Miksi mummut ei voi tajuta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
meillä lapsi siis hoidossa mummulla sillon kun minulla ja miehellä sattuu sama vuoro. Aamuisin siis vain, koska itse teen vain aamuvuoroa, mies tekee vuorotyötä. No, mummolle on sanottu ainakin nyt 5 krt, että KUN lapsi on heillä hoidossa aamusta päivään, niin lounas syötetään MUTTA päivällistä ei, koska tulen itse kotiin klo 3 ja teen ruuan meille klo 16-17 väliin, ja syömme sitten ite. Nyt mummu tekee niin, että syöttää lounaan noin klo 12 ja päivällisen jo 14.30-15.00. Miksi ei voi tajuta, että teemme itse päivällisen koska syömme muutenkin itse ja että lounas ja päivällinen on liian lähekkäin jos noin mennään. Miksi ihmeessä anoppi tahtoo mennä omien sääntöjensä mukaan...

niin ja helpompihan sun on mennä kotiin laittamaan sitä ruokaa, kun ei ole nälkäinen ja kiljuva lapsi mukana sitte!! nauti tilanteesta ja muista kiittää mummua siitä huolenpidosta!!! en ymmärrä, miksi nykyään valitetaan niiiiiiiiin turhista asioista!!!!

Ehkä yrittäisin itse sanoa nätisti,että toisen aterian sijaan välipala olisi oikein kiva ja tervetullut.Toisaalta onko se sitten niin paha jos lapsi syö teidän kanssa vähän lämmintä ruokaa ja vielä iltapalan.

Valittaako vielä, että lapselle ei ruoka maita? Jos painon kanssa ei ole ongelmia, tarjoa syötävää samalla kun itsekin syötte, painota vaikka kasvispuolta, jolloin menee välipalasta.

Mummujen kanssa on turha tapella tuosta, ne tekee kuitenkin oman päänsä mukaan. Meilläkin saattaa syöttää koululaiselle päivällisen klo 14 :headwall:

Ymmärrän että ap haluaa säilyttää lapsella tietyn rytmin mutta mun mielestä ongelma ei ole niin suuri että sen vuoksi kannattaisi kunnon riitaa aloittaa. Hyväähän mummo tarkoittaa. Tarjoa kotona päivällisaikaan vaikka pieni annos samaa ruokaa kuin mitä muut syö.

Anna mummon syöttää se päivällinen, kun ei kerta sitä suostu lopettamaan. Teet sitten uuden päivällisen kotona n. klo 17 ja annat lapselle sitten vähän pienemmän annoksen, jos ei tunnu nälkäiseltä. Ei pieni lapsi välttämättä syö mummolan päivällistäkään, kun vain pienen annoksen..

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Ymmärrän että ap haluaa säilyttää lapsella tietyn rytmin mutta mun mielestä ongelma ei ole niin suuri että sen vuoksi kannattaisi kunnon riitaa aloittaa. Hyväähän mummo tarkoittaa. Tarjoa kotona päivällisaikaan vaikka pieni annos samaa ruokaa kuin mitä muut syö.

Samaa mieltä. Voihan se lapsi syödä teidän kanssa, mutta vain pienen annoksen? Tai sitten kasviksia yms. Toinen hyvää hyvyyttään tarjoaa. Ei oo mun mielestä vaarallista kun ei ole kerta päivittäistä vaan silloin kun teille sattuu vuorot. VÄHÄN KIITOLLISUUTTA PELIIN:)

Yhteistyössä