K
koiramäkeläinen
Vieras
Lapsi on pieni, alle 3 vuotias ja olen hänelle kertonut Joulupukista ja tontuista ym. Ja lapsi tietää, että Jouluaattona pukki tuo lahjat. Ja pukki on tilattukkin jo, eli tulossa on. Eilen sitten lapsen läsnäollessa, ku mies mietti, että ostettaisiinko autorata lapselle, kerroin, että siskoni ajatteli ostaa miehelleen ja pojalleen vuoden päästä yhteiseksi Christmas presentiksi autoradan. Ja sanoin tarkoituksella näin, ettei lapsi tajua, että Joululahjoista puhutaan. Sillä pukkihan ne lahjat tuo. Niin mies kysyi minulta lapsi sylissään, että: "Ai joululahjaksi ajatteli ostaa autoradan?" Ja lapsihan heti sen kuuli ja rupesi kyselemään asiasta, että miksi täti ostaa joululahjan. Lapsen kanssa selvitin asiaa, mutta minua jäi ärsyttämään tuo miehen teko. Miksi tahallaan sanoo asian ääneen, kun minä juuri tarkoituksella yritin sanoa asian niin, ettei lapsi sitä ymmärrä. Mies vaan sanoo, että ihan samahan se on, että kuuleeko vai ei. Minä kuitenkin vielä tykkään, että tuo lapsi saa uskoa Joulupukkiin. Onhan tämä nyt ensimmäinen Joulu kun pukki tulee kotiin tuomaan lahjat. Itsellä meni hieman jouluiloa männikköön miehen takia.