Miksi Nanso ei suosiolla tee tunikoita XXXL-mammoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Uutisissa oli Nanso groupin YT-neuvotteluista jälleen.

Nanso on aina yrittänyt hampaat irvessä tehdä nuorille nuorekkaita vaatteita ja vaatteiden kootkin menevät sen mukaan. Subjektiivinen mielipiteeni on, etteivät heidän vaatteensa välttämättä ole kovinkaan nuorekkaita, sopivat enemmänkin vähän kypsemmän naisen makuun.

Mutta siihen kokokysymykseen. Kun netistä tai kaupoista yrittäisi löytää isoa kokoa Nanson tunikoita, capreja, leggareita, yöpaitoja ei niitä koskaan ole tullut tarpeeksi myyntiin. Loppuvat heti ensimmäiseksi. Sitä paitsi niitä voisi olla suurempiakin kokoja, eikä loppua XL:n. Suomalaisissa naisissa löytyy kyllä 2XL:n ja jopa 4XL:n käyttäjiä jo suuria määriä (valitettavasti). Nanson paidat olisivat kuitenkin hieman tyylikkäämpi valinta esim. niille, jotka nyt tykkäävät kulkea mariraitapaidoissa :).

Eli suuntaamalla oikein valikoimansa voisivat saada myytyä paljonkin. Myös jenkeissä olisi aivan hurjan suuret markkinat, jos halua kasvaa löytyisi.

• Tykkää
Reactions: Lokki
Mä olen samaa mieltä..
Mun mielestä tossa on selkee markkinarako..hami vain etteivät myy ihmisille sitä mitä ihmiset haluavat.
Siis jos on todettu että kysyntää on niin miksei tehdä!!

Todella outoa. Ihmisten koko kasvaa muutenkin esim. iän myötä. Kun etsii juuri kokoa xxxl niin harvoin löytää. Suuri osa Suomalaisista tosiaankin tarvitsisi tuon koon. Janina F - mallisto tais loppua xxl:n, siinä ois joitakin kivoja malleja joskus ollut, paitsi ei oikeaa ja sopivaa kokoa :((

esim. USA:ssa. Voisitkin ruveta tosiaan markkinoimaan ja myymään vaatteita isokokoisille ihmisille siellä. Ai niin, mutta asennevammasi vuoksi et pystykään rikastumaan melkein pomminvarmalla menestystuotteella (suomalainen design, paula-kukka jne). Harmi.

Lihavat näyttävät raskaanaolevilta tunikoihin pukeutuneena ja se olisi väärin niitä laihoja kohtaan joille on vaikeaa hankkiutua raskaaksi. Nanso koittaa tässä vain kantaa vastuunsa huolehtien niiden hyvinvoinnista, jotka huolehtivat itsestään.

Tuntuu, että esim. Hobby Hall myy vain isoja kokoja. Elloksellakin runsaasti plussakokoja myynnissä ja KappAhl on kanssa isojen kauppa. Espritilläkin on usein jäljellä pelkkää XXL tai XXXL -kokoa heidän myymälänsä alennusmyynneissä yms.

Minusta on vaikeampaa löytää vaatteita nyt pienentyneenä.

Espritilläkin on usein jäljellä pelkkää XXL tai XXXL -kokoa heidän myymälänsä alennusmyynneissä yms.

Ohhoh, mä en tiennyt että esprit edes valmistaa noin isoja kokoja. Olen harmitellut, kun aina kaikki kivat loppuu heillä ällään tai sitten se xl on tosi niukka malli. Ainakaan elloksen sivuilla en koskaan ole espritiltä mitään isompaa nähnyt, kun aleshoppailen.

Niin ja KappAhliin nyt ei kannata mennä xl-kokoisena, se iso mallisto on aina ruma kuin mitkä. Mutta jos mahtuu kokoon 44 ja pienempi, sieltä löytyy kyllä ihan kivoja vaatteita, esim. se vintage-mallisto.

Ohhoh, mä en tiennyt että esprit edes valmistaa noin isoja kokoja. Olen harmitellut, kun aina kaikki kivat loppuu heillä ällään tai sitten se xl on tosi niukka malli. Ainakaan elloksen sivuilla en koskaan ole espritiltä mitään isompaa nähnyt, kun aleshoppailen.

Niin ja KappAhliin nyt ei kannata mennä xl-kokoisena, se iso mallisto on aina ruma kuin mitkä. Mutta jos mahtuu kokoon 44 ja pienempi, sieltä löytyy kyllä ihan kivoja vaatteita, esim. se vintage-mallisto.

Esprit Online-Shop - Esprit Online-Shop Suomi – Tilaa vaatteita ilman toimituskuluja!

Ja asiaan vielä :) Tosiasia on, että ihmiset on lihavia, osa ja tosiaan valitettava suureneva osa jopa sairaalloisen lihavia, ja hekin haluavat pukeutua siististi. Siinä olisi markkinarakoa, eikä se mun mielestä mitenkään poissulje sitä toista puolta, että yritetään vaikuttaa positiivisella tavalla elämäntapoihin.

Yhtään mitenkään ette auta te laihduta läski-huutelijat, mutta se ei taida olla tarkoituksennekaan, kunhan puratte omaa pahaa oloa ilkeilyllä. Mutta hei, ainakin peilistä näkyy varmaan timmi peppu, jos ei ystävällinen naama? Sehän se tärkeää on.

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
Nykyään sieltä löytyy monia normaalivaatteita jopa kokoon 50 saakka, ennen loppuivat aina tuohon 44 kokoon saakka, mikä sitten kiristi rinnan kohdalta. Mutta sen isojen tyttöjen puolen vaatteet ovat kyllä yleensä kamalia.

Nansolta en ole ainakaan vielä nähnyt mitään mitä itse pistäisin päälleni, kun ikää on alle 30v, joten jos koittavat nuorekkaita olla, eivät siinä ainakaan minun silmissäni onnistu.

Mutta mitä tuohon kokoasiaan noin niinkuin muutoin tulee, niin mulle henk. koht. yksi syy laihduttaa oli se, etten enää löytänyt sopivia vaatteita. Housukokoni oli 44-46 ja paidat kokoa L ja ehkä jokunen XL:kin löytyi kaapista. Jo tässä koossa törmäsin siihen, että vaikka kaupasta kyllä löytyi oikeaa kokoa, olivat ne vaatteet ihan järkyttävän näköisiä. Varsinkin päällä.

Eipä ne jättirätit siinä henkarillakaan kovinkaan kauniilta näyttäneet, mutta päällä ne säkit olivat vielä rumempia. Moni tosin lihoo nätimmin kuin minä, eli omaan todella epäedukkaan kropanmallin...mutta silti.

Kyllä mä toivoisin että jokaiselle ihmiselle löytyisi jotakin päällepantavaa, eikä ihmisten tarvitsisi kulkea siis ilman vaatteita. Mutta ehkä kannattaa myös miettiä asiaa niin, että on ihan oma valinta olla siellä neljän x:än koossa, jossa niitä vaatteita ei ole samalla tapaa tarjolla, kuin pienemmissä kokoluokissa.

Eikä tämä nyt ole mitään "läskit kyykkyyn"-kommenttia, sillä itsekin olen ollut tiellä BMI 30+ puolella...mutta kun riittävästi tosiaan ketutti se, ettei voinut pukeutua nätisti, niin päätin sitten tehdä asialle jotakin.

Toki olisin voinut laittaa sähköpostia vaatevalmistajille, mutta todennäköisemmin asiaan saa helpotusta laihduttamalla, sillä jos vaatevalmistajia kiinnostaisi tehdä enemmän isoja kokoja, he olisivat niitä tehneet jo iät ja ajat.

Mutta yksi vinkki on opetella ompelemaan itse. Sitä kautta saa nättiä päällepantavaa. Ei se ompelun opettelu päivässä käy, mutta ehkä se on sen arvoista, jos meinaa seuraavat kymmenet vuodet isossa koossa pysyä.

Erään sisäänostajan kollegana olen joskus kuullut noita perusteluita, miksi isoja kokoja ei niin paljoa osteta. Monissa malleissa eivät kuitenkaan myy. Mitä värikkäämpi ja nuorekkaampi malli, sitä todennäköisemmin iso koko ei tule myytyä. Kaikki isot koot eivät mene edes alennusmyynneissä. Harvoin isoja kokoja ostetaan normaalihinnoilla tai ainakaan ne eivät saisi maksaa paljon. Palautuksia tulee paljon, kun vaate ei istu joka käyttäjälle samalla tavalla. Keskikoko on se, joka myy eniten ja on riskittömin osto erikoisempanakin. Isoissa koissa kannattaa ostaa lähinnä perusjuttuja tummissa väreissä.

Mä luulen, että isot ihmiset eivät shoppaile vaatteita niin usein ja paljon. Siksi valinnanvaraakin on vähemmän.

[QUOTE="vieras";26177685]Erään sisäänostajan kollegana olen joskus kuullut noita perusteluita, miksi isoja kokoja ei niin paljoa osteta. Monissa malleissa eivät kuitenkaan myy. Mitä värikkäämpi ja nuorekkaampi malli, sitä todennäköisemmin iso koko ei tule myytyä. Kaikki isot koot eivät mene edes alennusmyynneissä. Harvoin isoja kokoja ostetaan normaalihinnoilla tai ainakaan ne eivät saisi maksaa paljon. Palautuksia tulee paljon, kun vaate ei istu joka käyttäjälle samalla tavalla. Keskikoko on se, joka myy eniten ja on riskittömin osto erikoisempanakin. Isoissa koissa kannattaa ostaa lähinnä perusjuttuja tummissa väreissä.

Mä luulen, että isot ihmiset eivät shoppaile vaatteita niin usein ja paljon. Siksi valinnanvaraakin on vähemmän.[/QUOTE]

Omalla kohdallani ainakin allekirjoitan tummennetun osuuden. Mä ostin vain välttämättömimmät vaatteet, kun olin iso. Ja kun laihduin, jouduin ostaaman toisenkin vaatekaapin, koska vaikka vaatteiden koko pieneni, niiden määrä kasvoi niin paljon, että piti hankkia lisää kaappitilaa vaatteille.

[QUOTE="vieras";26177685]Erään sisäänostajan kollegana olen joskus kuullut noita perusteluita, miksi isoja kokoja ei niin paljoa osteta. Monissa malleissa eivät kuitenkaan myy. Mitä värikkäämpi ja nuorekkaampi malli, sitä todennäköisemmin iso koko ei tule myytyä. Kaikki isot koot eivät mene edes alennusmyynneissä. Harvoin isoja kokoja ostetaan normaalihinnoilla tai ainakaan ne eivät saisi maksaa paljon. Palautuksia tulee paljon, kun vaate ei istu joka käyttäjälle samalla tavalla. Keskikoko on se, joka myy eniten ja on riskittömin osto erikoisempanakin. Isoissa koissa kannattaa ostaa lähinnä perusjuttuja tummissa väreissä.

Mä luulen, että isot ihmiset eivät shoppaile vaatteita niin usein ja paljon. Siksi valinnanvaraakin on vähemmän.[/QUOTE]

Ehkäpä se sisäänostaja ei osaa vaan valita oikeita juttuja. Juuri trikootunikat, mistä ap kirjoitti, ovat istuvuudeltaan se varmin juttu. Itse en juuri muuta sopivaaa tahdo löytää hyvin pitkäselkäisenä, harteikkaana ja rintavana (ja muutenkin isohkona), mutta samat ongelmat olivat laihanakin. Muotoon ommelluissa vaatteissa rintalaskos tahtoo olla ihan väärässä kohden minun vartalolleni. Usealle valmistajalle voi kyllä moitteita antaa siitä, että isojen vaatteiden hihoista tehdään tiukkoja tyköistuvia. Moni kaunis ja muuten hyvä vaate jää ostamatta sen takia, että hihat ovat kuin makkarankuoret ja minulla ne käsivarret eivät ole edes mistään paksuimmasta päästä. Minulla ainakin mustat perusjutut jäävät aina ostamatta, tummansinistä voin harkita, mutta nykyään nekin jäävät alaosia lukuunottamatta sinne hyllyyn.

Harvemmin niitä isoja kokoja alennusmyynneistä löytyy, valtaosa on kyllä jotain XS ja S-kokoja.

Olen myös todennut saman, kappahlin isojen vaatteiden mallisto on varsin kammottava aina. Ei luulis olevan niiin vaikeaa tehdä samoja vaatteita isommassa koossa esimerkiksi paidoista.

se kokolappu xxxl ei välttämättä kerro paljon mitään.
Oikeasti se voi olla kokoa xl jos mitat on kaposelle tehtyjä ja ei vastaa sitä itteensä.

Hobbarilla on flo g? isojen mallisto. mut sitä en ymmärrä et miks hitossa suurin osa niistä on taas jälleen kerran varustettu hirveen isoilla kaula-aukoilla? ei kaikki halua tissejä tarjolle. Vähän pienempikin riittäis.

Nyt siellä on kyl ihan kivoja pienemmillekkin jotain kenzo mitä lie kukka tunika mekkoja ym. Sportti puoleltakin löytyy aika kivasti kun vaan jaksaa kahlata.

Sit noissa postimyyntilafkoissa ärsyttää se, että kun mä tykkään mustasta väristä vaatteissa - ja joo, tiedän että paskat se mitään hoikenna, läskit näkyy silti - niin tottakai kaikki mustat menee ensimmäisenä. Jäljelle jää jotain kirkuvan pinkkiä ja keltaista, joita en todellakaan päälleni laittaisi. Miksi niitä mustia vaatteita ei voi valmistaa ja tilata niin paljon että riittäis kaikille? Joku varmaan tulee sanomaan, että onpa mielikuvituksetonta pukeutua vain mustaan, mutta mitä sitten? Ei kaikki tykkää räikeistä väreistä.

Hobbarilla on flo g? isojen mallisto. mut sitä en ymmärrä et miks hitossa suurin osa niistä on taas jälleen kerran varustettu hirveen isoilla kaula-aukoilla? ei kaikki halua tissejä tarjolle. Vähän pienempikin riittäis.

Totta! Ite en tykkää että rintavako näkyy, mitä se tekee melkein kaikissa mun paidoissa. Pidänkin usein huivia kaulassa, että vähän peittyy.

Yhteistyössä