Miksi on niin vaikia käsittää, että kaikki ylipainoiset ihmiset eivät ole...

Alkuperäinen kirjoittaja ara:
Mutta onko yksikään ylipainoinen onnellinen kun saa olla ylipainoinen? Veikkaan, että jokainen läski olisi mieluummin "normaali" tai ainakin hoikempi kuin läski!

Ja läskeillä tulee lähes automaattisesti kaikki ylipainon mukanaan tuomat sairaudet; ihottumat, tule-sairaudet, korkea verenpaine, diabetes jne. Vaatteita ei voi ostaa kaupoista, mikään ei istu ja näytä hyvältä. Puhumattakaan matkustamisesta lentokoneessa, penkkiin kun ei mahdu, niin ei mahdu.

Ihottumat ylipainon takia? :o Ei kyllä mun iho-ongelmat johdu mitenkään painosta. Verenpaine mulla on ollut aina aika alhainen, diabetesta ei ole ainakaan vielä.

Vaatteita löydän kyllä kaupoista, mutta pitää vain osata kattella oikiat vaatteet, että istuu päälle. Lentokoneessa olen matkustanut ja aivan hyvin mahduin penkkiin.

Kerroin siis asiat omalta kohdaltani eikä mun tarvitte mitään kaunistella.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönMelinda:
Eihän sitä oo ollenkaan vaikea ymmärtää. Ainakaan mun mielestä.

Mutta mun on hyvin vaikea ymmärtää sitä, jos selkeästi ylipainoinen väittää, ettei ole lainkaan ylipainoinen. Mitä ihmeen itsepetosta se on, miksei voi rehellisesti sanoa että olen lihava ja tykkään itsestäni & elämästäni? :)

Niinhän todella moni esim. näissä keskusteluissa kertoo! Siis olevansa onnellisia ja pitävänsä itsestään vaikka bmi onkin mitä on.
Ja nämä ihmiset lytätään heti. Ja kommentit ovat täysin ala-arvoisia.
Siis kyllä varmasti valtaosa ylipainoisista tietää, näkee ja tuntee olevansa lihavia. Miksi siitä pitää tehdä niin kova haloo muitten toimesta?

Totta, niin kertookin. Mutta aika ajoin tulee joku, joka kirkkain silmin väittää että ei syö oikeastaan mitään ikinä, ja painaa 98 kiloa (pituutta 160 cm), eikä oo lihava. Sitä en kässää, mutta ei kai mun pidä kaikkea käsittääkään :D

Kyllä minullekin tulee ihmisiä mitoilla 165/55 väittämään pokkana että on sellainen läski että ei pysty elämään oman kroppansa kanssa ennen kuin on vähintään 5 kiloa poissa. En minäkään sitä käsitä, että jonkun elämä on muutamasta kilosta riippuvainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kyllä minullekin tulee ihmisiä mitoilla 165/55 väittämään pokkana että on sellainen läski että ei pysty elämään oman kroppansa kanssa ennen kuin on vähintään 5 kiloa poissa. En minäkään sitä käsitä, että jonkun elämä on muutamasta kilosta riippuvainen.

Mä en kässää tuotakaan. Yleensä sanon vaan että joo, niin oletkin läski, silloin kun ihminen joka hiton hyvin tietää olevansa hoikka tulee valittamaan kiloistaan, joita sillä ei edes ole :xmas:

Kirjoitat Scarlet kuin mun suusta :flower: . Ja totta tosiaan, itsekään en edes tiennyt ettei lihava voi olla onnellinen. Tai hyvässä parisuhteessa. Tai olla "haluttua kauraa" miesrintamalla. Siis en tiennyt ennen kuin aloin palstailla.

En tiennyt myöskään ettei lihavat saa töitä, ettei lihavat saa ystäviä ja ettei lihava voi olla terve. En liioin tiennyt että kaikki lihavat ihmiset ovat selkärangattomia vätyksiä jotka vaan makaa sohvalla mässyä syöden. En tiennyt että lihavilla on kaikki arvot (verenpaine, kolesteroli jne.jne) aivan päin helvettiä ja kaiken lisäksi lihavat on...no luusereita.

En mä edelleenkään suostu noita naurettavia yleistyksiä myöntämään, mutta kieltämättä aika pahastikin oon välillä järkyttynyt näistä uskomattoman tuomitsevista läski-vihaajista joita täällä palstalla on.

No, jokaisella on toki mielipiteensä. Onneksi heidän kanssaan ei vaan tarvi olla missään tekemisissä, vaan jättää ne täysin omaan arvoonsa. Kun tällä läskillä ainakin on ihania ystäviä ja mahtava aviomies, jotka rakastaa ja arvostaa mua läskeistäni huolimatta =) :heart:

En puhu nyt yksilötasolla:

- kaikki läskit ei todellakaan mahdu lentokoneen penkkiin, jos mahtuu, osa laardeista on naapurin puolella
- ihottuman syy ei aina todella ole ylipaino, mutta kun ylimääräinen ihokerros ei saa hengitettyä ja se hikoaa, ihoon tulee solutason muutoksia, jotka aiheuttavat pahoina jopa avohaavoja.

Alkuperäinen kirjoittaja l:

- kaikki läskit ei todellakaan mahdu lentokoneen penkkiin, jos mahtuu, osa laardeista on naapurin puolella

Kaikki eivät tosiaankaan mahdu. Kokemusta on erittäin, erittäin lihavan naisen vieressä istumisesta lentokoneessa - se ei ollut kivaa, olisi ollut oikeus ja kohtuus että hän olisi maksanut kahdesta paikasta, kun kerran vei kaksi paikkaa.
Enkä ole läskivihaaja, olen realisti :D
Ja saa olla todella sairaalloisen lihava, että ei mahdu lentokoneen penkkiin.

- ihottuman syy ei aina todella ole ylipaino, mutta kun ylimääräinen ihokerros ei saa hengitettyä ja se hikoaa, ihoon tulee solutason muutoksia, jotka aiheuttavat pahoina jopa avohaavoja.

=D

Kaikki eivät tosiaankaan mahdu. Kokemusta on erittäin, erittäin lihavan naisen vieressä istumisesta lentokoneessa - se ei ollut kivaa, olisi ollut oikeus ja kohtuus että hän olisi maksanut kahdesta paikasta, kun kerran vei kaksi paikkaa.

Kyllä, en puutu ihmisten pieneen ylipainoon, olen puhunut vain sairaalloisesta ylipainosta, joka haittaa arkipäivän elämistä, kuten ei jaksa rappuja nousta, ei mahdu lentokoneeseen, vessaan, ei voi lähteä risteilylle 4h hyttiin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja kuunnelkaasasiantuntijaa:

=D

Mikä tässä on D-kirjaimen arvoista? Itse olen ko. seikkoihin ainakin törmännyt useasti. Kysymyksessä siis sairaalloisesti ylipainoiset henkilöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Kirjoitat Scarlet kuin mun suusta :flower: . Ja totta tosiaan, itsekään en edes tiennyt ettei lihava voi olla onnellinen. Tai hyvässä parisuhteessa. Tai olla "haluttua kauraa" miesrintamalla. Siis en tiennyt ennen kuin aloin palstailla.

En tiennyt myöskään ettei lihavat saa töitä, ettei lihavat saa ystäviä ja ettei lihava voi olla terve. En liioin tiennyt että kaikki lihavat ihmiset ovat selkärangattomia vätyksiä jotka vaan makaa sohvalla mässyä syöden. En tiennyt että lihavilla on kaikki arvot (verenpaine, kolesteroli jne.jne) aivan päin helvettiä ja kaiken lisäksi lihavat on...no luusereita.

En mä edelleenkään suostu noita naurettavia yleistyksiä myöntämään, mutta kieltämättä aika pahastikin oon välillä järkyttynyt näistä uskomattoman tuomitsevista läski-vihaajista joita täällä palstalla on.

No, jokaisella on toki mielipiteensä. Onneksi heidän kanssaan ei vaan tarvi olla missään tekemisissä, vaan jättää ne täysin omaan arvoonsa. Kun tällä läskillä ainakin on ihania ystäviä ja mahtava aviomies, jotka rakastaa ja arvostaa mua läskeistäni huolimatta =) :heart:

Jep. Ja sä olet h-vetin kaunis ja seksikäs nainen!

Katselin englantilaista dokkaria joskus pari viikkoa sitten, siinä oli mies, joka painoi jotain 300kg alkutilanteessa. SE ei mahtunut vessaan, harvoinpa tuollaisia ihmisiä Suomesta löytyy :)

=D

Mikä tässä on D-kirjaimen arvoista? Itse olen ko. seikkoihin ainakin törmännyt useasti. Kysymyksessä siis sairaalloisesti ylipainoiset henkilöt.

Minä olen painanut yli 120 kg, ei mitään avohaavoja tms, mahduin lentokoneeseen ja jaksoin kävellä ja harrastaa seksiä etc. Nyt normaalipainoinen, terveyden takia toki laihdutin.

Kyllä, en puutu ihmisten pieneen ylipainoon, olen puhunut vain sairaalloisesta ylipainosta, joka haittaa arkipäivän elämistä, kuten ei jaksa rappuja nousta, ei mahdu lentokoneeseen, vessaan, ei voi lähteä risteilylle 4h hyttiin jne.

Eli siis todella suuresta ylipainosta jossa mennään reilusti yli 100kg:n.

Mä olen muuten huomannut ainakin tällä palstalla, että joillakin on aika pahoin hämärtynyt käsitys siitä miltä jonkun tietyn mittainen ihminen näyttää. Esim. jos mitat 170cm ja 101kg niin joidenkin mielestä tämä ihminen näyttää aivan järkyttävältä valaalta. Siis pidetään sitä ihmistä TODELLA isona ja oikiasti ajatellaan ihmistä joka painaa 150kg.

Mä oon sairaalloisen lihava bmi:n mukaan :whistle:
Mahdun kyl silti ihan normi penkkiin, tuoliin, jopa auton penkin ja ratin väliin ilman että maha ottaa rattiin kiinni.
Jännä kun bmi:ssä on ne 4 vai 5 tasoa, sairaalloisen lihavuuden jälkeen ei ole määritelty mikä on vielä suurempi, kyl 100kiloinen sentään painii jo eri sarjassa kuin 250kiloinen ja silti molemmille on määritelty luokka- sairaalloisen lihava :/

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
no mutta jos läskiä ei ole kuin vatsanseudulla ja silti painon mukaan on muka ylipainoinen?? niinkuin mun tapauksessa :ashamed:

Kyllä mullekkin sanotaan siitä kun olen ylipainoinen....silti mitat on pienet, vyötärönympärys oli ennen raskautta 59cm. Mutta kun on indeksi mitä on niin paksu ku paksu....

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:

Mä oon sairaalloisen lihava bmi:n mukaan :whistle:
Mahdun kyl silti ihan normi penkkiin, tuoliin, jopa auton penkin ja ratin väliin ilman että maha ottaa rattiin kiinni.
Jännä kun bmi:ssä on ne 4 vai 5 tasoa, sairaalloisen lihavuuden jälkeen ei ole määritelty mikä on vielä suurempi, kyl 100kiloinen sentään painii jo eri sarjassa kuin 250kiloinen ja silti molemmille on määritelty luokka- sairaalloisen lihava :/

Ja kaunis kuva oli profiilissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

=D

Minä olen painanut yli 120 kg, ei mitään avohaavoja tms, mahduin lentokoneeseen ja jaksoin kävellä ja harrastaa seksiä etc. Nyt normaalipainoinen, terveyden takia toki laihdutin.

Pituuttasi en tiedä, mutta olit ylipainoinen. Mutta nämä iho-oireet, joista oli puhetta, tulevat nimenomaan SAIRAALLOISESTI ylipainoiselle, jonka on itse vaikea peseytyä ja iho "kesii", kun se ei hengitä. Katsokaa joskus vaikka näitä Nelosen dokumentteja, jos ette muuten asiasta tiedä.

Se mitä seksiin tulee, itse en koskisi tikullakaan läskiin, mulla menisi yksinkertaisesti halut. En sano ilkeästi, mutta minä en siihen pysytyisi, anteeksi vaan.

Mä painoin enimmilläni 107kg ja mahduin hyvin lentämään työmatkojani, en tarvinnut edes lisävyötä. Pituutta on 162cm. Nämä asiat eivät ole mustavalkoisia, eikä tuntemattomia ihmisiä kannattaisi kauheasti alkaa arvostelemaan.
Ihminen, joka ei lähde risteilyhyttiin, täytyy painaa ainakin 250kg!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

=D

Pituuttasi en tiedä, mutta olit ylipainoinen. Mutta nämä iho-oireet, joista oli puhetta, tulevat nimenomaan SAIRAALLOISESTI ylipainoiselle, jonka on itse vaikea peseytyä ja iho "kesii", kun se ei hengitä. Katsokaa joskus vaikka näitä Nelosen dokumentteja, jos ette muuten asiasta tiedä.

Se mitä seksiin tulee, itse en koskisi tikullakaan läskiin, mulla menisi yksinkertaisesti halut. En sano ilkeästi, mutta minä en siihen pysytyisi, anteeksi vaan.

Missä sanoin, etten ollut ylipainoinen? Ja puhut ilkeästi. Itse ollut aina kaunis jne vaikka lihava. Oletko itse hoikkuudestasi huolimatta kaunis ja hyvämuotoinen ja tiukka jne. Vaikka on hoikka, voi silti olla todella epäseksikäs(ruma, väljä, lauta jne)

Ja tosiaan laihdutin, koska RR kohosi liikaa. Nyt normaalipainoinen. Silti, lihavanakin oli elinkelpoinen, jaksoin liikkua, olla ja elää. Maailmankuvasi on melkoisen suppea.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
bmi itellä 21: Kiitos vaan kohteliaisuudesta. En ehkä ole kanssasi täysin samaa mieltä, mutta kyllä vaan kehut silti lämmittää mieltä :) :hug:

Sinä OLET kaunis ja seksikäs, ei siitä mihinkään pääse :)))

Yhteistyössä