Miksi ostaa lapselle Reimatec jos pitää laittaa kurikset päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarhan täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Se on tosiaankin aivan hassua, että jotkut ostaa kalliit puvut, jotka kyllä kestää leikit ja roiskeet, mutta eivät sitten raaski käyttää niitä niin kuin on tarkoitettu. Hukkaan menee hyvät vaatteet...

Miten vaate menee hukkaan =) ? Päällähän se on.

Lapset eivät leiki vain päiväkodissa muuten...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Se on tosiaankin aivan hassua, että jotkut ostaa kalliit puvut, jotka kyllä kestää leikit ja roiskeet, mutta eivät sitten raaski käyttää niitä niin kuin on tarkoitettu. Hukkaan menee hyvät vaatteet...

No alla käytännössä katsoen, jos siihen päälle vedetään kurahousut. Eikö se nyt sitten ole hassua, että kulutusta kestäviä vaatteita suojataan kulutukselta?

Mutta ei se tietenkään haittaa, ilman muuta jokainen tekee juuri niin kuin haluaa itse ostamillaan vaatteilla!

No alla käytännössä katsoen, jos siihen päälle vedetään kurahousut. Eikö se nyt sitten ole hassua, että kulutusta kestäviä vaatteita suojataan kulutukselta?

Mutta ei se tietenkään haittaa, ilman muuta jokainen tekee juuri niin kuin haluaa itse ostamillaan vaatteilla!

Musta on vaikea uskoa, että joku pitää joka ikinen päivä kurahousuja lapsen päällä.

Onko joku nähnyt sellaista oikeasti?

Alkuperäinen kirjoittaja =/:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja =/:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
En viitsi (enkä halua, eikä se puvullekaan tee hyvää ) olla sitä joka päivä pesemässä tai hinkkaamassa rievulla tms.

KURAINENKELI on asia erikseen mutta ei kait aina voi olla kura keli...

ja ei kai niit kuriksiakaan joka pvä olla jalkaan laittamassa...

Viivaten tuohon EN VIITSI SITÄ JOKA PÄIVÄ PESTÄ TAI HINKATA =)

Niin, no minä puhuin nyt kevätkeleistä...harvoin talvisin (saati kesäisin) puetaan kurahousuja haalarin päälle. Joka päiväkodin piha on varmaan erilainen. Jossain pihalla voi olla sepeliä, mikä ei kurasta, jossain voi olla ruohikkoa ja vetelää santaa ja näin ollen minusta olisi kätevää, että ne kurikset suojaavat LIALTA. Päiväkodissa kun usein mennään persmäkeä siellä, missä liukasta liejua on (tai ainakin meidän muksut vetäisi).

Minä taas en ymmärrä miksi toisia ärsyttää jos puen lapsilleni reimatecit? Mulle on ihan sama laitetaanko tarhassa siihen kurahousut päälle vai ei. Itse en ole koskaan käyttänyt kurahousuja niiden päällä koska ei ole tarvis. lapset ovat olleet kuivia vaikka lätäkössä istumisen jälkeen. Joskus olen tahallani jättänyt viemättä kurahousut tarhaan jotta eivät niitä laittaisi mutta eiköhän ollut lapsilla päällä jotkut yli-isot rikkinäiset tarhan varakurikset..

Alkuperäinen kirjoittaja tarhan täti:
Voiko joku valaista tätä että miksi ostaa edes lapselle sitten kallis kosteussuoja asu jos sen päälle pitää laittaa vielä kurikset?Olen päiväkodissa töissä ja mielenkiintoista on se että moni vanhempi aamulla aina sanoo että meidän Liisalle ja meidän Matille pitää sitten laittaa kurahousut tähän asun päälle.Minä en sitä ymmärrä yhtään ja omilla lapsilla ei näin toimita kun se jujuhan on siinä että niitä ei silloin tarvita jos on tälläinen asu.

Meillä taas on juuri niin, että vaikka joka aamu sanon, ettei tarvii kuriksia laittaa koska on kosteussuojattu puku, niin joka jumalankerta siihen päälle on ne kurikset vedetty ja jos en kuriksia päiväkotiin tuo, niin jo on lappu lokerossa, että pitää olla kaikki varusteet mukana joka päivä...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin miten olis vaikka et pysyis siistimpänä ettei tarttis olla joka pvä pesemässä...

Aivan näin. Onko siinä jotain kummallista?

Minusta on sitten ihan turhaa ostaa sellainen asu kun se vasta hiostaakin kun tuollaisen puvun päälle laitetaan kurikset ja miten hankala on lapsenkin liikkua.Mutta niin kuin sanoin kukin tyylillään,tuossa vain menee sen Reimatecin tarkoitus ihan hukkaan.

Samaa mieltä. Tietty jos on kaiken pahin ropaska keli niin sit mut jos muutenkin niin sitä en ymmärrä. Kuinka moni aikuinen laittaisi vedenpitävän ulkoilupuvun päälle kumisen sadepuvun? Saattais vähän hiostaa kun kumipuku hiostaa tavallisen tuulipuvunkin kanssa ihan tarpeeks. Käytettäväkshän ne vaatteet on tehty.

Musta on vaikea uskoa, että joku pitää joka ikinen päivä kurahousuja lapsen päällä.

No ei varmasti kukaan pidä.

Vaan kai tässä kummastellaan, että miksi pitää niinäkään päivinä, kun sitä kuraa on. Meinaan kun se Reimatec kestää veden, kuran ja puhdistuu pyyhkimällä. Vaan kuten sanoin, jokainen tietää mitä tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras123:
Niin miten olis vaikka et pysyis siistimpänä ettei tarttis olla joka pvä pesemässä...

Minusta on sitten ihan turhaa ostaa sellainen asu kun se vasta hiostaakin kun tuollaisen puvun päälle laitetaan kurikset ja miten hankala on lapsenkin liikkua.Mutta niin kuin sanoin kukin tyylillään,tuossa vain menee sen Reimatecin tarkoitus ihan hukkaan.

Samaa mieltä. Tietty jos on kaiken pahin ropaska keli niin sit mut jos muutenkin niin sitä en ymmärrä. Kuinka moni aikuinen laittaisi vedenpitävän ulkoilupuvun päälle kumisen sadepuvun? Saattais vähän hiostaa kun kumipuku hiostaa tavallisen tuulipuvunkin kanssa ihan tarpeeks. Käytettäväkshän ne vaatteet on tehty.

Kyllä minäkin olen joskus järkevä. Esim vaihdan kumpparit goreteksien tilalle, kun menen lapioimaan multaa kukkapenkkiin. Se ei tarkoita, että mun goretex-lenkkarit olisivat huono ostos. Ihan vaan siksi, että kumppareita on kivempi pestä kuin niitä lenkkareita.

On hetki kuriksille ja omat hetket käyttää pukua sellaisenaan.

...Oikeesti, väittelenkö minä keskustelupalstalla reimatecistä? Minust on juuri tullut virallisesti palstamammastereotyyppi, kuinka tähän on jouduttu?! Ulos ja äkkiä...

No ei varmasti kukaan pidä.

Vaan kai tässä kummastellaan, että miksi pitää niinäkään päivinä, kun sitä kuraa on. Meinaan kun se Reimatec kestää veden, kuran ja puhdistuu pyyhkimällä. Vaan kuten sanoin, jokainen tietää mitä tekee.

Pyykkäättekö te vaatteet jo päiväkodissa. :o Se on aika tuskaista putsata niitä pukuja käsipapereilla vai onko teillä omat rätit mukana?

Vai suihkutatteko lapset sellaisenaan?

Mä taas en ymmärrä sitä, miten se haalari on kovempi homma pestä kuin kurahousut. Suurin osa liasta lähtee kyllä ihan suihkuttamalla, ihan niinkuin kurahousuistakin. Ja ei mua haittaa, jos on pieniä haaleita tahroja haalarissa, ulkonahan sitä käytetään. Muihin juttuihin sitten on ihan omat, puhtaat vaatteet.

Mutta jos on sellainen mutavelli- tai multapiha, niin sitten ymmärrän kyllä, koska se tarttuu paljon pahemmin haalariin. Toinen asia taas on, kuinka monessa päiväkodissa tosiaan tuollainen piha on?

Mutta meidän ei kyl tarvitsekaan mennä autolla päiväkotiin, niin ei tarvitse huolehtia auton likaantumisesta.

No onks ne Reimatecit nyt muka niin kalliita? VArsinkin jos niiden on tarkotus kestää useampikin lapsi, jos ei oman niin jonkun tuttavan? Itse ostan ainakin hinta-laatusuhteen mukaisesti. Ja ei ne mun silmiin ole kalliilta näyttänyt, mut kaipa noisskain on erilaisia malleja sitten.

Mun mielestä on ok ihan kaiken paskasimmilla ilmoilla heittää kurahousut ainakin jalkaan vielä kosteussuojattun puvun päälle, jos hakee lapsen autolla. Mutta jos ei hae, niin ei sitten ole niin justiinsa. Mutta toisaalta jos on ihan järkyttävät lällykelit ja todella surkea tarhan piha, niin sit mun mielestä ihan hyvä laittaa. Jos taas se tarhan piha on ok, niin sitten ei väliä. Nämähän on ihan tarhakohtaisia juttuja. Ja kait lapsikohtaisiakin. Jotkut lapset istuskelee penkillä ja toiset menee tasan tarkkaan siihen kuralätäkköön möyryämään.

Eiköhän näille pyynnöille ole joku ihan fiksu syy. Tietysti on sitten tarkempia vanhempia, joilla sitten on kotonakin äärettömän siistejä..eli tämäkin liittyy tähän siisteyteen. Tai sitten kaikilla ei ole yhtä hyvät tilat, esim. kodinhoitohuonetta ollenkaan.

Eikös nuo kosteussuojatut asut, kuten muutkin, mene huonommaksi joka pesukerralla? Sen tähden on mun mielestä ihan fiksua kaikista hirveimmillä ilmoilla heittää kurahousut ainakin suojaksi. Ei välttämättä kuratakkiakin tarvitse, riippuen mitk varusteet on ja minkälainen lapsi taas...

En lähtis jeesustelemaan näillä tietämättä tarkemmin =)

vertaatko muka aikuisen ulkokäyttäytymistä lapsen käytökseen?

Siis ihan oikeesti! Kuinka moni aikuinen ui/istuu vesilammikossa tai hyppii siinä?
Kuinka moni aikuinen ryömii mutasessa pihassa? kuinka moni aikuinen kaatuu naama edelle mutaan jolloin rinnuksia myöten kurassa..

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Mä taas en ymmärrä sitä, miten se haalari on kovempi homma pestä kuin kurahousut. Suurin osa liasta lähtee kyllä ihan suihkuttamalla, ihan niinkuin kurahousuistakin. Ja ei mua haittaa, jos on pieniä haaleita tahroja haalarissa, ulkonahan sitä käytetään. Muihin juttuihin sitten on ihan omat, puhtaat vaatteet.

Mutta jos on sellainen mutavelli- tai multapiha, niin sitten ymmärrän kyllä, koska se tarttuu paljon pahemmin haalariin. Toinen asia taas on, kuinka monessa päiväkodissa tosiaan tuollainen piha on?

Mutta meidän ei kyl tarvitsekaan mennä autolla päiväkotiin, niin ei tarvitse huolehtia auton likaantumisesta.

meidän likan tarhassa on suurin osa pinta-alasta nurmikkoa.. kuvittele se tälläsellä kelillä...

plus se et me haetaan autolla niin arvaa vaan minkänäköinen se penkki on kun likka istuu siihen paskasillä vaatteilla... sitä kangasta ei nii vaa pestä..

no,mä en saa ainakaan siitä reimatecin kankaasta hiekka- ja kuravärejä irti. toisaalta mulle on sama pukeeko ne kurikset puvun päälle vaiko eikö. kunhan ei kastuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
No, jos on oikein kuranen keli, niin kyllä mäkin vetäisen kurahousut ReimaTecin ja LassieTecin päälle, vaikka ne kosteutta kestääkin. En viitsi (enkä halua, eikä se puvullekaan tee hyvää ) olla sitä joka päivä pesemässä tai hinkkaamassa rievulla tms.
Ja toisekseen, monet vanhemmat hakevat muksunsa autolla päiväkodista ja tuskin kukaan haluaa takapenkille kura- ja mutajälkiä. Näin ollen on helpompi laittaa kurikset, vetäistä se autoon mennessä pois jalasta.

Täysin samaa mieltä!!!

vertaatko muka aikuisen ulkokäyttäytymistä lapsen käytökseen?

Siis ihan oikeesti! Kuinka moni aikuinen ui/istuu vesilammikossa tai hyppii siinä?
Kuinka moni aikuinen ryömii mutasessa pihassa? kuinka moni aikuinen kaatuu naama edelle mutaan jolloin rinnuksia myöten kurassa..

Pointtini oli se hiostavuus kun on tuplasuojaus. Lapsi hikoaa siinä missä aikuinenkin ja varmasti vielä enemmän liikkuessaan.

Yhteistyössä