Miksi minä en saa tehdä mitään!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei oo totta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei oo totta

Vieras
Kun tyttö (11kk) riekkuu JATKUVASTI lahkeessa, kitisee ja inisee, huutaakin välillä. Mikä ihme nyt on? Onko tämä sitä eroahdistusta?? Ei oo kauan ku herättiin niin koko ajan huutaa ja kitiää vaan. Jos menen muutamankaan metrin päähän, niin tulee perässä ja haluaa syliin. Jossa ei sinällään mitään väärää, mutta arvatkaas onko rajottavaa, kun ei koko päivänä voi muuta tehdä, kuin kantaa tyttöä, jos ei sitten halua kuunnella huutoa. Joo, ja sekin vielä, että mies kyllä jaksaa narista, kun tulee töistä, että miksi ei ole tehty ruokaa, ei siivottu eikä tehty mitään.! No just, siinäpähän tehköön ruuan. Mutta kun ei millään viitsisi kuunnella miehen narinaa, kun on päivän kuunnellut lapsen narinaa! No, minä lähden lenkille, kun mies tulee! Kiitos kun sain purkaa.

Täällä ihan samanlaista :wave: Poika 11kk koko ajan roikkumassa lahkeissa ja tuntuu ettei mitään saa tehtyä.. Pahimmillaan oli tuossa joku kuukausi-kaksi sitten ja nyt on menossa parempaan suuntaan.. Huuto tulee kun vessassakin käy mutta en mää silti ala sinne vessaan mukaan ottamaan.. kyllä vessarauha täytyy jokaisella olla.

Taitaa olla juuri sitä eroahdistusta. Meidän 10kk on aamuisin samanlainen. Kunhan "käynnistyy" niin viihtyy sitten lattiallakin ja omissa puuhissaan, mut tosiaan aamut välillä yhtä mouruamista. On lohduttanut itseäni, et ei tätä loputtomiin kestä...

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Tuttu tunne. Tuossa tilanteessa on parasta antaa vaan kotitöiden olla. Turhaan hermostutat itteskin, jos jotain yrität tehä. Yritä huomenna sit uudestaan.

No en mää ainakaan anna kotitöiden vaan olla.. Kyllä nekin täytyy hoitaa. Kyllä sen lapsen pitää oppia että se äiti ei 24/7 pidä sylissä jne. Ei tommonen lopu muuten koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Täällä ihan samanlaista :wave: Poika 11kk koko ajan roikkumassa lahkeissa ja tuntuu ettei mitään saa tehtyä.. Pahimmillaan oli tuossa joku kuukausi-kaksi sitten ja nyt on menossa parempaan suuntaan.. Huuto tulee kun vessassakin käy mutta en mää silti ala sinne vessaan mukaan ottamaan.. kyllä vessarauha täytyy jokaisella olla.

No meillä kans sama, ei saa vessassa paljon käydä. Mut en mäkään ota yleens mukaan, saa sitten vaikka huutaa sen ajan.

Tiedättekös, nyt saatte mollata, mulle on ihan sama, mutta mä olen laittanut tytölle juniorilta unelmatarhan päälle, ja olen antanu katsoa sitä, että olen saanut edes jotain tehtyä, pyykit koneeseen, astiat pesuun ja koneiden tyhjennykset yms. Imurointi tms. Ei se lapsi rikki mene, jos katsoo välillä tv:tä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö teidän lapset nuku päivällä ollenkaan?

Toki nukkuu, pari tuntia päivällä, siinä se. Ja silloin on oma aikaa, ja silloin teenkin yleensä ruoan miehelle ja jotain pikkuasioita, mutta kyllä mä ainakin tahdon hetkeks röhnähtää sohvalle ja ihan vaan olla ja rentoutua, jotta jaksaa kuunnella sitä kitinää taas illan.

juu eroahdistuta, menee onneks ohi.
ja tiäkkö, mä käytin samaa kikkaa eli teletapit tai muuta siks aikaa että sai jotai tehtyä.

nyt tää uusin tulokas on kannettava versio jo vauvana, eläköön kantoliina..

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Toki nukkuu, pari tuntia päivällä, siinä se. Ja silloin on oma aikaa, ja silloin teenkin yleensä ruoan miehelle ja jotain pikkuasioita, mutta kyllä mä ainakin tahdon hetkeks röhnähtää sohvalle ja ihan vaan olla ja rentoutua, jotta jaksaa kuunnella sitä kitinää taas illan.

Vähän sama.. Joskus tuntuu että ne parin tunnin päikyt menee toosi nopeasti "Joko poika heräs?? Eihän poika oo nukkunut ku vartin vasta??" Ja ku kattoo kelloo ni on mennyt tosiaan jo lähemmäs kaksi tuntia :o

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:

Vähän sama.. Joskus tuntuu että ne parin tunnin päikyt menee toosi nopeasti "Joko poika heräs?? Eihän poika oo nukkunut ku vartin vasta??" Ja ku kattoo kelloo ni on mennyt tosiaan jo lähemmäs kaksi tuntia :o

Näinpä! Mutta, mä tuudittaudun sillä, että tätä ei varmaan kuitenkaan kestä loputtomiin. Kestää aikansa, se kuuluu elämään, on se silti rasittavaa, mutta rakkaus kumoaa kaikki "huonot" puolet :) Huonoja puolia ei siis ole, mutta välillä rasittavia piirteitä tulee esiin, ja meidän tyttö on erittäin tempperamenttinen luonne!

Mutta eikö se lasten kanssa kotona oleminen mene niin, että olet yksin olematta KOSKAAN yksin.
Saat sen oman, vauvattoman ajan kun vaadit hetken mieheltäsi taijärkkäät hoitajan.
Muutoin, mene töihin ja lapsi hoitoon!

Tiedättekös, nyt saatte mollata, mulle on ihan sama, mutta mä olen laittanut tytölle juniorilta unelmatarhan päälle, ja olen antanu katsoa sitä, että olen saanut edes jotain tehtyä, pyykit koneeseen, astiat pesuun ja koneiden tyhjennykset yms. Imurointi tms. Ei se lapsi rikki mene, jos katsoo välillä tv:tä!

Samaa teen minä! Unelmatarha pyörimään niin johan pääsee vessaan tai tekemään kotitöitä. Enkä koe itseäni huonoksi äidiksi! =)

Alkuperäinen kirjoittaja öö:

Samaa teen minä! Unelmatarha pyörimään niin johan pääsee vessaan tai tekemään kotitöitä. Enkä koe itseäni huonoksi äidiksi! =)

En minäkään koe itseäni huonoksi äidiksi, jokainen tekee tavallaan :) Nyt tämä joidenkin mielestä huono mamma lähtee lapsen kanssa ulos, kun on niiiin kaunis ilma, aurinkokin paistaa :)

Se menee ohi. Pidät vaan sylissä ja teet vaan ihan pakolliset lapsi kainalossa. :) Muuta sille ei oikein voi. Jos itsekin hermostut, lapsi vaistoaa sen ja kitisee vielä enemmän.

Mulla on kolmas lapsi nyt 2v ja sillä meni just toinen tuon tyylinen kausi ohi. Nyt mä voin vaikka istua hetken tässä kun sillä on leikki menossa isosiskon kanssa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:
Ja ei tosiaan mee rikki jos unelmatarhaa tuijottaa. :D meillä istuu 2v kuin naulittuna tv:n ääressä kun tulee jummi jammi. :D

Veilä täälä, ei me lähdetäkään ulos, turhan kylmä vielä, mennään sitten vasta iltapäivästä. Jummi jammi meilläkin kiinnostaa, ja hopla :)

Yhteistyössä