Miksi mies pilaa minun ja lapsen jouluinnon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiramäkeläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiramäkeläinen

Vieras
Lapsi on pieni, alle 3 vuotias ja olen hänelle kertonut Joulupukista ja tontuista ym. Ja lapsi tietää, että Jouluaattona pukki tuo lahjat. Ja pukki on tilattukkin jo, eli tulossa on. Eilen sitten lapsen läsnäollessa, ku mies mietti, että ostettaisiinko autorata lapselle, kerroin, että siskoni ajatteli ostaa miehelleen ja pojalleen vuoden päästä yhteiseksi Christmas presentiksi autoradan. Ja sanoin tarkoituksella näin, ettei lapsi tajua, että Joululahjoista puhutaan. Sillä pukkihan ne lahjat tuo. Niin mies kysyi minulta lapsi sylissään, että: "Ai joululahjaksi ajatteli ostaa autoradan?" Ja lapsihan heti sen kuuli ja rupesi kyselemään asiasta, että miksi täti ostaa joululahjan. Lapsen kanssa selvitin asiaa, mutta minua jäi ärsyttämään tuo miehen teko. Miksi tahallaan sanoo asian ääneen, kun minä juuri tarkoituksella yritin sanoa asian niin, ettei lapsi sitä ymmärrä. Mies vaan sanoo, että ihan samahan se on, että kuuleeko vai ei. Minä kuitenkin vielä tykkään, että tuo lapsi saa uskoa Joulupukkiin. Onhan tämä nyt ensimmäinen Joulu kun pukki tulee kotiin tuomaan lahjat. Itsellä meni hieman jouluiloa männikköön miehen takia. :(

joo meillä mies sano, että miksi ihmeessä leivotte pipareita (tyttö 2.5v)
eihän niistä kun hilo ja hän niitä ei ainaskaan syö!

no hitsi vie joulu mielen takia ja sen että huvittaa!

ei ne miehet kai pahaa tarkota(useimmat) vaan on vaan niin uunoja |O

Mä olen kanssa selittänyt että pukkia täytyy auttaa. Esim. meillä on portaikossa monta lahjakassia jotka pukki on vahingossa tuonut meille ja jotka meidän pitää antaa sitten enoille, kummeille jne. (Niin ja meillä vasta 1,6kk.........)

mun mies on juuri samanlainen aivokääpiö, että ei osaa pitää mölyjään mahassa. Välillä pitää oikein rautalangasta vääntää, että jakoon menee. :/ ole siinä sitten salaperäinen joulupukin apulainen...

Meillä tää asia hoidettiin sitten niin, että meillä kerrottiin että jokainen ostaa joululahjoja, mutta sitten jouluyönä kun lahjat laitetaan parvekkeelle niin tontut käyvät ne hakemassa ja vievät joulupukille/kuusen alle odottamaan (meillä meni lahjat aina jouluyönä viereiseen rappuun mummolaan). Ei sitten tarvinnut varoa sanojaan noista joululahjoista :D Joskus siellä lahjojen joukossa oli niitä ylläreitäkin mitä paketteja lapsi ei sitten ollutn nähnyt niin riemu oli valtava kun pukki oli näköjään ihan itse laittanut yhden paketin sinne.

Mä taas haluaisin kolme vuotiaalle kertoa, että pukki ei ole oikeesti olemassa vaan se on semmoista kivaa leikkiä ja on hauskaa aikuisistakin. Mutta mies haluaa pitää myyttiä yllä, joten kai meillä sitten valehdellaan ja hyssytellään vuosia eteenpäinkin.

Epähuomiossa tulee sanottua vaikka mitä. Tuskin tahallaan sitä teki.

Tähän liittyen, mies oli viemässä esikoista 4v kerhoon yhtenä aamuna. YleX:än aamutoimittajat sanoivat että kuuntelijat soittaisivat kokemuksiaan siitä miten huomasivat ettei joulupukkia oikeasti ole olemassakaan.
Takapenkiltä oli kuulemma sillä sekunnilla kuulunut että "Onhan, olemassa mitä ne oikeen höpöttää, eikö höpötäkkin isi?"
Kanava vaihtui kuulemma aika nopeasti.

Ajattelin että pitäisköhän laittaa palautetta että mitä menevät tuommoisia puhumaan että lapset kuulee :D (huumorimielessä siis)

Me ei miehen kanssa haluta alkaa satuilemaan joulupukista. Mä haluan, että lapsi kasvaa siinä tiedossa, että läheiset ja rakkaat voivat antaa toisilleen jotain pientä jouluna. Joulupukista voidaan kyllä kertoa tarinoita, mutta en koe että joulupukkiin uskomisella on mitään hyötyä. Voisikos miehesikin ehkä ajatella jotenkin tähän tyyliin? Keskustelkaa ja löytäkää kultainen keskitie :) Joulusta voi nauttia ilman pukkiakin! :)

Meidän 4-vuotias "luulee", että joulupukkeja on monta, koska fiksuna likkana on huomannut, että pukki on aina ihan eri näköinen, kun sen näkee. En ole korjannut, kun kysyy, että "kuka noista pukeista meille tulee?" Sanon vaan, etten tiedä, kuka mahtaa tulla.
Ja joululahjojen ostosta kyllä puhutaan meillä ja pakettejakin on näkösällä. Silti vaan uskoo omalla tavallaan joulupukkEIHIN. =)

Yhteistyössä