Miksi miesten pitäisi tykätä läskeistä naisista? Miksi läskiä pidetään normaalina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei nyt miehistä mitään, vaan noin niinkuin ylipäätään en ihan täysillä tykkää siitä, että ylipainoa yritetään minusta nyt jotenkin "nostaa muotiin", tai mikä se nyt olisi oikea termi..? Joo, hyväksytään jokainen sellaisena kuin on, mutta ylipaino(kin) on terveysriski. Kuten tupakkakin. Ja vaikka poltankin, pitäisin jokseenkin paheksuttavana, jos muotiin nousisivat blogit, joissa hehkutetaan tupakanpolton autuutta, joissa kilpaa kehuttaisiin ja tsempattaisiin toisten tupakanpolttoa, jne.

Äh. Kukaan varmaan ymmärrä yhtään, että mitä mä höpötän. No, anyway.

[QUOTE="vieras";25854028]Ei ole pakko tykätä, eikä tarvitse ajatella et ylipaino olisi normaalia.[/QUOTE]

Ei tarvitsekaan, en usko, että monikaan ylipainoinen ajattelee näin olevan. Eiköhän meistä suurin osa tiedosta ulkomuotomme ja sen mistä ylipaino johtuu.

se on vain aikojen alusta asti ollut niin, että mitä lihavempi nainen oli, sitä parempi, koska se kertoi, että ravinto oli riittänyt ja nainen myös oli hedelmällinen. Nälkiintyneet naiset eivät pystyneet lisääntymään.
Tosin niihin aikoihin ei ollut mäkkäriä ja heseä, että sillon ei ihan 300 kilosia oltu.

Minusta läski ei ole kaunista kenelläkään. Kyllähän se kertoo ihmisestä paljon, jos päästää itsensä lihavaksi. Normaalipainoinen/hoikka, liikunnallinen ihminen on ilo silmälle! Sopusuhtaisuus antaa ihmisestä energisen ja fiksun vaikutelman. En ole koskaan tavannut johtajatasoista läskiä, he ovat yleensä alempaa työluokkaa.

se on vain aikojen alusta asti ollut niin, että mitä lihavempi nainen oli, sitä parempi, koska se kertoi, että ravinto oli riittänyt ja nainen myös oli hedelmällinen. Nälkiintyneet naiset eivät pystyneet lisääntymään.
Tosin niihin aikoihin ei ollut mäkkäriä ja heseä, että sillon ei ihan 300 kilosia oltu.

Toisaalta taas lihavat naiset ovat hedelmättömiä, koska esim. PCO hyvin yleistä lihavilla ja myös raskausaika saattaa olla terveydelle aika riskaabelia huomattavasti lihavilla naisilla.

Itse en lihavaa miestä katselisi, edes hieman "kaljamahaa" en miehelläni hyväksyisi. Jo lievästi ylipainoiset miehet (lue: suurin osa miehistä nykyään) on tuollaisia pömppömahaisi, tuo mieleen mielikuvan laiskasta ihmisestä joka ei jaksa liikkua tai tehdä muutakaan (huonokuntoinen siis myös sängyssä). Pitää olla sporttinen ja hoikahko mielelllään!

[QUOTE="mä";25854071]En ole koskaan tavannut johtajatasoista läskiä, he ovat yleensä alempaa työluokkaa.[/QUOTE]

Ihanko totta? :O Minä olen, todella monia, miehiä ja naisia.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25854045:
Eiköhän meistä suurin osa tiedosta ulkomuotomme ja sen mistä ylipaino johtuu.

Tiedostaako? Vähän väliä saa lukea miten lähes kaikilla palstan läskeillä on vähintään kymmenen sairautta ja kolmekymmentä muuta syytä miksi on läski kuin se oikea ja rehellinen syy eli liikasyöminen ja laiskuus.

[QUOTE="mä";25854071]Minusta läski ei ole kaunista kenelläkään. Kyllähän se kertoo ihmisestä paljon, jos päästää itsensä lihavaksi. Normaalipainoinen/hoikka, liikunnallinen ihminen on ilo silmälle! Sopusuhtaisuus antaa ihmisestä energisen ja fiksun vaikutelman. En ole koskaan tavannut johtajatasoista läskiä, he ovat yleensä alempaa työluokkaa.[/QUOTE]

Öö, Martti Ahtisaari? Riitta Uosukainen? :D ja hyvä tuo "antaa fiksun vaikutelman", joka ei kyllä yritysmaailmassa pitkälle vie, jos siis oikeasti ei ole fiksu. :) Taidat olla tuo aloittaja, et vaan uskaltanut enää omalla puumerkillä kirjoitella, kun ei ollut antaa faktoja pöytään.

samaa mieltä edellisten kanssa että kurvikas-sanaa käytetään väärin.kurvikas on semmoinen jolla on muodot kohdillaan.minulle se tarkoittaa muhkeapyllyistä,suurehkorintaista,kapeavyötäröistä naista. on siis kurveja,ei tasapaksu ihramassa sitä tarkoita.mutta toki on ihan hyvä,että tuotteita myydään "Kurvikkaille naisille" saavat hekin koittaa tuntea itsensä kauniiksi,ilman että heidän vaatteitaan mainostettaisiin esim sanoin lihava,tms. jossain olen kyllä nähnyt malliston jonka nimi oli "big girls" eräässä toisessa ketjussa kookkaampien naisten mallisto on nimeltään "great girls" jokainen tietää itse parhaiten millainen ja kenen vartalo miellyttää.

[QUOTE="mä";25854090]Tiedostaako? Vähän väliä saa lukea miten lähes kaikilla palstan läskeillä on vähintään kymmenen sairautta ja kolmekymmentä muuta syytä miksi on läski kuin se oikea ja rehellinen syy eli liikasyöminen ja laiskuus.[/QUOTE]

Uskon, että tiedostaa. Kyllä minä ainakin tiedän olevani lihava siksi, että syön enemmän kuin kulutan. Uskon myös sen, että jatkuva silmätikkuna oleminen tai haukkuminen saa ihmisen puolustuskannalle, eikä silloin oikeanlaista keskustelua synny. Oli sitten kyseessä liian laiha tai liian lihava.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="mä";25854090]Tiedostaako? Vähän väliä saa lukea miten lähes kaikilla palstan läskeillä on vähintään kymmenen sairautta ja kolmekymmentä muuta syytä miksi on läski kuin se oikea ja rehellinen syy eli liikasyöminen ja laiskuus.[/QUOTE]

Niin...

Tosiaan yleinen vastaus ylipainomoitteisiin on "ei sitten tullut mieleen, että hänellä vois olla kilpirauhasongelmaa?". Käsittääkseni kyseinen terveysongelma ei todellisuudessa ole ollenkaan niin yleinen kuin täällä palstalla.

Ja miten usein ylipainoiset ihmettelevät, että kuinka he ovat ylipainoisia kun syövät ihan normaalisti ja normaalia kotiruokaa. Yleensä kuitenkin lihominen johtuu ihan siitä, että ihminen syö enemmän kuin kuluttaa.

Aloitus kuulostaa lähinnä siltä, että ei ole normaalia tai suotavaa tykätä lihavasta naisesta. Mitä se on aloittajalta pois? Ei kukaan sinua(kaan) pakota olemaan minkäänkokoisen ihmisen kanssa suhteessa, ap. Vai onko tämä jokin oman sädekehän kiillotus?

Itse olen muuten törmännyt palstalla lähinnä kommentteihin, joissa sanottiin, että Marilyn oli hävyttömän läski. Että kauneus on katsojan silmässä tosiaan. Itse olen ollut laiha, normaalipainoinen, lievästi lihava ja raskausaikana suorastaan valtava. En missään vaiheessa vaatinut ketään pitämään läskeistäni. Silti suhde on toiminut tähön asti vallan hyvin. Olen nyt normaalipainoinen.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25854098]Öö, Martti Ahtisaari? Riitta Uosukainen? :D ja hyvä tuo "antaa fiksun vaikutelman", joka ei kyllä yritysmaailmassa pitkälle vie, jos siis oikeasti ei ole fiksu. :) Taidat olla tuo aloittaja, et vaan uskaltanut enää omalla puumerkillä kirjoitella, kun ei ollut antaa faktoja pöytään.[/QUOTE]

Ei, en ole aloittaja. Voi olla vaikea uskoa, mutta meitä on paljonkin jotka emme pidä läskiä hyvänä asiana. Se ei anna ihmiselle mitään hyvää. Haluatko faktoja siitä, mitä kaikkea terveyshaittoja liikalihavuus aiheuttaa? Googlaa, niitä tulee todella paljon.

Ahtisaari oli hyvä veto, siinä on oikeasti fiksu mies. Poikkeus vahvistaa säännön. Uosukainen ei minkään firman johdossa pärjäisi tovia kauempaa. Oletko katsonut Diiliä? Siellä ei juuri läskejä näy.

Eikö olisi aika karseaa joutua esim. 130 kiloisen, hikisen ja puuskuttavan lääkärisedän hoidettavaksi? Saisi jännittää, joutuuko ite elvyttämään kun sydän paukahtaa hetkenä minä hyvänsä.

Kyllähän läskeys on muutenkin haittatekijä (vaikka moni sitä niin hanakasti puolustaa). Bussissa läskit kuvittelevat olevansa oikeutettuja viemään kaksi paikkaa maksaen kuitenkin vain yhdestä. Ja onpa hienoa selittää lapselle, miksi äiti ei pääse huvipuiston laitteeseen, kun turvakaaret ei vain mahdu päälle.

Mutta joo, olkaatte ihan rauhassa valaita. Minun ei tarvitse teitä ihailla eikä teidän hoikkia/normaalipainoisia.

Luulen, että pohjimmiltaan ihminen on luotu ihastumaan terveeseen vastapuoleen. Sillä tavalla varmistetaan perimän jatkuminen.
On sitten kulttuurista kiinni, mitä pidetään terveenä. Meidän kulttuurissa se on tällä hetkellä normaalipainoinen ihminen, mikä on terve.
Olin juuri matkalla maassa, jossa olkapäiden ja nilkkojen näkyminen oli säädytöntä. Vyötäröä sai ja pitikin esitellä ja kunnon mahamakkaroilla oikein ylpeiltiin... Itsestäni se tuntu hassulta. Kulttuurisidonnaisia juttuja..

kurvit.jpg

[QUOTE="tiuh";25854188]Aloitus kuulostaa lähinnä siltä, että ei ole normaalia tai suotavaa tykätä lihavasta naisesta. Mitä se on aloittajalta pois? Ei kukaan sinua(kaan) pakota olemaan minkäänkokoisen ihmisen kanssa suhteessa, ap. Vai onko tämä jokin oman sädekehän kiillotus?

Itse olen muuten törmännyt palstalla lähinnä kommentteihin, joissa sanottiin, että Marilyn oli hävyttömän läski. Että kauneus on katsojan silmässä tosiaan. Itse olen ollut laiha, normaalipainoinen, lievästi lihava ja raskausaikana suorastaan valtava. En missään vaiheessa vaatinut ketään pitämään läskeistäni. Silti suhde on toiminut tähön asti vallan hyvin. Olen nyt normaalipainoinen.[/QUOTE]

sama täällä.

Mä en oo koskaan nähny täällä, että Marilynia ois sanottu anorektikoksi, sen sijaan useasti häntä on palstalla tituleerattu läskiksi. Jos bmi on yli 21, on monien palstalaisten mukaan läski.

• Tykkää
Hetkinen, siis nytkö väitellään siitä, mikä on ylipainoinen ja mikä ei?

"En ole ylipainoinen, olen kurvikas" -ko?

Eikö voida pysyä asiassa, otsikossa on sana läski. Miksi alkaa tinkaamaan siitä, missä se raja menee? Kyllä huomattavasti/sairaalloisen lihavan erottaa kurvikkaasta helposti, varmasti tällainen itsekin tietää kumpaan lukeutuu.

Nyt voivat kaikki palstamammat miettiä oman päänsä sisässä, että onko omasta mielestään esim mitoilla 180cm/130kg mies (huom läskiä, ei lihasta) seksikäs vartaloltaan. Kannattaa myös miettiä sitä, että ovatko nuo mitat "normaalit" ja terveen miehen mitat.

Ei varmastikaan moni pidä seksikkäänä, silti löytyy aina niitä jotka pitää. Minusta näistä asioista on niin turha kinata, ylipainoiset pääsääntöisesti tietävät olevansa sitä ja tietävät ylipainonsa mukanaan tuomat riskit. Enkä rehellisesti sanottuna usko, että ylipainoiset odottavat muiden pitävän heistä kokonsa takia. Se kuka kenenkin silmää taas miellyttää on asia erikseen eikä siihen ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja karma
Siinä vaiheessa keskustelu menee tosi oudoksi, kun puolitoistametrinen 120 kiloinen ihminen alkaa vetoamaan siihen, että Marilyniäkin joku pitää lihavana tai pohtii kuinka naapurin sairaan ylipainoinen nainen saattaa sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa (sekö se oli?)...

Niin, mitä sitten? Ei nyt puhuttu marilyneistä eikä kilppareista vaan oikeasta ylipainosta. Jos tämä tyyppi kokee olevansa marilynin mitoissa, niin onkohan tosiaan minäkuvassa jotain pahasti vialla?

• Tykkää
Reactions: orion's belt

Yhteistyössä