Miksi niin monet miehet parisuhteessa käyttäytyy kuin lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28781953:
Enpä usko, että auttaisi. Kyse kun ei liene mistään geenitason ilmiöstä, vaan ko. osaamattomuus on pikemminkin pitkällisen kasvatuksen tulos.

Mieheni tuosta sivusta vinkkasi ihan samaa. Noh, riittänee, että vauvat pääsevät vain hyväksyttyihin koteihin kasvamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28781953:
Enpä usko, että auttaisi. Kyse kun ei liene mistään geenitason ilmiöstä, vaan ko. osaamattomuus on pikemminkin pitkällisen kasvatuksen tulos.

Samaa mieltä. Moni äiti passaa poikalapset avuttomiksi, ja poika sitten odottaa aikanaan vaimoltaan samanlaista passaamista. Eivät joudu koskaan aikuistumaan.
(Ei kyllään koske kaikkia miehiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28781919:
On meidänkin taloudessamme joitakin töitä, joita vaimoni ei tee koskaan, koska hän "ei osaa". :)

Aivan.
Itsekään en vaihda koskaan autoihimme renkaita, pese autoja, leikkaa nurmikkoa, putsaa koirien ulkohäkkejä, korjaa mitään mikä on rikki, vaihda palanutta lamppua tai tapa hämähäkkejä sisältä (paitsi jos mies ei ole lähettyvillä).
Lumi- ja pihatöissä autan kyllä, mutta mies on niissäkin mukana.

Mies sit auttaa tiskikoneen kanssa ja joskus siivouksessa. Muuten hoidan kyllä itse pääasiassa noita perus kotihommia.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28781919:
. On meidänkin taloudessamme joitakin töitä, joita vaimoni ei tee koskaan, koska hän "ei osaa". :)

Mä päätin lopettaa tän "en osaa" lässytyksen sekä töissä että kotona. Sen sijaan että lykkään sen tekemisen niille miehenpuolikkaille niin pyydän niitä opettamaan mua tekemään sen ihan itse :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;28782005:
Mä päätin lopettaa tän "en osaa" lässytyksen sekä töissä että kotona. Sen sijaan että lykkään sen tekemisen niille miehenpuolikkaille niin pyydän niitä opettamaan mua tekemään sen ihan itse :D

Sama mulla. Yks oli renkaitten vaihto. Mulla 30km työmatka eikä julkista liikennettä, joten auto ihan välttämätön. Pari syksyä meni silleen, että viikkotolkulla hoputin miestä vaihtamaan talvirenkaat, ja ne vaihtuivat vasta sitten, kun yhden reissun oli saanut liukastella kesärenkailla henkensä kaupalla. Sitten meni hermo ja pyysin miestä opettamaan homman. Eikö oo vaikeaa, ja Eipä tarvi enää ollamiehen varassa tässä(kään) asiassa!

Mun mies kyllä tekee kotihommia kun pyytää, mutta on se jännä, miten sekään ei oikein mitään hoksaa oma-alotteisesti tehdä. On joskus selittänyt, että ei hän vaan huomaa, eikä häntä häiritse sotkut niin että alkaisi siivoilla. Välillä ärsyttää kun saa aina erikseen käskeä, mutta mä oon päättänyt että kaikkea en ala yksin tekemään. Noh meillä kullä temppakin kesken että tällä hetkellä mies keskittyy noihin remppahommiin ja mä pyöritän nää kotityöt, ja se on tällä hetkellä ihan ok.

Koska lapsuudenkodissa on opittu naisen olevan koko perheen uuttera passaaja ja hyysääjä. Koska vaimo sietää sitä. Koska hämmästyttävän moni mies ei osaa edes hävetä sitä, että asuu koko perheen yhteisessä kodissa kuin hotellissa.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Miksi niitä pitää hyysätä ja jos ei hyysää ni voi vittu mitä vikinää.
Mitään ei jaksa odottaa, ku se oon minä, minä ja mä. Olisi ihan pikkusen muutaki tekemistä ku miettiä mitä aikuinen mies söisi, missä sen tavarat on ja silittää otsaa ku vähän on pää kipee. Meillä kun on ihan oikeitaki lapsia.

saman ilmiön olen huomannut kanssa ihmisissä. MIES on väsynyt, MIEHEN pitää levätä, MIEHEN täytyy päästä harrastuksiin, MIEHELLÄ on nälkä, jano, panettaa, vituttaa, viik viik viik.
Jos tosta eroaisin, niin tasan en yhtään miestä enää riesaksi ottaisi.

Ja miksi näihin tulee muuten vastaamaan aina ne "No siis ei todellakaan ole tuollainen mies! Meillä hoitaa itsensä, halot, lapset, minut, lumityöt ja tekee perjantaisin taivaallista pitsaa! <3 <3 <3"- ihmiset?
Ei kiinnosta, semmoisia ehkä on, mutta en oo tavannut. Mutta onhan delfiinejäki, vaikka en ole tavannut. En ole erityisen kiinnostunut delfiineistäkään.

sen sijaan vertaisvitutuksen jakaminen on tervetullutta!

Paras :laugh:

Asuminen on kyllä haave. Tosiaan jopäädytään Niin yksin haluan asua. Ei enää ikinä yhtän vinkuvaa ja ailahtelevaa mutta alativaativaa ukkelia mulle! Hyainakin oloppinutpärjäämään lastendsien
kaa .itekseni. en tarvii

Kun olin vielä naimisissa, joskus tuli todetuksi, että mulla on kolme lasta, vauva, esiteini ja teini. No lopulta pistin teinin pihalle ja johan helpotti elämä! Joskus kun kuulen naisen toteavan, että mies on kuin teini, ajattelen, että voi suakin parkaa, mä niin tiedän sen tunteen ja oon niin helpottunut, kun se elämä on ohi! Paljon helpompaa olla yksin kuin suhteessa tuollasen mul**n kanssa. Jos on rima korkeella nykysin, niin ihan aiheesta on, eikä hevillä alemmas tipu!

Miesten toleranssi moneen asiaan on uskomatonta. Senkus odottaa ihmettä tapahtuvaksi tai pidetään vaan yksinkertaisesti itsestään selvyytenä että nainen hoitaa. On vaikea olla kiva, hauska, rento, seksikäs ja huoliteltu, ku pitää olla vastuussa kaikesta, muistaa kaikki ja tehdä kaikki. Sit mies laittaa 2 lasia tiskariin, ni ae on haettava suunnillee naapuritki hurraamaan.

muutenhan toi on hyvä mies. Ei ryyppää, hakkaa ja käy töissä. :P

Meil on oikeesti niiin samanlaiset miehet. Jo ei toikaan ryyppää tai hakkaa ja käy jopa töissä. Eikä vedä enää röökiäkään ja osaa kuorsata ihan vitun kovaa.

Muutaman kommentin takia voisin paljastaa huikean salaisuuden.

Ei, ei me mitään ihmettä odotella. Ei, ei myöskään sitä että automaattisesti joku muu tekee jonkun asian.

Se on se jännä ero ilmeisesti miehen ja naisen välillä, että jos joku asia ei ole välittömästi hengenvaarallinen, se ei välttämättä kiinnosta, se on hyvin helppo unohtaa kokonaan. Ja unohtamisella ei tarkoiteta "hupsis, unohdin" vaan "tämä on perseestä, en jaksa nyt, teen jotain muuta" ja seuraavana päivänä "ai niin tosiaan..."

[muutenhan toi on hyvä mies. Ei ryyppää, hakkaa ja käy töissä. :P[/QUOTE]

Tekeekö miehestä hyvän, jos se ei ryyppää, hakkaa ja käy töissä??? Eikö noi ole itsestään selvyyksiä, perusvaatimuksia?

Jotkut miehet käyttäytyvät kuin lapset, koska heidän vaimonsa sallivat sen. Monet naiset tekevät itse kaiken, ehkä valittaen, mutta tekevät. Monet naiset eivät anna miesten tehdä mitään, eivät usko, että mies osaa tai mies ei osaa tehdä "oikein", tai mies tekee liian hitaasti. Miksi miesten pitääkään tehdä mitään jos joku toinen aina tekee kaiken ja he voivat luottaa siihen? Minä en kyllä sellaista oikeasti katselisi.

Mää oon kiinnostunu delfiineistä, ja oonpa nähnytkin pyöriäisiä. Siks kai oon saanut sellasen miehenki, joka osallistuu kotitöihin kiitettävästi ja onpa pitänyt vanhempainvapaitakin enemmän kuin minä.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Siis mä en voi olla siivoamatta. Tää kämppä on hetkessä ihan kaaos ja jos tää on kaaos ni mun pää räjähtää ennen ku mies ees huomaa et tääl on sotkusta.

Mä en kestä sotkua. Siis ei meillä ole oikeasti siistiäkään, tulkaa vaikka katsomaan, vaan tämmöne lapsiperhekoti jossa myös eläimiä ja vitusti liikaa tavaraa. Mut mä haluan edes yrittää estää sen järkyttävän sotkun mikä tulee jos on vuorokaudenki siivoamatta muiden jälkiä...

Miksi niin monet naiset parisuhteessa käyttäytyvät miehiään kohtaan kuin äidit jotka komentavat ja paimentavat lapsiaan?

Niin, se voi mennä näinkin päin. Jos mies käyttäytyy kuin lapsi, nainen alkaa ehkä käyttäytä kuin vanhempi, mutta jos nainen käyttäytyy kuin äiti, mies alkaa ehkä käyttäytyä kuin lapsi. Ja toki se voi olla myös toisin päin (siis nainen on lapsi ja mies vanhempi). Kenenkään aikuisen ei pitäisi sietää moista toiselta aikuistelta. Jos toinen on kuin lapsi ja toinen kuin vanhempi, silloin on kyllä suhteessa molemmilla kasvamisen ja keskustelun paikka. Enemmän kuin tällainen käytös, minua ihmetyttää miten moni sietää tällaista vuodesta toiseen, oikeasti tekemättä asialle mitään.

[QUOTE="mievain";28783151]Siis mä en voi olla siivoamatta. Tää kämppä on hetkessä ihan kaaos ja jos tää on kaaos ni mun pää räjähtää ennen ku mies ees huomaa et tääl on sotkusta.

Mä en kestä sotkua. Siis ei meillä ole oikeasti siistiäkään, tulkaa vaikka katsomaan, vaan tämmöne lapsiperhekoti jossa myös eläimiä ja vitusti liikaa tavaraa. Mut mä haluan edes yrittää estää sen järkyttävän sotkun mikä tulee jos on vuorokaudenki siivoamatta muiden jälkiä...[/QUOTE]

En tiedä yritätkö sanoa, että miehesi ei siivoa tarpeeksi. Jos näin on, niin sinun pitää kertoa miehellesi, että miksi haluat pitää kodin siistinä ja millaiset tarpeet sinulla on sen suhteen. Miehesi tarpeet ovat ehkä erilaiset, mutta teidän pitäisi löytää kompromissi. Voitte jopa tehdä ihan ronskisti työnjaon vaikka ihan paperille, niin ei tarvitse sitten tapella siitä kumpi tekee mitä ja milloin.

Yhteistyössä