Miksi miesten pitäisi tykätä läskeistä naisista? Miksi läskiä pidetään normaalina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei nyt puhuttu marilyneistä eikä kilppareista vaan oikeasta ylipainosta.

Mulla on kilpparin vajaatoiminta. Siinä kohtaa, kun tautia ei ollut diagnosoitu ja painoin 30 kg enemmän kuin nyt, niin kyllä se ylipaino oli mulle ihan oikeaa ylipainoa. Eivät maallikot erota sitä, mikä on nestepöhöä ja mikä oikeaa läskiä. Läski mikä läski, selän takana riitti peepuhetta, mä kun en sairauskertomustani irl pui.

Ja mua v.tuttaa suunnattomasti, että palstalla kilpirauhasen vajaatoimintaa pidetään jonain tekosyynä ylipainolle. Jos kärsii pahasta vajaatoiminnasta, niin se paino todellakin voi nousta kymmeniäkin kiloja, eikä niiden poissaanti ole ollenkaan niin helppoa kuin sellaiselle perusterveelle ihmiselle, joka on kilonsa saanut syömällä. Toki niitä on olemassa sellaisiakin henkilöitä, jotka käyttävät vajaatoimintaa tekosyynä. Tai oikeammin ne ovat kai henkilöitä, jotka vaan ovat jo luovuttaneet sen painonsa kanssa. Mä MELKEIN toivon, että kaikki ne, jotka oikeasti vähättelevät vajaatoimintaa ja sen aiheuttamia juttuja, saisivat joskus itse kokea vajaatoiminnan, se kun olisi heille ihan a piece of cake. Sepä sitten nähtäisiin. Teetä ja sympatiaa en kyllä siinä kohtaa jakelisi.

Mä olen nyt normaalipainoinen (kuten olen ollut koko elämäni lukuun ottamatta noita muutamaa vuotta kestänyttä taistelua vajaatoiminnan hallintaan saamiseksi) ja tyytyväinen elämääni. Lapsia en voi enää enempää hankkia, koska omalla kohdallani vajaatoiminta "räjähtää käsistä" siinä kohtaa ja olisin lääkityksen rukkauksista huolimatta taas se paljon parjattu laardikasa ja läski ties kuinka kauan.

Ja ei, mä en koskaan ole ajatellut, että yhtään kenenkään pitäisi pitää läskeistä. Ei miesten, eikä naisten. En myöskään pidä ylipainoisuutta (tai alipainoisuutta) normaalitilana. Silti toivon, että jokainen pääsisi sellaiseen kuosiin, jossa itse voisi olla tyytyväinen itseensä ja onnellinen elämäänsä. Viis siitä, mitä mieltä muut ovat. Sitä mä en tajua, että aina vaan valitetaan omasta kropasta, muttei silti tehdä mitään sen eteen. En kyllä tajua sitäkään, että valitetaan toisten ihmisten vartaloista.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="mä";25854226]Kyllähän läskeys on muutenkin haittatekijä (vaikka moni sitä niin hanakasti puolustaa). Bussissa läskit kuvittelevat olevansa oikeutettuja viemään kaksi paikkaa maksaen kuitenkin vain yhdestä. Ja onpa hienoa selittää lapselle, miksi äiti ei pääse huvipuiston laitteeseen, kun turvakaaret ei vain mahdu päälle.

Mutta joo, olkaatte ihan rauhassa valaita. Minun ei tarvitse teitä ihailla eikä teidän hoikkia/normaalipainoisia.[/QUOTE]

Hoh kun taas siellä nyt taas yleistetään... mä voin suoraan sanoa olevani läski, mutta kyllä mä ihan yhdelle istuimelle mahdun istumaan bussissa ja mahdun jopa huvipuistolaitteisiin...

Mulle itselle on ihan sama onko hoikka vai läski vai kiinteä vai löysä vai kurvikas tai mitä tahansa, kunhan olisi itse tyytyväinen itseensä.

Sairaalloisen lihavat on nyt asia erikseen, mutta heissä varmaan aika harva haluaa olla sen kokoinen. Mutta sama pätee taasen anorektikoihin, jotka taas ovat sairaita.

Miksi naisten pitäisi tykätä lyhyistä miehistä?

mutta riepu.lyhyydelle ei voi yhtään mitään.lihavuudelle useimmiten voi. kyse oli siitä,että..äh,en mä enää ees jaksa miettiä mistä oli kyse ja mihin tässä pitäis päätyä.

joskus hoikkia naisia ärsyttää,kun pullukammat saa huomiota,ja usein pullukoita ärsyttää kun ne hoikemmat saa huomiota.
joskus tässä yhteydessä sanotaan,että se huomiota sille toisenlaiselle naiselle antanut mies on ihan urpo,tai pinnallinen,koska tykkääkin tuonlaisista.

mutta kun ei se ole.mielipiteensä kullakin,ei ole urpoa tykätä hoikista,eikä ole urpoa tykätä pullukoista.

ne.jotka eivät vielä tienneet,jokaisella miehellä on oma makunsa,käytetään vähemmän sitä "kaikki miehet"-yleistystä,se alkaajo kypsyttää.

[QUOTE="mä";25854071]Minusta läski ei ole kaunista kenelläkään. Kyllähän se kertoo ihmisestä paljon, jos päästää itsensä lihavaksi. Normaalipainoinen/hoikka, liikunnallinen ihminen on ilo silmälle! Sopusuhtaisuus antaa ihmisestä energisen ja fiksun vaikutelman. En ole koskaan tavannut johtajatasoista läskiä, he ovat yleensä alempaa työluokkaa.[/QUOTE]

Ihme harhaluuloa tuokin, että hoikka/normaalipainoinen tarkoittaa automaattisesti liikunnallista. Myös laihat voivat olla laiskoja tai huonokuntoisia. Mitä se lihavuus siis ihmisestä kertoo? Ettei huolehdi itsestään? Mutta kun myös se laiha voi olla urheilematon, tupakoiva, alkoholia käyttävä jne. Ihmisen koko siis kertoo loppujen lopuksi hyvin vähän ihmisestä.

• Tykkää
[QUOTE="mä";25854226]Ei, en ole aloittaja. Voi olla vaikea uskoa, mutta meitä on paljonkin jotka emme pidä läskiä hyvänä asiana. Se ei anna ihmiselle mitään hyvää. Haluatko faktoja siitä, mitä kaikkea terveyshaittoja liikalihavuus aiheuttaa? Googlaa, niitä tulee todella paljon.

Ahtisaari oli hyvä veto, siinä on oikeasti fiksu mies. Poikkeus vahvistaa säännön. Uosukainen ei minkään firman johdossa pärjäisi tovia kauempaa. Oletko katsonut Diiliä? Siellä ei juuri läskejä näy.

Eikö olisi aika karseaa joutua esim. 130 kiloisen, hikisen ja puuskuttavan lääkärisedän hoidettavaksi? Saisi jännittää, joutuuko ite elvyttämään kun sydän paukahtaa hetkenä minä hyvänsä.

Kyllähän läskeys on muutenkin haittatekijä (vaikka moni sitä niin hanakasti puolustaa). Bussissa läskit kuvittelevat olevansa oikeutettuja viemään kaksi paikkaa maksaen kuitenkin vain yhdestä. Ja onpa hienoa selittää lapselle, miksi äiti ei pääse huvipuiston laitteeseen, kun turvakaaret ei vain mahdu päälle.

Mutta joo, olkaatte ihan rauhassa valaita. Minun ei tarvitse teitä ihailla eikä teidän hoikkia/normaalipainoisia.[/QUOTE]

Diili on televisio-ohjelma. Onko käväissyt ikinä mielessä, että televisio-ohjelmiin valitaan ihmisiä muidenkin avujen kuin fiksuuden perusteella? Et ole tainnut kovin paljon pyöriä tuolla firmojen johtoportaassa kun väität ettei siellä ylipainoisia löydy. Vanhat, valkoiset, ylipainoiset heteromiehethän ovat siellä normi.

• Tykkää
En yleensä puutu painoasioihin, mutta sanon tästä asiasta vain tämän: en ole ymmärtänyt miten esim. +40 kg normaalin painon yli voi sanoa olevansa kurvikas. Minulle kurvikas tarkoittaa esim. Marilyn Monroeta (kapea vyötärö, isot rinnat). Vai olenko täysin hakusessa tuon kurvikas sanan kanssa??

Käsittääkseni Marilyn käytti vaatekokoa 42. Tuon minäkin koen normaaliksi, en pakonomaista laihuuden ihannointia enkä kilojen kerryttämistä mittoihin missä liikkuminen ei enää tunnu mukavalta.

Mun mielestäni kenenkään ei tarvitse pitää läskeistä, muttei myöskään alipainoisista ihmisistä. Mutta aika harva meistä rakastuu PELKÄSTÄÄN kenenkään ulkonäköön. Jo teininä, hoikkana ja tosi hyvännäköisenä, muhun puri eniten miehessä huumorintaju ja äly - ulkonäkö ei saanut olla vastenmielinen, mutta muuten sillä ei oikeastaan ollut väliä. Nyt on ylikiloja ihan liikaa, ja tiedän mistä ne ovat tulleet, mutta mun mielestäni mun kiloni eivät kuulu kenellekään muulle. Ja ylikiloisena olen löytänyt puolisoni, normaalipainoisen miehen, joka rakastaa minua kiloistani huolimatta.

Ja muuten, itse liikun 3 kertaa viikossa uiden 5 kilometriä viikossa. Eli se lihavakin voi olla suht hyvässä fyysissä kunnossa ja hoikka taas huonossa kunnossa.

Tottakai, hoikka/sopusuhtainen vartalo on aina monesti nätimpi kuin esim selvästi ylipainoinen kroppa.
Mutta jokainen kantaa oman kroppansa, itse en vaan ymmärrä naisia jotka valittavat läskeistään, mutta ei evät edes VIITSI yrittää pudottaa kiloja.
Ei ne kilot itsekseen karise.. :)
Toki jos on tyytyväinen omaan kroppaansa vaikka oliskin ylipainoa, niin mikäs siinä... mutta mites arvokas se oma terveys sitten onkaan..?

Yhteistyössä