Miksi mulla on niin väsynyt ja tympääntynyt olo lomalla :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies haluaa vaan tönöttää kotona, mutta mä haluaisin mennä jonnekin ja toisaalta en jaksa. Mua kyllästtyttää monesti jo heti aamusta. Käyn lenkillä ja sen jälkeen on ihan tylsää. Lapset mekastavat ottakai heti aamusta alkaen ja samaa ruoanlaittoa yms. tiedossa. Yksi risteily tehtiin ja kohta mennään viikoksi miehen vanhempien mökille, mutta silti... Onkohan mulla joku kesälomamasennus vai mikä on iskenyt? Tai sitten vain odottelin lomalta liikaa ja petyin, kun tää on vain tätä...

Toimettomuus väsyttää ihmistä. Sun tarttis hankkia pari lypsettävää lehmää tms. ;)

Teen itse töitä yrittäjänä kotoa käsin hoitaen ohessa lapset - tai toisinpäin :) Kun on paljon töitä, olen touhukas, iloinen ja sopivasti väsynyt. Kun töitä on liian vähän ja pitäisi "vaan" pyörittää tätä kotitouhua, minua alkaa väsyttää enemmän kuin sopivasti. Unettaa ja tylsistyttää. Silloin on pakko keksiä jotain touhua - jos ei muuta niin pyöriä lasten kanssa pihalla tunnista toiseen (olen huono ulkoilmeaan talvisin, joten kesäulkoilut on hyvää vaihtelua mulle).

Siis luultavasti olet tottunut arjessa suorittamaan koko ajan työssäsi ja nyt et siis lomalla osaa vain olla. Sinulla pitäisi siis koko ajan olla buukattu kalenteri täyteen tapahtumia ja matkoja, etkä osaa vain olla ja nauttia hetkistä lapsiesi kanssa. Minusta tämä on surullista, että ihmiset eivät osaa hellittää kiireisestä arjesta ja vain olla niiden lasten kanssa. Mikään pakko ei ole koko ajan tapahtua jotain;)

Näin saattaa olla. Työni on hektistä, joten tällainen yhtäkkinen joutenolo sitten tympii. toisaalta on hyvä saada paussia töistäkin. Tämä on inhottavaa ja haluaisin oikeasti vain nauttia joutenolosta, mutta vaikeaa se on. Nyt luin iltapäivän kirjaa ja se vähän rentoutti ja kohta lämmitellään saunaa. ehkä tämä tästä vielä =)

Odotait jotain ihmeellisen ihanaa, etkä saanut sitä. Sait vain sitä tavallista arkea, lasten kiukkua, siivoamattomia paikkoja, saavuttamattomia haaveita, käymättömiä paikkoja yms...

Älä odota mitään. Ilahdu sitten pienestäkin. Nyt sun pitää rentoututa, huokaat syvään ja sanot itsellesi: meillä menee ihan hyvin, meillä on kaikki hyvin, ihanaa, kun on loma, eikä tarvi jaksaa ja ehtiä.

Annan joka lapselle omaa aikaa nyt ja lapsesi ilahtuneesta katseesta näet, että loma tekee hyvää. Elä hetkessä, juuri nyt, tässä hetkessä vain. Nyt on hyvä, huomista ei ehkä olekaan.

[QUOTE="vieras";26687284]Mies haluaa vaan tönöttää kotona, mutta mä haluaisin mennä jonnekin ja toisaalta en jaksa. Mua kyllästtyttää monesti jo heti aamusta. Käyn lenkillä ja sen jälkeen on ihan tylsää. Lapset mekastavat ottakai heti aamusta alkaen ja samaa ruoanlaittoa yms. tiedossa. Yksi risteily tehtiin ja kohta mennään viikoksi miehen vanhempien mökille, mutta silti... Onkohan mulla joku kesälomamasennus vai mikä on iskenyt? Tai sitten vain odottelin lomalta liikaa ja petyin, kun tää on vain tätä...[/QUOTE]

kotiäitinä olen tavallaan aina lomalla,arki ja viikonloput on sitä samaa, moni odottaa innolla perjantaita, mutta samanlaisia päiviä ne kaikki! Samat arkirutiinit, ruoanlaittoineen, kauppareissuineen ja ulkoiluineen.
Kesäloma ei muuten arjesta juuri poikkea, ei ole autoa, joten hankala liikkua ja reissata julkisten varassa. Risteily tehty aikuisten kesken, toinen tulossa loppukesästä, muita reissuja ei, paitsi lapset reissanneet sitten kuka missäkin.
Kaipaan jotain, ehkä aikuisseuraa kaipaisin enemmän tähän lomaan, aina vain lasten kanssa keskenämme reissataankin.

Yhteistyössä