Miksi mua pidetään kookkaana/pulskana jne?! Alkaa itsetunto laskea:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Cassandra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuosia vaatetusalalla työskennelleenä.

38 ei ole koskaan ollut L. Se on yleisesti joko s tai m. Riippuen valmistajasta.
Kansainvälisen määritelmän (joka tehtiin vuonna -87muistaakseni) 38 on S.
Esim. Vero Modalla se kuitenkin on M.

[QUOTE="vieras";27850025]no en sitten tiedä. oliskohan 30 sitten oikeasti xxxs ja 32 xxs?

Voi olla että noita kokoja on vähän muutettu, kun lihavuus yleistynyt. Ennen ainakin olen ymmärtänyt että 30 on xxs, 32 xs, 34 s, 36 m, 38 l, 40 xl, 42 xxl.[/QUOTE]

:laugh:

Mutta kokoja on muutettu; ennen 38 oli M, nyt 40 on M. Koskaan 38 ei ole ollut L. Ja koko 30 ei kuulu normikokoihin. Sen sijaan 44 kuuluu.

[QUOTE="Vieras";27850016]Mun mielestä naisella saa olla painoa ja kokoa muuten, paitsi keskivartalossa. Siis tottakai mahaa voi olla ja jenkkilksäkin vähän, mutta suht. timmi keskivartalo ja isot rinnat pelastavat paljon.[/QUOTE]

No tämä yhtälö on kyllä aika harvinaista. Kuulostat mieheltä? salkkareitten isabella on isokokoinen, jolla muodot sattumalta menneet rintoihin ja peppuun ja vyötärö erottuu. Harvoin kyllä noin on, enkä tiedä käyttääkö isabellakin jotain vyötäröä kaventavaa? ja varmasti ilman vaatteita monen mielestä löllyvä lihava. Kim kardashiankin olisi varmaan monen mielestä läski, jos ei olisi tunkenut vatsarasvaansa peppuun (ihan arkipäivää esimerkisi brasiliassa).

Sun ihanne on vähän tämä "muodokas" tai "muodokkaasti pehmeä" nainen, jonka moni ylipainoinen laittaa tietoihinsa treffi-ilmotuksissa. Kuinka moni mies on tavannut itsensä "muodokkaaksi" ilmoittaneen livenä ja naisella ollut se leveä lantio, pyöreä pylly, kapea vyötärö ja isot rinnat? Veikkaan, että aika harvoin tai ei koskaan.

Yhteistyössä