Alkuperäinen kirjoittaja terveydenhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja sa:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
että täällä riittää näitä uskomattomia riidan aiheita
Minkäs ikäinen sitten saa juoda itse pullosta? Entä jos lapsi itse ihan hirmusesti haluaa sen pullon omiin kätösiinsä? Entä jos lapsi ei tykkää olla sylissä? Minkä ikäinen saa olla syöttötuolissa? Oletteko itse juoneet vaikkapa vettä tai limsaa esim. kävellessänne? Tuliko traumoja?
Tää on hyvä!
Jos 7-8 kk ikäinen vauva haluaa saada pullon omiin kätösiinsä eikä tykkää olla sylissä, teen johtopäätöksen, että hänet on opetettu omatoimisuuteen jo hyvin varhain eikä hän ole saanut riittävästi varhaista vuorovaikutusta syöttötilanteissa eli hänelle on tuupattu pullo ja edellytetty omatoimisuutta jo hyvin varhain. Syöttötuolissa istumiseen on suosituksena se, että lapsen selkälihakset ovat riittävän kehittyneet istumista varten. Jos ei itse osaa tätä arvioida, voi kysyä neuvolasta. Veden tai limsan juomista kävellessä ei voi mielestäni verrata pienen vauvan syöttötilanteeseen.
No justiinsa. Mikäs vika meiän pojassa on kun se on tissiä saanut mutta silti nokkis pitää ehdottomasti saada omiin käsiin, pitänyt saada ihan eka kerrasta asti, oisiko puolvuotias ollut?
Ja mikäköhän kuolemantauti sitä vaivaa kun ei ole vastasyntyneenäkään viihtynyt hyvin sylissä? Syötötkin pitänyt aina hoitaa sängyllä maaten.