Uskottomuudesta selviäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uneton

Vieras
Mieheni kertoi olleensa suhteessa työkaverinsa kanssa noin puolen vuoden ajan. Olivat ottaneet lomien ajaksi taukoa, mutta nyt mieheni kertoi minulle suhteesta. Hän sanoi, että omasta puolestaan hänellä on vahvat tunteet pelissä. Ongelma on, että myös tämä toinen nainen on myös naimisissa ja perheellinen kuten mekin. Minun ja mieheni suhde oli ajautunut kiireestä johtuen rutiininomaiseksi, lisäksi miehelläni oli työstressiä, ja näistä syistä hän sanoi ajautuneensa suhteeseen. Hän on aidosti pahoillaan. Päätimme yrittää molemmat vielä pelastaa muuten hyvän ja 15 vuotisen avioliittomme. Olemme puhuneet paljon ja läheisyys on palannut. Ongelmani on, että en millään pääse yli pettämisestä, aihe painaa minua jatkuvasti, enkä pääse ajatuksissani eteenpäin. Minua loukkaa erityisesti miehen rakastuminen toiseen. Nyt suhde on hänen mukaansa poikki, mutta mies suree suhteen päättymistä kovasti. On vaikea lohduttaa häntä siinä, koska olen itse koko asiasta niin rikki. Onko muita vastaavan asian kokeneita ja kuinka saitte pelastettua avioliittonne?

ai, aviovaimon pitäisi vielä lohduttaa miestä kun se on ensin pitänyt peliä jonkun toisen naisen kanssa, rakastunutkin tähän ja joutuu valitsemaan kumman kanssa jatkaa, eikä enää saakaan pitää molempia. Oikeesti???

Mietin vaan että miksi pitää avioliitto pelastaa. Mikä arvo on ihmisellä, jonka pitää lohduttaa huoripukkia kun tämän suhde meni poikki? Kyllä se parisuhde ajaa monet käsittämättömään rooliin. Ota nyt aikuinen ihminen itteäs niskasta kiinni ja ole aikuinen.

Meniköhän tämä miehesi suhde poikki hänen aloitteestaan vai naisen? On nimittäin ihan eri asia tulla jätetyksi kun jättää. Miksi mies siis suree?
Kahden ihmisen välinen suhde perustuu luottamukseen. Luottamus on ainutlaatuinen ja kun sen särkee niin "liimailu" on todella kovan työn takana.
Tilanteessanne voisi ulkopuolinen parisuhdeterapeutti olla paikallaan jos kummaltakin löytyy halua vielä korjata liittonne.

Suosittelen myös parisuhdeterapiaa.
Olette jo saaneet läheisyyttä palautettua, joten olette hyvällä tiellä.
Sinä saisit purettua asioitasi ja mies löytäisi surun paikan.
Uskon, että jättäjääkin surettaa. Hän on tehnyt valinnan.
Vaimo ei todellakaan ole oikea henkilö, jonka kanssa surra.
Parisuhdeterapia voi olla osin yhdessä ja osin erikseen käytyä.

Kun minun mieheni oli uskoton koin itseni arvottomaksi naisena ja äitinä.

Kauniit kivat naiset olivat minulle uhka kun mieheni lirkutteli kaikille naispuolisille ihmisille.

En olisi henkisesti enää kestänyt kauan.

Nykyinen miesystäväni on toista maata. Hän on tervehdyttänyt itsetuntoni ja näin teki myös aika.

Pettämistä ei koskaan unohda. Kun pettää kerran voi pettää myös toisenkin kerran. Epäilys jää kalvamaan loppuiäksi jos ei eroa.

En myöskään ymmärrä miksi pitäisi tukea pettänyttä miestä kun hänellä on sydänsuruja. Auts. Miehillä on loistava taito kääntää omat mokansa naisen syyksi.

Miksi nainen ylipäätänsä arvottaa itsensä miehen kautta? Onko itsetunto kiinni siitä, mitä mies sanoo tai tekee. Eikö itsetunto pidä rakentaa sellaiseksi, ettei miehen tekemiset tai sanomiset vaikuta siihen mitenkään. Ottakaa mies yksilönä, joka on itse vastuussa tekemisistään. Se mitä hän mokailee on hänen mokansa.Hän ei ole kylkiluunne.

Kun sitoudutaan yhdessä rakkauteen, yhteiseen perheeseen ja kotiin - yhteiseen elämään nuoresta saakka kyllä miehen pettäminen ja muu toilailu vie itsetunnon ja vaikuttaa naisen psyykkeeseen silloin vaikka ei muutoin arvottaisikaan itseään miehen kautta.

Yhteisessä perheessä miehen toilailut vain valitettavasti vaikuttavat kaikkeen. Ei miestä voi silloin käsitellä erillisenä yksikkönä ja ajatella, että tehkööt mitä lystää minä olen varustettu terveellä itsetunnolla ja arvostan itseäni enkä välitä. Lähdenpä tästä vain kohti uusia tuulia ja parempaa miestä. On järkyttävää huomata, ettei yhteiset arvot enää pädekään.

Minua ei miesten toilailut enää hetkauttaisi kun lapset ovat lentäneet pestästä. Ei tarvitse enää. Eämä kouluttaa. Jos parisuhde ei tyydyttäisi niin en jatkaisi sitä. En elä elämääni miesten ehdoilla eikä mies ole mikään itseisarvo.

Yhteistyössä