V
vieras....
Vieras
Ei väliä paljonko olen nukkunut yöllä niin aivan joka päivä nukuttaa heräämisestä noin klo 17 asti aivan kamalasti. Esim. tänään heräsin klo 6 kun piti viedä lapsi hoitoon ja kävelin siis noin tunnin reissun. Tulin kotiin ja nukuin 3 tuntia. Oli pakko herätä ja hakea lapsi hoidosta vaikka voimat aivan poissa. Tultiin kotiin ja otettiin välipalaa ja oli päiväunien aika lapsella niin nukahdin itsekin ja pari tuntia nukuin. Sen jälkeen nukutti johonkin klo 17 asti ja nyt pirteämpi olo. Tätä samaa rataa jatkuu jatkuvasti ja sama menenkö klo 21 vai 24 nukkumaan ja nukunko aamulla klo 6 vai klo 11 saakka. Sunnuntaina mies herätti minut kun nukuin vielä 10.30 ja oli tuskaa herätä. Otin päiväunet, mutta ei vienyt väsymystä. Minulla on kyllä kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta se hoidossa. Onko minulla joku krooninen väsymysoireyhtymä vai mikä? Pari vuotta sitten kävin lääkärissä ja todettiin kohonneet kortisoliarvot eli kun normi jotain 100 niin mulla oli 200. Ei tutkineet sen enempää ja totesivat että näin vaan on. Tämä unisuus oli jo silloin. Tuo kortisoli liittyi jotenkin sen vaihtelun päivärytmiin jonka epäilin olevan sekaisin. Nukun öisin tarpeeksi ja päivällä jalat ja koko kroppa on aivan poikki. Aivan kuin olisin tehnyt hirmuisen kuntoilun tms. Juuri nyt on voimia, mutta aamulla se on taas sama. Ja aivan sama vaikka olisin jo nukkumassa. Itsestäni tuntu, että olisin laiska, mutta ei se selitä sitä, että joka jäsen on aivan poikki.
Tuohon väsymysoireyhtymään sopii itselläni mm. sekaisin olevan verenkierron säätelyjärjestelmä(todettiin joskus yli 10v sitten) ja isot muistihäiriöt, kamalat päänsäryt(pääkin kuvattiin niiden vuoksi ja ei mitään) ja se, että isomman kuntoilun jälkeen olen tosiaan enemmän poikki päivän tai pari. Miten ihmeellä sanon lääkärille, että en jaksa ja tämä ei ole psyykkistä kun kai se olisi sitten 24h.
Tuohon väsymysoireyhtymään sopii itselläni mm. sekaisin olevan verenkierron säätelyjärjestelmä(todettiin joskus yli 10v sitten) ja isot muistihäiriöt, kamalat päänsäryt(pääkin kuvattiin niiden vuoksi ja ei mitään) ja se, että isomman kuntoilun jälkeen olen tosiaan enemmän poikki päivän tai pari. Miten ihmeellä sanon lääkärille, että en jaksa ja tämä ei ole psyykkistä kun kai se olisi sitten 24h.