Miksi naiset keskittyy vain painoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MMM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MMM

Vieras
MIKSI NAISET ON NAISILLE SUSIA????
MIKSI NAISET KESKITTYY PAINOON VAIKKA VOIS MIETTIÄ PALJON PALJON OLELLISEMPIA JUTTUJA.
Menkää yliopistoon ja lukekaa vaikka naistutkimusta niin saatte selville, että painonvahtiminen on vain yksi naisen alistamisen muodoista. Ja sitä tekee eniten naiset toisille naisille!!
SIVISTYKÄÄ HYVÄT KANSSASISARET

Jos lihavat ihmiset kiinnostaa niin menkää kaduille niitä katsomaan ja haastattelemaan!!!

Tuotahan minäkin olen usein pohtinut. Täälläkin...

On kai turvallisempaa tehdä itselleen ja muille sääntöjä, joiden noudattamiseen saa koko elämänsä käytettyä. Ja opettaa sama omille tyttärilleen ja äimistellä ääneen, mistä he ovat tuollaista oppineet.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Kyllä, olen tänäkin vuonna vastannut yhden kerran painogalluppiin, mitä ilmeisimmin keskityn vain painoon. Eikö ole hieman vaivalloista kaivaa naisen alistamista väkisin tikulla joka paikasta?

Kun naiset saadaan kinnostumaan vain ulkonäöstään ja painostaan niin eivät sitten kiinnostu yhteiskunnan asioista ja epäkohdista! Vähän sivistystä please...

Paino on sellainen helppo asia. Sitä voi kontrolloida ja sillä ja sitä voi hallita.

Ja tietääkseni olen - vaikka painosta joskus puhunkin - aika hyvin perillä yhteiskunnan asioista, seuraan mielenkiinnolla politiikkaa jne. Ja jopa keskustelen asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun naiset saadaan kinnostumaan vain ulkonäöstään ja painostaan niin eivät sitten kiinnostu yhteiskunnan asioista ja epäkohdista! Vähän sivistystä please...

Ei ulkonäöstä kiinnostuminen sulje pois yhteiskunnasta kiinnostumista, vai sulkeeko?

Jos vähän sivistäisit itseäsi niin tietäisit että ylipaino ja terveysongelmat liittyy hyvin kiinteästi toisiinsa. Mua ainakin painonpudotus kiinnostaa etupäässä siksi että haluan pysyä terveänä ja jaksavana, ehkäistä aikuisiän diabetestä ja lukemattomia muita sairauksia.

Niin. Vois keskittyä mieluummin vaikka terveellisiin elämäntapoihin ja jättää ne kevytmargariinit ja muut kevythötöt kauppaan ja syödä parantavaa, luonnollista ruokaa! Teollinen moska ei tee ihmistä terveeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:

Ei ulkonäöstä kiinnostuminen sulje pois yhteiskunnasta kiinnostumista, vai sulkeeko?

No ei tietenkään asia ole niin mustavalkoinen. Mutta jos pohditaan, että pituus 165 ja paino 65kg. Ja jankataan sitä tuntikausia täällä niin alkaa vähän mietityttää.
Ja aina jos kaksi tai enemmän naisia kokoontuu, niin se naisten välinen kilpailu ja kiusaaminen on läsnä. Painolla tai sen vähäisellä määrällä on sitten hyvä olla ns. parempi

Hmm.. Mä en ole ajatellut koskaan, että pinnallisuus veisi aikaa aivotoiminnalta..., mä olen enemmin ajatellut, että toiset ihmiset ovat pinnallisempia ja toiset syvällisemmin ajattelevia... ja suurin osa meistä on jostain siitä keskivaiheilta eli tykkäämme ajatella syvempiäkin asioita, mutta tykkäämme myös visuaallisesti kaikesta kauniista ja tykkäämme ehkä itsekin näyttää kauniilta.

Tietty on, että pinnallisuus ja varsinkin omaan itseensä tuijottaminen vie joka päiväistä aikaamme turhaan. Me voitaisiin kaikki välittää enemmän toisista ihmisistä ja vähemmin ajatella sitä mitä me itse olemme. Ja paino... paino on vain mittayksikkö joka on helppo mitata ja sen avulla on helppo verrata itseämme toisiimme. Painonpudotuksessa se onkin hyvä ja helppo mittari, mutta koskaan painoa ei mielestäni pitäisi verrata toisiin ihmisiin, koska painoon vaikuttaa niin moni tekijä, että jos se lukema on omasta mielestä liian iso tai pieni, sen murehtiminen vie turhia voimia, koska se lukema ei kuitenkaan kerro sitä, miltä sä näytät toisten silmissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Jos vähän sivistäisit itseäsi niin tietäisit että ylipaino ja terveysongelmat liittyy hyvin kiinteästi toisiinsa. Mua ainakin painonpudotus kiinnostaa etupäässä siksi että haluan pysyä terveänä ja jaksavana, ehkäistä aikuisiän diabetestä ja lukemattomia muita sairauksia.

Tiedän tämän todella hyvin. Mutta useinkaan naisten välisessä painonvertailussa ei ole kyse terveyskysymyksistä!!!

Tiedän tämän todella hyvin. Mutta useinkaan naisten välisessä painonvertailussa ei ole kyse terveyskysymyksistä!!!

Ei varmaankaan. Muistelisin, että miehistä noin 50% ja naisista 40% on ylipainoisia. Onko siis mahdollista, että tuo 10 prosettiyksikön ero johtuisi juuri siitä, että naiset kilpailevat keskenään tai ajattelevat enemmän ulkonäköä. Vaikka johtuisi, eikö se johda kuitenkin kansanterveydellisesti parempaan lopputulokseen?

Erittäin samaa mieltä. Olen normaalipainoinen ja täysin tyytyväinen ulkonäkööni. samaa ei voi sanoa tuttavapiirini (vanhat tutut, nykyiset yliopistokaverit, itseäni paljon vanhemmat työkaveri) naisista. Valtaosan suurin puheenaihe on se, että aina pitäisi tiputtaa se 3-5 kiloa tai ainakin kiinteyttää.

Kun sanon, että tykkään itsestäni näin, tökeröin kommentoija (syömishäiriöinen, alipainon rajalla) sanoi että niin, ethän sä VARSINAISESTI ole läski. Menee sairauden piikkiin juu, mut olipa taas fiksua...

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:

Erittäin samaa mieltä. Olen normaalipainoinen ja täysin tyytyväinen ulkonäkööni. samaa ei voi sanoa tuttavapiirini (vanhat tutut, nykyiset yliopistokaverit, itseäni paljon vanhemmat työkaveri) naisista. Valtaosan suurin puheenaihe on se, että aina pitäisi tiputtaa se 3-5 kiloa tai ainakin kiinteyttää.

Kun sanon, että tykkään itsestäni näin, tökeröin kommentoija (syömishäiriöinen, alipainon rajalla) sanoi että niin, ethän sä VARSINAISESTI ole läski. Menee sairauden piikkiin juu, mut olipa taas fiksua...

Just näin. Naisten täytyy aina keskustella siitä painosta ja että ovat muka ylipainoisia, vaikkeivat oliskaan. Sen sijaan että nauttisivat elämästä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:

Just näin. Naisten täytyy aina keskustella siitä painosta ja että ovat muka ylipainoisia, vaikkeivat oliskaan. Sen sijaan että nauttisivat elämästä!!!

Kai mä tunnen sitten vähän erityyppisiä ihmisiä... joo, monetkin yrittävät laihduttaa, mutta juurikin terveydellisistä syistä ja he kyllä oikeasti ovat ylipainoisia. Mutta ei me kyllä kavereiden kesken painojamme vertailla tai kommentoida. Eikä tulisi mieleenkään pitää itseäni parempana kuin jotakuta toista vain siksi että bmi on normaalin rajoissa (nipinnapin).

Yhteistyössä