Miksi pettäjä yrittää kieltää tapahtuneen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JannaMari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JannaMari

Vieras
Täälläkin on monta kurjaa tarinaa siitä, kuinka puolisolla on ollut ehkä jopa vuosia suhde toiseen.
Kun pettäjä lopulta jää kiinni, niin yleensä hän yrittää kieltää asian.

Mutta miksi?
Miksi pettäjä yrittää kieltää asian? Mitä hän saa sillä, että esittää uskollista puolisoa ja samalla hänellä on toinen suhde?

Onko tällainen ihminen jotenkin normaalia omistushaluisempi? Tai onko hän ehkä ns. polyarmorinen, jonka mielestä on ihan ok olla suhteessa useamman henkilön kanssa?

Mutta miksi?
Miksi pettäjä yrittää kieltää asian? ?

Ihan sama kysymys askarruttaa minua. Kysymys ei ole suoranaisesti pettämisestä, mutta kieltämisestä. Olen omin silmin nähnyt tietyn asian, ja toistamiseen, tai sitten muuta tapahtunutta, mutta kun otan asian puheeksi (en raivoa), niin hän järjestäen kieltää aina tapahtuneen ja on hyvin vakuuttava. Joka kerta. Niin, että minä alan epäilemään omia silmiäni yms. Kun hän kieltää asian, hän on hyvin tosissaan, ja häntä olisi vaikea epäillä. Mikä tämän takana on? Ilmeisesti kuuluu ihmisluontoon, että kun toinen oikein tosissaan vakuuttaa ettei tietty asia ole niin tms. niin toinen ei voi muuta kuin uskoa. (Ja alkaa epäillä omia silmiään, korviaan jne.)

Viimeksi muokattu:
Eiköhän tässä vain ole kysymys siitä ettei halua pahoittaa toisen mieltä vaikka onkin pettänyt. Joskus on parempi vain pitää asiat omana tietonaan. Tyhmintä mitä pettäjä voi tehdä on kertoa asiasta ja odottaa ikään kuin jonkinlaista synninpäästöä toiselta. Alkaa riivatunmoinen piina ja kysymykset, jotka eivät johda mihinkään vaan pahoittavat mielen ja kariuttavat suhteen.
Kun luottamus toiseen paljastumisen myötä menee, niin asiaa et voi korjata enää mitenkään eli on siis helpompi kieltää kaikki jos ei ole reilusti rohkeutta irtautua vanhasta suhteesta.
Vaatii melkoista selkärankaa ja rohkeutta sanoa toiselle päin naamaa, että hei kävin muuten vieraissa. Asia toisin sanottuna en rakasta sinua enää paskankaan vertaa, niinpä käyn ulkona hieman virkistäytymässä, että jaksan tätä arkea taas kanssasi.

Täälläkin on monta kurjaa tarinaa siitä, kuinka puolisolla on ollut ehkä jopa vuosia suhde toiseen.

Mutta miksi?
Miksi pettäjä yrittää kieltää asian? Mitä hän saa sillä, että esittää uskollista puolisoa ja samalla hänellä on toinen suhde?

Onko tällainen ihminen jotenkin normaalia omistushaluisempi? Tai onko hän ehkä ns. polyarmorinen, jonka mielestä on ihan ok olla suhteessa useamman henkilön kanssa?

Aina löytyy ihmisiä, jotka jatkavat suhdetta epäilyistä ja luottamuspulasta huolimatta haluten uskoa olevansa väärässä, vaikka merkit ovat selvät. Ja niin haluaa pettäjäkin, joten luonnollisestikin kieltää kaiken.

Viimeksi muokattu:

Mutta miksi?

Tuollainen ihminen on lähinnä vaan itsekkään mukavuudenhaluinen ja kevytkenkäinen ja tykkää salaseksin kutkutuksesta. Pettäminen on hauskanpitoa ja harrastusta ja parisuhteen särkeminen ei ole tarkoituskaan koska siitä tulisi valtava älämölö, kallis avioero ja perheen rikkominen. Menisi talot, tavarat ja lapset. Harva sivusuhde on tarkoitettu niin vakavaksi että siitä tuollaiset seuraukset halutaan ottaa vastaan. Tarkoitus on vaan että leikitään seksileikkejä ja nautitaan huomiosta ja ihastumisen tunteesta jonkun kolmannen pyörän kanssa koska tarjoutui hyvä tilaisuus.

Siksi tietysti suhde kielletään koska ei haluta vakavia seuraamuksia. Osaksi myös siksi ettei itse kestetä ottaa vastuuta siitä valtavasta tuskasta minkä on ilonpidollaan toiselle aiheuttanut. Kun tekemisensä kieltää voi teeskennellä että kaikki on hyvin ja sälyttää epätietoisuuden taakan partnerilleen.

Tuo takia pettäjältä totuuden tivaaminen on yleensä ajan haaskausta. Jos epäilet pettämistä, parempi hankkia itse pitävät todisteet kaikessa hiljaisuudessa ja lyödä ne sitten pöytään jos ja kun tuntuu että homma on valmis. Sitten ei pettäjän palturinpuhuminen auta enää mitään.

Viimeksi muokattu:
Miksi pettäjä haluaa pitää sen puolisonsa, jota pettää? Miksi ei vain ota ero ja ala olemaan sen slasuhteensa kanssa?

No siksi juuri kun:

Pettäminen on hauskanpitoa ja harrastusta ja parisuhteen särkeminen ei ole tarkoituskaan koska siitä tulisi valtava älämölö, kallis avioero ja perheen rikkominen. Menisi talot, tavarat ja lapset. Harva sivusuhde on tarkoitettu niin vakavaksi että siitä tuollaiset seuraukset halutaan ottaa vastaan. Tarkoitus on vaan että leikitään seksileikkejä ja nautitaan huomiosta ja ihastumisen tunteesta jonkun kolmannen pyörän kanssa koska tarjoutui hyvä tilaisuus.

Viimeksi muokattu:
Miksi pettäjä haluaa pitää sen puolisonsa, jota pettää? Miksi ei vain ota ero ja ala olemaan sen slasuhteensa kanssa?

Sattaa olla niin, että kyseessä on tuplapetos eli se toinenkin (salarakas) on varattu. On oltava uuden suhteensa kanssa todella varmalla pohjalla ennenkuin rikkoo tutun ja turvallisen pelastuslautan (oma parisuhde).
Onhan se vähän niinkin, että jos päivästä toiseen vuositolkulla syö sitä samaa kaurapuuroa niin joskus chateaubriand maistuu todella herkulliselta ja jopa syntisen hyvältä.
Sitä vain ihmettelen, että jos puoliso saa tietää petoksesta niin miksi ihmeessä suhdetta yritetään pakolla jatkaa. Eurot on maksuväline ja seinät ovat vain kasa tiiliä tai lautoja jos suhteessa ei ole lapsia niin en näe mitään syytä jatkaa. En itse suostuisi tyytymään siihen mitä miehellä on annettavaa toisen naisen jälkeen, rippeitä. En myöskään suostuisi kerjäämällä kerjäämään rakkautta ihmiseltä, jolla ei ole minua kohtaan vipittömiä tunteita. Kaikki tai ei mitään.

Viimeksi muokattu:
Sitä vain ihmettelen, että jos puoliso saa tietää petoksesta niin miksi ihmeessä suhdetta yritetään pakolla jatkaa. Eurot on maksuväline ja seinät ovat vain kasa tiiliä tai lautoja jos suhteessa ei ole lapsia niin en näe mitään syytä jatkaa. En itse suostuisi tyytymään siihen mitä miehellä on annettavaa toisen naisen jälkeen, rippeitä. En myöskään suostuisi kerjäämällä kerjäämään rakkautta ihmiseltä, jolla ei ole minua kohtaan vipittömiä tunteita. Kaikki tai ei mitään.

Erittäin hyvin sanottu.
Mitä iloa niistä seinistä on jos parisuhde on kuollut sisältä päin?

Viimeksi muokattu:
En ole kuullut vielä tapauksesta, jossa vieraissa piipahtanut kumppani olisi reippaasti vain tunnustanut heti ensi yrittämällä. Kaikki sen kieltää niin pitkään, kuin se onnistuu.

Ensinnäkin, toisille se on vain hupia, tarkoituskaan ei ole muuttaa olevia oloja ja laittaa puoliso vaihtoon. Päinvastoin, otetaan elämästä nautintoja, loukkaa se toista tai ei. Olen nähnyt moista toimintaa niin nuorilta aviovaimoilta kuin miehiltäkin. Ihmettelen vain riskiä, joita he ottavat.

En ole kuullut vielä tapauksesta, jossa vieraissa piipahtanut kumppani olisi reippaasti vain tunnustanut heti ensi yrittämällä. Kaikki sen kieltää niin pitkään, kuin se onnistuu.

Ensinnäkin, toisille se on vain hupia, tarkoituskaan ei ole muuttaa olevia oloja ja laittaa puoliso vaihtoon. Päinvastoin, otetaan elämästä nautintoja, loukkaa se toista tai ei. Olen nähnyt moista toimintaa niin nuorilta aviovaimoilta kuin miehiltäkin. Ihmettelen vain riskiä, joita he ottavat.

On niitäkin, jotka ilmoittavat asiasta heti. Viikkoa myöhemmin molemmilla pariskunnilla avioeropaperit vetämässä. Toisen perheen vaimo ja toisen perheen mies nyt jo vuosia olleet onnellisessa avioliitossa. Tiesivät kuulemma heti mitä tehdä ja kuinka toimia.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä