Miksi on niin paheksuttavaa antaa maitoa vauvalle joka on rattaissa/vaunuissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Itsellä loppui imetys kun vauva oli 7,5 kk, ja joskus vauva heräsi uniltaan sudennälkäisenä kun olin esim. kaupassa. Ja monissa kaupoissa tai kauppakeskuksissa ei ole kuin invavessa, ei mitään lastenhoitohuonetta tms. Ei kai nyt kukaan vessaan mene lasta ruokkimaan, että saa otettua vauvan syliin ruokinnan ajaksi?

Miksi on niin kamalaa jos antaa vauvalle pullosta maitoa vaikka marketissa, niin että vauva on vaunuissa? Tuntuu vaan että täällä ja muutenkin moni paheksuu ko. asiaa. Pitäisikö siis vauvan huutaessa nälkäänsä jättää esim. ostokset siihen paikkaan, ja lähteä etsimään paikkaa jossa saa otettua vauvan syliin syönnin ajaksi? Meillä ainakin monesti vauva herää nälkäisenä juuri kun olen asioilla, ja olen kyllä rattaissa olevaa vauvaa ruokkinut. Kotona ilman muuta otan vauvan aina syliin ruokinnan ajaksi.

*avaa sateenvarjon* :-))

Makuuasennossa pullosta juonti altistaa korvatlehduksille, näin olen kuullut. Tuon tiedot paikkansapitävyydestä en sitten tiedä.

Mutta kyllä mä ennemmin ruokin lapsen sylissä, jos vaan mahdollista, kuin rattaissa...toki joku 7,5kk ikäinen osaa jo ihan itsekin pitää siitä pullosta kiinni, joten jos hänet nostaa puoli-istuvaan asentoon ja antaa pullon hälle, niin ei siinä sitten mitään.

Täh? :o . No jo on joillakin syyt paheksua. Eipä ole ikinä tullut mieleenkään, että joku ajattelisi siitä jotain pahaa, kun ruokkii pullolla lasta julkisella paikalla. Hehheh, mitä urpoja niitä onkin maailmassa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Makuuasennossa pullosta juonti altistaa korvatlehduksille, näin olen kuullut. Tuon tiedot paikkansapitävyydestä en sitten tiedä.

Mutta kyllä mä ennemmin ruokin lapsen sylissä, jos vaan mahdollista, kuin rattaissa...toki joku 7,5kk ikäinen osaa jo ihan itsekin pitää siitä pullosta kiinni, joten jos hänet nostaa puoli-istuvaan asentoon ja antaa pullon hälle, niin ei siinä sitten mitään.

Joo juurikin puoli-istuvassa asennossa aina.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Kuka tuollaista muka paheksuu?! En minä ainakaan.

Muutamakin tuttu kertoo että joku on joskus tullut ihan kommentoimaan tyyliin "ota nyt herranen aika se lapsi syliin kun ruokit sitä" jne. :-( Ja täällä kaksplussallakin asiaa on useasti paheksuttu.

En ole tiennyt,että siinä olisi jotain paheksuttavaa. Joskus olen saattanut pitkään katsoa, jos lapsella on suurinpiirtein litranpullo mehua, jota lutkuttaa... Mutta maitohan on ihan eri asia.

Onhan toi tosi huono juttu.

Pääasia että vauvaa imetetään ja ruokitaan vain ja ainoastaan sylissä sen kärpäsen kakan kokoisen ajan ihmisen elämässä ja sen jälkeen lapsi voikin olla kun pellosta revitty. Vauva iän fanaattisuudet kunniaan, muulla johdonmukaisella kasvatuksella ei niin väliä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Muutamakin tuttu kertoo että joku on joskus tullut ihan kommentoimaan tyyliin "ota nyt herranen aika se lapsi syliin kun ruokit sitä" jne. :-( Ja täällä kaksplussallakin asiaa on useasti paheksuttu.

Lienee sitä paheksutaan silloin jos aina vaan tyrkätään lapselle pullo omiin käsiin sitteriin, sänkyyn, vaunuihin, eikä ikinä anneta lapselle syliaikaa ja läheisyyttä ruokittaessa. Tottahan jokainen nyt ymmärtää sen että reissun päällä ollessa on helpompi antaa pullo lapselle vaunuihin. Ja jossain tapauksessa saattaa olla parempikin. Minäkin mielummin antaisin pullon lapselle vaunuihin kuin menisin lastenhoitohuoneeseen syöttämään näin noro-aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

Lienee sitä paheksutaan silloin jos aina vaan tyrkätään lapselle pullo omiin käsiin sitteriin, sänkyyn, vaunuihin, eikä ikinä anneta lapselle syliaikaa ja läheisyyttä ruokittaessa. Tottahan jokainen nyt ymmärtää sen että reissun päällä ollessa on helpompi antaa pullo lapselle vaunuihin. Ja jossain tapauksessa saattaa olla parempikin. Minäkin mielummin antaisin pullon lapselle vaunuihin kuin menisin lastenhoitohuoneeseen syöttämään näin noro-aikana.

Kyllä se vauvan ruokailu tulee tapahtua äidin tai jonkun ihmisen sylissä. Pikkasen voi ennakoida sitä, milloin vauvalle nälkä tulee. Kaupoissa on kyllä auloissa yleensä penkkejä, joille voi istahtaa. Itse en imettävänä edes lähde kauppaan silloin, kun arvioin, että nälkä pikkaselle yllättää. Miksi pulloruokkijat eivät voisi toimia samoin? Ei se nälkä hetkessä itke. Mieluummin vaikka itketän hetken lasta ja syötän sylissä.

Ehkä sit, jos olisit läväyttänyt tissin esiin ja kumartunut vaunujen ylle suihkuttamaan siitä maitoa lapsen suuhun, olisin voinut katsoa vähän pitkään.

Mut pullosta...en kyllä tajua. Ei se lapsi siihen kuole, jos joskus satunnaisesti syö jossain muualla, kuin sylissä. Voi vanhemmasta lapsesta olla jopa kivempikin katsella syödessä jotain muuta, kun aina sitä äitiä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja paheksuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

Kyllä se vauvan ruokailu tulee tapahtua äidin tai jonkun ihmisen sylissä. Pikkasen voi ennakoida sitä, milloin vauvalle nälkä tulee. Kaupoissa on kyllä auloissa yleensä penkkejä, joille voi istahtaa. Itse en imettävänä edes lähde kauppaan silloin, kun arvioin, että nälkä pikkaselle yllättää. Miksi pulloruokkijat eivät voisi toimia samoin? Ei se nälkä hetkessä itke. Mieluummin vaikka itketän hetken lasta ja syötän sylissä.

kukin tavallaan...

Alkuperäinen kirjoittaja klik:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ihan sama mitä muut ajattelee. :) Meillä vauva saa syö pullosta turvakaukalossa, vaunuissa ja myöskin sitterissä.

Lapsi raasu.

mikä raasu? meil ainakin tyttö syö paremmin ku saa ite syödä! sylissä pelkkää leikkimistä...
mut niinku kirjotin jo äsken, kukin tavallaan... :)

Eli ongelma piilee siinä, että vauva juo maitoa rattaissa eikä äidin sylissä. Mä luulin, että julkiruokkimisessa oli jotain pahaa :xmas: . Kun meidän vauva oli vähän isompi, hän joi kyllä maitoa ihan itse siitä pullosta, kun istui rattaissa. Muulloin nautti maitonsa mun tai jonkun muun sylissä tai tuolissa. Ihan normaalia mun mielestä. Kaikkea sitä ehtiikin murehtia, jos on liikaa aikaa. :)

Mieluummin vaikka itketän hetken lasta ja syötän sylissä.

Minä taas paheksun ihmisiä jotka tahallaan huudattavat lasta. Nämä äidit pistävät omat tarpeensa lapsen etujen sijalle. Vastahan täällä tänään joku kyseli neuvoja kuinka kauan voi huudattaa pientä vauvaa kun äiti haluaa imettää mutta vauva haluaa syödä pullosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieluummin vaikka itketän hetken lasta ja syötän sylissä.

Minä taas paheksun ihmisiä jotka tahallaan huudattavat lasta. Nämä äidit pistävät omat tarpeensa lapsen etujen sijalle. Vastahan täällä tänään joku kyseli neuvoja kuinka kauan voi huudattaa pientä vauvaa kun äiti haluaa imettää mutta vauva haluaa syödä pullosta.

Justhan sanoin, että yritän ennakoida, etten lähde kauppaan silloin, kun pienellä voi nälkä yllättää. Jos lapsi sitten kaupassa alkaa itkeä, niin en todellakaan tyrkkää tissiä matkalla suuhun, vaan lähdemme etsimään rauhallisen paikan, jossa voin imettää. Jos sen hetken itkee, niin ei varmasti traumaa saa. Ja olettaisin, että myös pulloruokkija voisi tehdä saman. Etsiä paikan, jossa voi ottaa lapsen rauhassa syliin ja syöttää. Se on lapsen ruokailutilanne. En minä ainakaan haluaisi syödä pihviäni liikkuvissa rattaissa kaikkien katseltavana.

Yhteistyössä