Miksi negatiivinen raskaustesti käynnistää kuukautiset?

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Taas kävi niin. Mulla kuukautiset jo viisi viikkoa myöhässä, normaalisti kierto 28 päivää... Kolme tuntia sitten annoin periksi ajatukselle että "mitä jos sittenkin..." ja tein testin. No nyt ne mensut alkoi.

Kaksi kertaa aikaisemmin olen tehnyt negatiivisen testin, ja molemmilla kerroilla on kuukautiset alkaneet samana päivänä. Hmph.

Mutta olisi meille vauva ollut tervetullut :(

Jotenkin on vähän surullinen olo, vaikka aika ei olisi ollut lapselle sopiva juuri nyt. Äääh, kuukautiset kai pistänyt hormonit sekaisin... Ihan kamala vauvakuume alkoi jyllätä nyt. Kohta tulee vielä kylään 2 kk vanha pikkumies, niin pääsen nuuskimaan vauvantuoksua...

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:
Jotenkin on vähän surullinen olo, vaikka aika ei olisi ollut lapselle sopiva juuri nyt. Äääh, kuukautiset kai pistänyt hormonit sekaisin... Ihan kamala vauvakuume alkoi jyllätä nyt. Kohta tulee vielä kylään 2 kk vanha pikkumies, niin pääsen nuuskimaan vauvantuoksua...

:hug: Tiedän tunteen! Kierrot olleet pisimmillään 45-50 päivää, siinä ehtii toivoa yhtä ja toista. Toivottavasti tärppäisi sitten ihan oikeasti ja pian! :)

Näin on käyny mullakin. Jopa niin kaksikin kertaa, että menkat alkanu kotimatkalla apteekista... Ja oon ollu aika maltillinen testin tekijä, eli oon aina todella odotellu hyvän aikaa ennenkun olen testaillut.

Tuttu tunne :hug: . Me "tehtiin" kuopusta lähes 3 vuotta ja siinä tuli yksi jos toinen negatiivinen raskaustesti tehtyä. Mulla oli kierto aivan sekaisin. Välillä kuukautiset saattoi kestää 30 päivää ja välillä taas sai odotella pari kuukautta seuraavia.

Joka ainoa kerta jaksoin toivoa että olisin raskaana ja joka ainoa negatiivinen testi aiheutti pettymyksen, pahan mielen... ja ne kuukautiset.

Kunnes sitten yksi kerta olikin erilainen. Oli taas kuukautiset myöhässä ja muka raskausoireitakin. Täydellisen kyllästyneenä (ja luovuttaneena) kirosin että pakko kait se on käydä "ostamassa itselleen kuukautiset", eli se pirun raskaustesti. Tämän päätöksen tein kesken työpäivän (olin kaupassa töissä), joten marssin tauolla ostamaan testin ja työpaikan vessaan testaamaan. En uskonut hetkeäkään että olisin raskaana. Mietin että alkaako kuukautiset silti vaikka ei katsoisi testitulosta, vaan heittäis sen vaan suosiolla roskiin.

Järkytys oli sitten melkoinen kun testistä kurkisti kaksi vahvaa punaista viivaa :D.

Että kyllä se vauva voi tulla vaikka vähän laittaa odottamaan :hug:

Yhteistyössä