Miksi niin monet miehet parisuhteessa käyttäytyy kuin lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaa?

Vieras
Miksi niitä pitää hyysätä ja jos ei hyysää ni voi vittu mitä vikinää.
Mitään ei jaksa odottaa, ku se oon minä, minä ja mä. Olisi ihan pikkusen muutaki tekemistä ku miettiä mitä aikuinen mies söisi, missä sen tavarat on ja silittää otsaa ku vähän on pää kipee. Meillä kun on ihan oikeitaki lapsia.

saman ilmiön olen huomannut kanssa ihmisissä. MIES on väsynyt, MIEHEN pitää levätä, MIEHEN täytyy päästä harrastuksiin, MIEHELLÄ on nälkä, jano, panettaa, vituttaa, viik viik viik.
Jos tosta eroaisin, niin tasan en yhtään miestä enää riesaksi ottaisi.

Ja miksi näihin tulee muuten vastaamaan aina ne "No siis ei todellakaan ole tuollainen mies! Meillä hoitaa itsensä, halot, lapset, minut, lumityöt ja tekee perjantaisin taivaallista pitsaa! <3 <3 <3"- ihmiset?
Ei kiinnosta, semmoisia ehkä on, mutta en oo tavannut. Mutta onhan delfiinejäki, vaikka en ole tavannut. En ole erityisen kiinnostunut delfiineistäkään.

sen sijaan vertaisvitutuksen jakaminen on tervetullutta!

Olen vähän ymmärtänyt, että moni mies kaipaa sellaista "äitihahmoa" ja ei osaa kasvaa aikuiseksi, tai ei vaan halua. Harva mies on sellainen, joka ei oikeasti kaipaa minkäänlaista hoivaa tai apua. Tietysti moni mies tekee myös osansa perheessä, mutta kyllä se nainen on joka huolehtii koko perheestä yleensä.

Mutta ihan samanlainen mies täälläkin, mutta kai siihen on vaan vähän tottunut. Tykkään vähän huolehtia muista. Se on kai vähän sellainen biologinen "äitivietti". Ehkä tämä on vähän naistenkin aiheuttamaa tai oikeastaan niiden miesten äitien, jotka antavat sitten miehelle sen kuvan, minkälainen äiti on perheessä.

Oltiin just kylässä viikonloppu ja käytännössä miehet istu grilliä "sytyttämässä" koko viikonlopun, ku minä ja emäntä höösättii lapsia ja ruokia. Kyllä mäki oisin voinut istua vaan juomassa sidukkaa.

Tää on niin tuttua. Monesti mietin miten oon itteni tällaiseen tilanteeseen saattanut. Mies on vapaa tekemään ja menemään, mä en pääse tietenkään. Mies ei löydä yhtään mitään ilman mun apua. Mä teen kotitöitä kokoajan ilman kiitoksen sanaa, mutta miestä kyllä pitää ylistää jos se jotain joskus tekee. Jos mies on lasten kanssa jossain ilman minua, kaikki kehuu kuinka hyvä ja viitseliäs mies mulla on. Entäs se kaikki loppu aika kun ne on mun kanssa? Mut on se silti mun kulta <3

Tää on niin tuttua. Monesti mietin miten oon itteni tällaiseen tilanteeseen saattanut. Mies on vapaa tekemään ja menemään, mä en pääse tietenkään. Mies ei löydä yhtään mitään ilman mun apua. Mä teen kotitöitä kokoajan ilman kiitoksen sanaa, mutta miestä kyllä pitää ylistää jos se jotain joskus tekee. Jos mies on lasten kanssa jossain ilman minua, kaikki kehuu kuinka hyvä ja viitseliäs mies mulla on. Entäs se kaikki loppu aika kun ne on mun kanssa? Mut on se silti mun kulta <3

Tää on sama tilanne kuin minulla. Tosi harvoin pääsen mihinkään ilman lapsia, vaikka jos mieheltä kysyy voisin lähteä milloin vain mihin vain. Käytännössä ei sitten kuitenkaan onnistu.

Vakaasti olen päättänyt että jos tää parisuhde päättyy niin kenenkään kaksilahkeisen kanssa en aio enää yhteen muuttaa. Voisi olla kiva tapailla, käydä treffeillä yms mutta en ala enää pestä kenenkään kalsareita ja siivoamaan jälkiä. Se olis minusta ihannetilanne että olisi oma asunto.

facepalm-849x10241.png

[QUOTE="vieras";28781660]Tää on sama tilanne kuin minulla. Tosi harvoin pääsen mihinkään ilman lapsia, vaikka jos mieheltä kysyy voisin lähteä milloin vain mihin vain. Käytännössä ei sitten kuitenkaan onnistu.

Vakaasti olen päättänyt että jos tää parisuhde päättyy niin kenenkään kaksilahkeisen kanssa en aio enää yhteen muuttaa. Voisi olla kiva tapailla, käydä treffeillä yms mutta en ala enää pestä kenenkään kalsareita ja siivoamaan jälkiä. Se olis minusta ihannetilanne että olisi oma asunto.[/QUOTE]

Juu munkin mies on sitä mieltä, että voisin lähtee milloin vain mihin vain. Ei vaan tee mitään mahdollistaakseen sen. Esim. Olis kotona, jotta voisin jättää hänet lasten kanssa ja lähtee.

Kannattaa huomata, että useimmat naiset nauttivat kun saavat hoivata ja huolehtia. Ja naiset mäkättävät alituiseen, vaikka siihen ei mitään todellista syytä olisikaan. Tämän huomaa esim. rannalla kun seurailee perheiden touhuja. Mies ottaa lunkisti aurinkoa sanomatta mitään, mutta nainen valittaa ja määräilee lapsia taukoamatta, vaikka nämä leikkivät aivan normaalisti.

tää on niin tuttua..ite olin perjantaina muutaman tunnin tyttökaverin kanssa menossa ja kyllä sai kuulla siitäkin..kuinka jätin hänet VANGIKSI tänne kotiin.. ei ottanut huomioon sitä, että itse hän on lähes aina vapaa menemään suuremmitta mukinoitta ja esim. muutama viikko sitten tuli viikon ulkomaanmatkalta ja syksyllä vielä lähdössä 2 viikon ulkomaanreissulle. ja auta armias, kun äiti kehtaa muutaman tunnin olla liituamassa niin hirveä morkkis on päällä. ja nää ulkomaan matkat eivät ole mitään työmatkoja! ja siivoaminen..kyllä mies meillä siivoaa
, mutta odottaa siitä suurta kunniaa ja kiitosta.

[QUOTE="minni";28781744]tää on niin tuttua..ite olin perjantaina muutaman tunnin tyttökaverin kanssa menossa ja kyllä sai kuulla siitäkin..kuinka jätin hänet VANGIKSI tänne kotiin.. ei ottanut huomioon sitä, että itse hän on lähes aina vapaa menemään suuremmitta mukinoitta ja esim. muutama viikko sitten tuli viikon ulkomaanmatkalta ja syksyllä vielä lähdössä 2 viikon ulkomaanreissulle. ja auta armias, kun äiti kehtaa muutaman tunnin olla liituamassa niin hirveä morkkis on päällä. ja nää ulkomaan matkat eivät ole mitään työmatkoja! ja siivoaminen..kyllä mies meillä siivoaa
, mutta odottaa siitä suurta kunniaa ja kiitosta.[/QUOTE]
Avainsana tässä jutussa on tuo ÄITI.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Jos mies käyttäytyy kuten lapsi, niin johtuuko se siitä, että mies kokee olevansa lapsi, suhteessa naiseen, jonka mies kokee äidikseen? Tuleeko aika monista naisista vähän liian aikuisia?

[QUOTE="VIERAS";28781762]Ehkä naiset ottavat itselleen sellaisen huolehtijan roolin ja mies tottuu että hänestä huolehditaan.[/QUOTE]

Niin useat naiset haluaa olla semmoisia äitihahmoja miehilleen.

Tää on just tätä meilläkin, kiitos kirjoituksestasi. Mä alan olla siinä pisteessä etten tiedä mitä tekisi, kun ahdistaa niin paljon. En jaksa yksin pitää kotia kunnossa, ja nyt olen siinä pisteessä etten viitsi tehdä sitäkää vähää, mitä viitsisin jos muutkin osallistuisivat. Ja on yritetty hyvällä ja pahalla saada mukaan kotitöihin. Hyvällä ei mitään tehoa, pahalla saa palkaksi muutaman kuukauden mykkäkoulun. Mies voi haukkua millä tahansa haukkumasanoilla, mutta jos minä olen sitä mieltä että ansaitsisin parempaa kohtelua, niin tuloksena oli "puolen vuoden mykkäkoulu", jonka mies tosin "armollisesti" lyhensi muutamaan kuukauteen.

Olin jo varma että haluan erota, mutta mies uhkaa ettei näe sitten ikinä lapsia, kun kuulemma aina äidille menee lapset. Sanoin jo että minun puolestani hän saa lapset, olen niin väsynyt tähän perherumbaan, mutta ei kuulemma sekään käy. Nyt olen lukenut Laura Honkasalon erokirjan, ja pelkään että millainen helvetti erosta tulisi. Että hidas kituuttaminen olisi kai kumminkin parempaa.

Tiskaan astiat ,teen välillä ruuat, myös leivon, käytän melkein kaiken vapaa-aikani lasten kanssa. Vaimo on aika vapaa käymään harrastuksissa. Ihmettelen mistä tämän palstan naiset on puolisonsa löytäneet, kun niissä ei tunnu olevan muuta kuin haukkumisen aihetta.

Monia miehiä ei lainkaan kiinnosta lasten hoitaminen, kodin hoitaminen tai ylipäätään toisten tarpeista huolehtiminen. Sellaisia tehtäviä, jotka eivät kiinnosta, ja jotka näyttävät hoituvan muutenkin, ei luonnollisestkaan tule juuri tehtyä. Minusta tämä on ihan odotettavaa.

[QUOTE="Vieras";28781890] Ihmettelen mistä tämän palstan naiset on puolisonsa löytäneet, kun niissä ei tunnu olevan muuta kuin haukkumisen aihetta.[/QUOTE]

My words exactly. :) Mutta eipä tämä ainoa asia ole, jota tällä palstalla ihmettelen...

Itse asiasta sen verran, että ilmeisesti jotkut miehet sitten heittäytyvät mitään tekemättömiksi ja osaamattomiksi, jos heille annetaan siihen mahdollisuus. Toisaalta epäilen kyllä, että osa naisistakin tekisi täsmälleen saman, jos heille tarjoutuisi siihen tilaisuus. On meidänkin taloudessamme joitakin töitä, joita vaimoni ei tee koskaan, koska hän "ei osaa". :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Monia miehiä ei lainkaan kiinnosta lasten hoitaminen, kodin hoitaminen tai ylipäätään toisten tarpeista huolehtiminen. Sellaisia tehtäviä, jotka eivät kiinnosta, ja jotka näyttävät hoituvan muutenkin, ei luonnollisestkaan tule juuri tehtyä. Minusta tämä on ihan odotettavaa.

Naiset saisivat tehdä yhteisen päätöksen, ettei moisia houkkia oteta siittämään yhtään lasta enää. Poistetaan moiset geenipoolista.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
[QUOTE="Vieras";28781890]Tiskaan astiat ,teen välillä ruuat, myös leivon, käytän melkein kaiken vapaa-aikani lasten kanssa. Vaimo on aika vapaa käymään harrastuksissa. Ihmettelen mistä tämän palstan naiset on puolisonsa löytäneet, kun niissä ei tunnu olevan muuta kuin haukkumisen aihetta.[/QUOTE]

Joo arvaa harmittaako ettei löytynyt sinunkaltaista miestä. Epäilen, etten koskaan löydäkään kunnon miestä, siksi olen alkanut ajatella että yksin eläminen on minua varten. Eksällä oli naristisia luonteenpiirteitä, eikä hän halunnun perhettä. Minä idiootti luulin 10 v että mieli muuttuu, mutta ei se muuttunut, sitten erottiin. Sitten tuli lyötyä hynttyyt yhteen sen kanssa joka kiinnostui ja jonka kuvittelin olevan hyvä mies. Hän on hyvä isä, mutta vittumainen minulle, ja nyt olet reilun 10 v jälkeen alkanut miettiä sitä eroamista.

Yhteistyössä