[QUOTE="voitto";23882008]Vaikea tätä on ymmärtää. Jos itse olisin neekeri, sanoisin että olen neekeri ja ylpeä siitä.[/QUOTE]
Nyt sanot varmaan olevasi ylpeästi kalpeanaama?
Nyt sanot varmaan olevasi ylpeästi kalpeanaama?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23882025:Nyt sanot varmaan olevasi ylpeästi kalpeanaama?
Eihän neekeri-nimitystä voi verrata johonkin hurriin tai ryssään! Neekeri viittaa pelkästään ihon väriin kun taas nuo muut on oikeasti kansalaisukksia, ts. noilla ihmisillä voikin kuvitella olevan jotakin yhteistä keskenään Ihon väri ei mielestäni ole riittävä yhdistävä tekijä, samantien joku silmien väri, ihan täysin merkityksetön seikka verrattuna samanlaiseen kultturitaustaan.
"Valkonaama" tms. olisi verrattava ilmaus, mutta se ei ole yhtä loukkaava, ja me kaikki tiedämme miksi.
Sen enempää kantaa ottamatta itse neekeri-sanaan totean, että tuskin ne samaiset tyypit käyttäisivät afrikkalaisista mitään sanaa ilman rasistista merkitystä. Ja toisaalta taas moni käyttää neekeriäkin ihan vain sanana. Täysin vailla sivumerkityksiä.
Olisko neekerit ja mustalaiset itse pilanneet maineensa..nimeen on tullut siksi negatiivinen kaiku..? Mustalaiset muuten sanoo valkolaista kaaleksi..en kyllä osaa siitä loukkaantua..
Huh, en tiennyt että halventavien nimien puolustajia löytyy noinkin paljon. Kai jotenkin kuvittelin että tuo on pääasiassa enää Hakkaraisen ja skinheadien heiniä...
Tuo on kyllä maailman huonoin oikeutus tehdä jotain toiselle...Kohti suvaitsevaisempaa maalilmaa?...not.