Miksi naisen pitää olla kaunis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt harmaa

Vieras
Mä haluaisin nyt aitoa keskustelua ilman haukkumisia puolin ja toisin siitä että miksi naisen pitää olla kaunis. Täällä riittää näitä ketjuja joissa ihmetellään rupsahtaneita kotiäitejä ja ylipäänsä lihavia naisia. Miksi ei kelpaa että nainen on siisti ja fiksu kun pitää olla myös kauniskin? Miehiltä ei samaa vaadita ja älkää edes yrittäkö perustella terveydellisillä näkäkannoilla tai sillä kuinka ylipainoisten tervyesongelmien hoitaminen tulee yhteiskunnalle niin kalliiksi. Me kaikki tiedämme tällaisten "syiden" olevan silmälumetta. Todelliset syyt ovat vähemmän hohdokkaita ja paaaljon syvemmällä. Itse veikkaisin kyseessä olevan pikemminkin biologiamme mutta koska emme enää sentään asu luolissa ja suomalaisten väitetään olevan koko ajan entistä koulutetumpia niin miksi ihmeessä varsinkin me naiset olemme aina puuttumassa toistemme ulkonäköön.
On ihmettelyjä kuinka joku antaa itsensä repsahtaa lasten jälkeen, ei enää välitä itsestään sen vertaa että kehtaa kulkea ulkona sen ja sen näköisenä, jopa ihmetellään että kuinka mies ei jätä tuollaista hapsottavaa naista.
Vastauksia kiitos!

No henkilökohtainen vastaukseni on, että kohottaa itsetuntoa. Tämä siis ihan henkilökohtaisen tason vastaus, vaikka siitä kumpuaa kyllä ulospäin ajatus, että kun näen naisen, joka selkeästi ei huolehdi itsestään, ajattelen, ettei se arvosta itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No henkilökohtainen vastaukseni on, että kohottaa itsetuntoa. Tämä siis ihan henkilökohtaisen tason vastaus, vaikka siitä kumpuaa kyllä ulospäin ajatus, että kun näen naisen, joka selkeästi ei huolehdi itsestään, ajattelen, ettei se arvosta itseään.

Mitä itsestään huolehtiminen on? meikkaamista, laihana pysymistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaa:

Niin, missä menee raja, itsekin sanoit että siisti pitää olla, mutta lähinä se kai sitä meikkaamista ja hiuksista huolehtimista on. Ettei maantienväriset ohuet haivenet roiku niskassa ja silmät näkyy. Eikä ihan riitä että vaatteet on puhtaat, ehjä't ja oikean kokoiset, niiden pitää ola myös tilanteeseen sopivat ja vaikka ne crocsit on helvetin mukavat, niin ne ei sovi jokapaikkaan!
Lihavuus..no, paha sanoa, ettei saa olla lihava, kun itellä on 10 kiloa ylipainoa, mutta jossain menee raja, itsetunto romahtaa, jos painaa 100 kiloa, mulla siis kävis näin.

minusta kyllä miehenkin pitää huolehtia ulkonäöstään ja puhtaudestaan. en tarkoita kiilloitettua metsäketoa, mutta kyllä ihmisten ilmoilla pitää olla sen näköinen, että arvostaa muita eli vähän kattoo mitä kudetta vetää päälle. itse siis ajattelen, että kun koitan tehdä ittestäni vähän paremman näköisen, se on kohteliaisuutta muita ihmisiä kohtaan. etten haise hielle enkä kule paskasissa vaatteissa. ja sitä paitsi, en tahdo, että lasteni tarttee hävetä minua. mulla on siis jo murkkuja ja piliivmee, ne häpeäis jos kulkisin tukka sojolla verkkareissa. olen opettanut myös lapseni siihen, että tuulipuku on ulkoilua varten, ei kaupunkireussulle eikä edes kauppareissulle kuuluva vaate.

Mulla myö tuo että tuntuu vaan hyvältä näyttää kauniilta ja huolitellulta, vaikken jaksakaan esim meikata joka pvä, myös se että mieheni sanoo aina että olen erityisen kaunis kun jaksan pitää huolta itestäni. Tykkään laittaa itteeni, enkä tee sitä kenenkään muun takia.
Voin siis mennä verkkareissa ja tukkatakussa lähikauppaan yms, piittaamatta mitä muut ajattelee.
Ja itse kuulun näihin ihmisiin jotka ihmettelee että joku nainen päästää itsensä "huonoon" kuntoon. Ja sitä että yleensä juuri ne "rupsahtaneet" valittaa kun mies ei halua jne. Itse oon tuota mieltä...

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Onko itsestään huolehtiminen vain kauneusihanteiden noudattamista?

Niinpä, ainakin minulle se tosiaan on tärkeä itsetuntokysymys.
Mutta joshtuuko se stte ulkoisista paineisa, että itsetunnon koossa pysyminen vaatii ulkoista näyttöä?

no ei ainakaan minulle, koska ei lue edes naistenlehtiä, joten en edes kunnolla tiedä, mikä on muotia. mutta siis, kyllä sen verta pitää toisia ihmisiä ja omia lapsiaan ajatella, ettei ihan seinästä revittynä täällä painata. ja kyllä myönnän, että itsetunto kohenee ku vähän meikkaa (ei sotamaalausta) ja pukee kunnon laatuvaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaa:

Niin, missä menee raja, itsekin sanoit että siisti pitää olla, mutta lähinä se kai sitä meikkaamista ja hiuksista huolehtimista on. Ettei maantienväriset ohuet haivenet roiku niskassa ja silmät näkyy. Eikä ihan riitä että vaatteet on puhtaat, ehjä't ja oikean kokoiset, niiden pitää ola myös tilanteeseen sopivat ja vaikka ne crocsit on helvetin mukavat, niin ne ei sovi jokapaikkaan!
Lihavuus..no, paha sanoa, ettei saa olla lihava, kun itellä on 10 kiloa ylipainoa, mutta jossain menee raja, itsetunto romahtaa, jos painaa 100 kiloa, mulla siis kävis näin.

En sanonut että siisteys on tuollaista. Kysyin että miksi se ei riitä että on siisti ja fiksu? Minusta siisteys on puhtautta ja ehjiä siistinnäköisiä vaatteita, ei muuta. Jos joku on saanut luojan lahjakseen hiirulaisletin vai miten se nyt menikään, ei se ole mielestäni epäsiisteyttä, vai kuinka?
Vastasit että naisen tulee olla kaúnis koska se kohottaa itsetuntoa. Käsitit kysymykseni väärin. tarkoitin että miksi naisen tulee olla kaunis ja tarkoitin muiden, ulkopuolisten silmissä. Miksi teitä häiritsee jos joku ei ole ns. kaunis.

Mulle tuo itsestään huolehtiminen tarkoittaa terveyttä ja sitä että itsellä on hyvä olla. Eli syön ja liikun siinä määrin että pysyn normaalipainossani (jos tulee +5kg tarkennan syömisiä,ym.) , meikkiä laitan meikkipuuterin ja ripsarin verran, eli vähän.
Vaatteet ovat sellaisia, josita itse tykkään ja joissa on hyvä olla- käytän siis mieluummin remmisandaaleita kuin pieniä lipokkaita, varsinkin jos pitää kävellä paljon :)
Ja on musta kiva, jos mieskin tykkää ulkomuodostani- näittenkin vuosien ja lapsien jälkeen :saint:

täällä nyt taas moni tuntuu olevan sitä mieltä että naisen velvollisuus on olla rasittamatta rumuudellaan muita. Miksi te ajattelette että naisen tulisi erityisesti huolehtia ulkonäöstään, ettei lasten ym tartte hävetä.

me elämme sosiaalisessa yhteiskunnassa, jossa valitettavasti ulkönäkö kertoo jotain. tiedostamattemmekin arvioimme toisiamme. miunsta se on vain kohteliasta ja hyvää käytöstä tehdä itsestään edustava kuva. näin saa parempaa palvelua ja toiset kohtelevat paremmin. onhan sekin tutkittu, että sievästi puettuja lapsia pidetään enemmän sylissä kuin rumasti puettuja (tutkimus tehty ranskassa).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
täällä nyt taas moni tuntuu olevan sitä mieltä että naisen velvollisuus on olla rasittamatta rumuudellaan muita. Miksi te ajattelette että naisen tulisi erityisesti huolehtia ulkonäöstään, ettei lasten ym tartte hävetä.

huom, minusta koskee myös miehiä!

Kun lapset tulevat tiettyyn ikään he todennäköisesti häpeävät vanhempiaan vaikka he näyttäisivät miltä :saint: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
me elämme sosiaalisessa yhteiskunnassa, jossa valitettavasti ulkönäkö kertoo jotain. tiedostamattemmekin arvioimme toisiamme. miunsta se on vain kohteliasta ja hyvää käytöstä tehdä itsestään edustava kuva. näin saa parempaa palvelua ja toiset kohtelevat paremmin. onhan sekin tutkittu, että sievästi puettuja lapsia pidetään enemmän sylissä kuin rumasti puettuja (tutkimus tehty ranskassa).

:laugh: :laugh: No ei varmana päde suomessa- mitä se sievästi puettu tarkoittaa?

En sanonut että siisteys on tuollaista. Kysyin että miksi se ei riitä että on siisti ja fiksu? Minusta siisteys on puhtautta ja ehjiä siistinnäköisiä vaatteita, ei muuta. Jos joku on saanut luojan lahjakseen hiirulaisletin vai miten se nyt menikään, ei se ole mielestäni epäsiisteyttä, vai kuinka?
Vastasit että naisen tulee olla kaúnis koska se kohottaa itsetuntoa. Käsitit kysymykseni väärin. tarkoitin että miksi naisen tulee olla kaunis ja tarkoitin muiden, ulkopuolisten silmissä. Miksi teitä häiritsee jos joku ei ole ns. kaunis.

No koska tulee kauhea sääli, alkaa miettiä mikä ihmisellä on huonosti, kun ei arvosta iteään ja huoledi itsestään.Ulkonäölleen sinänsä nyt kukaan ei mitään voi ja painokin on vähän niin, että joku voi, joku ei, mutta hiukset voi leikata sellaiseen muotoon, ettei niiden olemattomus korostu ja värjätäkkin niitää voi.
Itsestähuolehtimisen ei tarvi olla muodin seuraamista -harvoin se sitä onkaan, pintamuoti harvoin on tyylikästä, se on nuorten ja itseään etsivien juttu- vaan omana itsenään oloa.
Ei tarvi omata perussuomalaista nöyristelyä ja tarvetta upota massaan, parhaita uoliaan saa korostaa.

No minua ei todellakaan häiritse!!! Itsestäni löydän "parikin" kauneusvirhettä... eikä tarvitse edes kovasti etsiä :) Kyllä maailma olisi tylsä jos kaikki olisivat ns. kauniita. Ja vastakysymys vielä: MILLAINEN ON KAUNIS IHMINEN????

Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:

Kun lapset tulevat tiettyyn ikään he todennäköisesti häpeävät vanhempiaan vaikka he näyttäisivät miltä :saint: :whistle:

no voi sitä koittaa lieventää. meillä ainakin tytön kamut kehuu, että ku tytöllä on noin nuori äiti, ku heillä on vissiin aika vanhat. ja kun mulla on tukassa vaihtuva väri ja lisukkeita, niin jo vain on murkut innoisssan, että oispa heijänki äitillä. ja huolehdin myös, etten puheillani nolostuta turhaan murkkua. ja vielä lisään, että mieskin meillä pukeutuu tyylikkäästi, hän on joskus pedantimpi kuin minä.

Musta jokainen on omalla tavallaan kaunis, jos tahtoo. Minulla mm. ystävä jonka paino on jotain kolmenumeroista ja hän on aina pukeutunut siististi. Hän laitta kotoa lähtiessään päälleen jotain siistiä, esim. laadukkaan t-paidan ja capri-farkut ja ymmärtää hyvin jos leveyttä on enemmän kun pituutta ei voi julkisesti pukeutua niin halpahallin narutoppeihin. Hän ei käytä meikkiä juurikaan, mutta tulla on aina leikattu ja laitettu. Hän on iso mutta kaunis ja tyylikäs!!
Kaveripiirissä on myös hoikkeliineja joilla vaatteet roikkuu yhtä rumasti kuin tukka, kasvot olisi kauniit, mutta ei näy sen roikkuvan tukan alta. Minulle kauneus on enemmän siistä vaatteita ja siistiä olemusta, kun laihuus ja kasvonpiirteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:

:laugh: :laugh: No ei varmana päde suomessa- mitä se sievästi puettu tarkoittaa?

no kyllä minusta on kamalaa, jos lapsella on 90-luvun kulahtaneita puuhapete-teepaitoja tai joku mikahäkkinen college...

Yhteistyössä