lapsia samalla. Mies huilailee sohvalla,lukee lehteä,katsoo telkkaria ja ehkä ottaa joskus päiväunet. Niin se ilta sit kuluukin,sit alan lasten kans iltapuuhiin. Iltapäivällä olen hoitanut lasten ulkoilut ym. Mies yleensä oleilee sohvalla,kun hoidan iltapalat ja pesut ja nukkumaan laittamiset. Joskus kyllä auttaa.
Jos päivisin käydään jossain kylässä,niin mies kaikessa rauhassa kahvittelee mä siinä samalla vahdin lapset.

Sit illalla mies ihmettelee miksi mua ei huvita seksi?! Mä en jaksa,eikä huvita,kun mies ei voi olla läsnä ja osallistua.

Kuulostaa tutulta...Tämän lisäksi teen itse kolmivuorotyötä...

niin, turha sitä on tänne naputella, ota miehesi puhuttteluun ja anna hänenkin tavallaan hoitaa lapsia. monet naiset valittaa, ettei mies hoida lapsia ja sitten kun hoitaa, niin ei kuulema osaa. päättäisivät jo, mitä tahtovat. hommaa itelles muuten joku kodin ulkopuolinen harraste: miehen on pakko hoitaa lapsia ja saat elää elämääsi.

Toihan oli kuin suoraan mun suusta!! Tänään viimeksi kilahdin miehelle siitä että on kasvattanut perseensä sohvaan ilmeisesti kiinni kun se ei siitä tunnu nousevan. Kerran aiemmin täällä kirjoitin siitä, että mun mielestä mä oon meillä se "ensisijainen" vanhempi eikä kukaan tuntunut tajuavan...No, yksi kohtalon toveri siis ainakin löytyi... Jaksamista ja piiiiitkää pinnaa!

heittäydypä sinäkin sohvalle siihen miehen viereen ja kun lastenhuoneessa kaivataan riidan selvittelijää tai nenän pyyhkijää niin tokaiset vain miehelle "nyt pitäis villen nokka pyyhkiä". iltatoimien aikaan et nosta ahteriasi sohvasta vaan kerrot miehelle sen kummempia selittelemättä, että puurohiutaleet on siellä kaapissa ja lautaset taitaa olla vielä tiskikoneessa. ja sitten vaan katselet kauanko kestää viesti mennä perille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin, turha sitä on tänne naputella, ota miehesi puhuttteluun ja anna hänenkin tavallaan hoitaa lapsia. monet naiset valittaa, ettei mies hoida lapsia ja sitten kun hoitaa, niin ei kuulema osaa. päättäisivät jo, mitä tahtovat. hommaa itelles muuten joku kodin ulkopuolinen harraste: miehen on pakko hoitaa lapsia ja saat elää elämääsi.

Entäs sitten kun se ei vaan hoida!!? Eli ei edes ilmaannu paikalle silloin kun hänen hoitovuoronsa olisi? En siis ole ap, muuten vain samanlaisessa tilanteessa.

mulla samoin kun ap:lla,ja kuule,minä olen niin monta ,kertaa sanonut asiasta,viimeksi mulla kilahti kun olin niin väsynyt että itkin ja huusin vaan että tapan kohta kaikki jne.niin loppu..mitäs ukko tähän?vittu turpa kiinni,nyt hän kyllä lähtee eikä ennen aamua tule vaan menee kavereiden kanssa,heillä on kotona sanoa että joka jaksaa valittaa jaksaa myös työtä tehdä.harrastuksia ei voi hankkia,ei mies hoida.yksi koulutus juttu mulla on nyt(olen hoitov..),mutta hoitajat aina muualta ja lukemaan en ehdi kun lapsi on jaloissa kokoajan,repii kirjan jne.tosi uuvuttavaa ja paskaa tukahduttaa sisälle kaikki kun ei saa valittaa..itse kokoajan menee menojaan ja aina aikaa rentoutua...ja vastaa aina samoin kuin mä,jos sanon oon masentunut,olen väsynyt niin istuu vaan netist,katsoo telkkaa ja sanoo niin hänkin..sit naureskelee et jättää mut vielä et katoppa vaan kuinka kauan sitten jaksat hoitaa lasta yksin kämpässäs..

anteeks kauheesti jos pilasin päiväsi. mä kun ihan luulin et tänne saa kirjoitella ja vaihtaa ajatuksia.

voi että kurjaa...ei vaikuta yhtään siltä, että tommoset miehet vaimojaan/puolisoitaan rakastaa!? vai? ja minusta ton tuttua:n kirjoituksen mies vaikuttaa jotenkin mieleltään kieroutuneelta...ei ihmiset oikeasti noin elä, ei ainakaan täällä päin.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Tota varmaan teillä olis keskustelun paikka.Siis miehet ei tunnetusti ole mitään ajatustenlukioita joten sano miehelles miltä susta tuntuu :hug:

Meillä hiukan sama tilanne. Olen sanonut asiasta nätisti ja vähemmän nätisti, mutta kuulen vain että kun olet vain kotona niin hän tarvii sen leponsa ja hänenkö pitäisi sitten vielä jaksaa tehdä kotonakin jotain? Joo ja sama homma oli kun en ollut "vain" kotona, opiskelu alkaa taas maanantaina, mutta se ei ole kuulemma niin rankkaa (paitsi että yötä myöden teen kotitehtäviä).

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Entäpä jos sanoisit tämän kaiken ukollesi

olen kuule sanonut,mut kun ei usko koko asiaa. suuttuu ja on erittäin ilkeä mulle...

Sun sijassa laittaisin kova kovaa vasten. Oon niin tehnytkin oman miehen kanssa, joka on kyllä ihana ja osallistuva mutta myös mukavuudenhaluinen...Illalla pitäisi järjestyä kummallekin vanhemmalle lepoaikaa...tehkää vaikka iltahommat puoliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:

mulla samoin kun ap:lla,ja kuule,minä olen niin monta ,kertaa sanonut asiasta,viimeksi mulla kilahti kun olin niin väsynyt että itkin ja huusin vaan että tapan kohta kaikki jne.niin loppu..mitäs ukko tähän?vittu turpa kiinni,nyt hän kyllä lähtee eikä ennen aamua tule vaan menee kavereiden kanssa,heillä on kotona sanoa että joka jaksaa valittaa jaksaa myös työtä tehdä.harrastuksia ei voi hankkia,ei mies hoida.yksi koulutus juttu mulla on nyt(olen hoitov..),mutta hoitajat aina muualta ja lukemaan en ehdi kun lapsi on jaloissa kokoajan,repii kirjan jne.tosi uuvuttavaa ja paskaa tukahduttaa sisälle kaikki kun ei saa valittaa..itse kokoajan menee menojaan ja aina aikaa rentoutua...ja vastaa aina samoin kuin mä,jos sanon oon masentunut,olen väsynyt niin istuu vaan netist,katsoo telkkaa ja sanoo niin hänkin..sit naureskelee et jättää mut vielä et katoppa vaan kuinka kauan sitten jaksat hoitaa lasta yksin kämpässäs..

tää kuulostaa jo niin kauhealta, että kannattaisiko miettiä jo koko parisuhteen jatkamista enää... miehesi ei ole aikuinen, vaan pikkupoika ja vieläpä hyyyyvin itsekäs sellainen. ansaitset lapsesi kanssa parempaa, tiesithän sen?

Meillä oli sellainen tilanne, että mä kannoin täysin vastuun lapsesta. Mies kyllä osallistui kotitöihin käskystä. Vinkkejä hän ei ymmärtänyt lainkaan. Meillä auttoi, kun vaihdoimme rooleja. Mies otti minun roolini ja minä hänen. Mä kävin samanlailla huoltsikalla kahvilla ja jäin ulos puoleksi tunniksi roskapussis viedessäni. Mies otti opikseen ja jaamme vastuun yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:

tää kuulostaa jo niin kauhealta, että kannattaisiko miettiä jo koko parisuhteen jatkamista enää... miehesi ei ole aikuinen, vaan pikkupoika ja vieläpä hyyyyvin itsekäs sellainen. ansaitset lapsesi kanssa parempaa, tiesithän sen?

e tietenkään lastani satuttaisi,mutta olin vaan niin loppu..ja noin rumasti sitten sanoin,olisin vaan odottanut toisenlaista tukea..tänne jäin sitten yksin itkemään kun ukko meni...en tiedä muunlaista elämää,että kuinka paljon muilla sitten oikeasti saa nainenkin mennä ja miten kohdellaan,kuinka paljon täytyy jaksaa.tuntuu että itse on epäonnistunut kun toinen ei tahdo auttaa eikä tehdä kodin ja perheen hyväksi mitään.minun mielestä mulla on kohtuuton taakka ja yksin vastuu liian monesta asiasta..

mitä, jos vaan otat ja lähdet ostoksille ja olet koko illan poissa, kun mies tulee kotiin. Laitat ruuan ja lähet ja kirjoitat vaan lapun miten toimii lasten kans. Kun on pakko hoitaaa niin näkee mitä se arki sulla on...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:

Niin, kuulostaa että miehesi olisi jopa persoonallisuushäiriöinen, narsisti tai jotain...Ettei ole kykyä empatiaan. Jos tuolla tavalla naureskelee ja uhkailee jättämisellä...

tommonen tilanne ei ole normaali eikä kenenkään trvitse tollasta sietää. tasa-arvoisessa suhteessa molemmat osallistuvat kodin töihin ja molemmat saavat myös vapaa-aikaa, eikä sitä pitäisi joutua kenenkään anelemaan. mies takaisin äidin helmoihin vain jos ei tätä ymmärrä.

täällä ihan sama tilanne, mies ei osallistu töiden jälkeen kotona mihinkään, paitsi televiosion katseluun ja makoiluun. Sanoo että on hänelläKIN joskus lupa rentoutua, eikä sitten osaa sanoa että koska minulla on lupa rentoutua tai aikaa rentoutua. Ei ota mitään vastuuta lapsesta, eikä oikeastaan mistään muustakaan. Olen on kuin olisin mieheni äiti. Niin ja seksiä kyllä jaksaa harrastaa mutta jos sanon etten itse jaksa ja pyydän vaikka selän raputusta niin johan alkoi miestä väsyttämään. Mietin vaan usein että tajuaako se itsekään miten läpinäkyvää tuo kaikki on. Viime yönä likka oksensi ja mies lähti sohvalle nukkumaan, jätti mut yksin siivoamaan kaikki jäljet ja vahtimaan kipeää lasta. Huusi vaan perään että sähän saat nukkua huomenna vaikka koko päivän.. ja kukas sen lapsen kanssa sitten on jos nukkuisin päivät pitkät täällä. Olen sanonut että jää joskus itse viikoksi likan kanssa kotiin ja puhuu sit uudestaan. Ei pärjää paria tuntia tytön kanssa kaksistaan kotona ku jo soittaa että missä olen. Harvoin silti pääsen minnekään yksin lähtemään!

Meillä hiukan sama tilanne. Olen sanonut asiasta nätisti ja vähemmän nätisti, mutta kuulen vain että kun olet vain kotona niin hän tarvii sen leponsa ja hänenkö pitäisi sitten vielä jaksaa tehdä kotonakin jotain?..

[/quote]

Tää kuulostaa niin tutulta.. Mä oon sanonu miehelle tästä asiallisesti keskustelemalla, huutamalla, itkien (välillä oon niin loppu ja kyllästynyt tähän tilanteeseen), eikä mikää näytä saavan häntä ymmärtämään, että tämä koti/perhe/lapset on meidän yhteinen "yritys".
Tietokone ja televisio ovat töiden jälkeen ne asiat jotka saavat hänen huomionsa 90%sesti. Inhottaa kun pitää aina pyytää/anoa häntä auttamaan (vahtimaan lapsia, syöttämään, vaihtamaan vaippaa, neuvomaan läksyissä jne.), että saisin rauhassa esim. tiskata, laittaa ruokaa. Miksei ikinä voi oma-aloitteisesti tehdä juuri mitään.
Olen oikeasti alkanut miettimään eroa.

Yhteistyössä