Miksi pienen vauvan äiti tupakoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri sain töistä kutsun enskuussa olevaan koulutuspäivään, ja siitä illan viettäjäisiin vaikka olenkin äippälomalla ja tytär täyttää huomenna 1kk
Toki aion mennä, ja jopa jatkoille enkä näe siinä mitään pahaa.
Miksi en menisi? Tekee varmasti vielä ihan hyvää! :D

Kännäämisellä minä ymmärrän muuta kuin ylläoleva.
Mielestäni kännääminen tarkoittaa että vedetään pää täyteen ja sekasi ja kunnolla.

[QUOTE="vieras";26318899]Kännäämisellä minä ymmärrän muuta kuin ylläoleva.
Mielestäni kännääminen tarkoittaa että vedetään pää täyteen ja sekasi ja kunnolla.[/QUOTE]

No mitä vikaa siinäkään on, jos lapsi on silloin hoidossa?

[QUOTE="vieras";26318899]Kännäämisellä minä ymmärrän muuta kuin ylläoleva.
Mielestäni kännääminen tarkoittaa että vedetään pää täyteen ja sekasi ja kunnolla.[/QUOTE]

Sepä hyvä tietää, mä en siiten kännääkään juuri koskaan =) Lähimpänä "pää täynnä" olemista olen ollut aina työpaikan reissuissa ja illallisilla...:xmas:

Itse haluan nauttia esikoiseni vauva-ajasta, olla koko ajan siinä kunnossa että pystyn vauvani hoitamaan. Kännätä, juhlia, ehdin sitten myöhemminkin :)

Tämä ei ukuitenkaan tarkoita sitä että kaikkien tarvisi niin tehdä, jokainen elää haluamallaan tavalla. Me äidit ollaan kuitenkin muutakin kuin äitejä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetyttää;26318064:
Siinähän se tulikin se kysymys. Kaikki pystyy lopettamaan jos haluaa!

Kyseletkö sä tätä samaa narkkaireilta ja alkoholisteilta ymv. riippuvaisilta?

Kyllä tupakoin sillon kun minulla oli vauva. Ja ei en suinkaan ole ylpeä siitä, mutta en vaan saanut lopetettua, vaikka mitä tein. Ja ei en ole saanut lopetettua vieläkään, mutta työstän asiaa ja ehkä mä vielä joku kaunis päivä olen savuton.

No voi ny piip piip piip. Kävin itse 6 vkoa esikoisen jälkeen baarissa siskoni kanssa. HYI MINUA. Toisen jälkeen, on nyt 6vkoa, en ole edes päässyt mihinkään vielä, saati halunnut läskejäni muille näyttää. KETÄ KIINNOSTAA syönkö mäkkäriä, poltanko, juonko. OIKEESTI??? Jos kiinnostaa, niin hankkikaa elämä. Mullakin on sellanen, ja usko pois, SUN elämä ei mua kiinnosta. Ja KYLLÄ, POLTAN TUPAKKIA, JUON ALKOHOLIA - TIÄKKÖ: EI KUULU SULLE!
Tsiisus tätä meininkiä välillä.

Miks ihmisillä on valtava tarve ronkkia ja arvostella muiden asioita, asioita jotka eivät kuulu heille lainkaan???
Onko oma elämä niin tiptop, ettei siitä löydy mitään parannettavaa ja ruodittavaa...?
Ei mulla muuta!

Kato kun jotkut on niiiin täydellisiä äitejä, ja sitä kruunua täytyy viä kiillottaa arvostelemalla muiden äitiyttä ;)

Kyllä minä ainakin haluan ihan vilpittömästi jakaa ihmisille uskoa omaan onnistumiseensa. Tupakoinnin lopettaminen on ennen kaikkea motivaatiokysymys , minä jos kuka sen tiedän kun olen tullut jo niin monta kertaa lopettaneeksi :D

Ja kyllä elämääni kuuluu myös alkoholi, ulkonäkäyminen ja olen ainakin palstan mittapuulla tavaton renttu. SILTI olen voinut lopettaa kun lapsen etu sitä vaatii.

Ja niin pystyy moni muukin, kunhan lakkaa keksimästä itselleen selityksiä, ottaa pään pois perseestään ja keskittyy sen lyhyen raskausaikansa lapsen hyvinvoinnin vaalimiseen.

Raskauden jälkeen itsekin repsahdin, kas kun tupakoimattomuuden motivaattori oli nimenomaan se raskaus. (+imetys, mutta siis sen jälkeen =)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="miksi";26319793]Miksi pienen pienen lapsen, jopa vauvan äiti menee töihin? Kuka kykenee sillä tavoin hylätä lapsensa?[/QUOTE]

Miksi vauvojen isät käyvät töissä? PRKL!

[QUOTE="aapee";26318290]vaikka et polttaisi vauvasi välittömässä läheisyydessä, vauvasi joutuu haistelemaan sitä hajua, kosket vauvaan käsillä millä olet tupakoinut yms.. Eikä se haju pesemällä käsistä lähde!
En vain ymmärrä miksi joku asettaa oman riippuvuutensa vauvan edelle :( Oli se sitten tupakka tai jokin muu..[/QUOTE]

Ai ei edes pesemällä tupakanhaju käsistä lähde :D Voi helvetti mitä paskaa tää alottaja täällä höpisee muutenkin. Eikö se ole jokaisen äidin ja isän oma asia mitä tekee ja jättää tekemättä. Onko sellaiset lapset jotenkin huonompia lapsia joiden vanhemmat tai toinen polttaa tupakkaa tai jopa käy viihtellä? Oletko olevinasi parempi vanhempi kun et sorru moisiin viihdykkeisiin?

Hei ap, oletko sinä nyt keksinyt semmoisen pönkityksen aiheen itsellesi? ettet vaan salaa vedä jotain mieliala pillereitä? musta sekin on aika järjetöntä et semmosille suvaitaan lapsia millä pää koppa ei toimi kuin nappiloilla, jos vielä niilläkään.

No ei kyllä lähde, vaikka niin kuvittelenkin kun tupakan jälkeen aina käsi pesut tehty . Hyvinpä tuon haistoi silloin miehen käsistä kun itse oli polttamatta.

Miehesi ei varmaankaan pese käsiään kun vähän huuhtelee sormenpäitä pelkällä vedellä. Käsisaippualla lähtee takuu varmasti ja saippualla pitäisi kädet pestäkin joka vessa käynnin jälkeen.

Miksi ihmiset nyt ylipäätään tupakoivat.

Koska ne haluaa. Koska ne ei pysty lopettamaan. Tms.

Sama kai se, onko kyseinen ihminen pienen vauvan äiti tai ei. Jos polttaa niin polttaa, mitä väliä sillä on minkä ikäisiä lapsia on kotosalla - kunhan ei polta niiden vieressä.

No voi ny piip piip piip. Kävin itse 6 vkoa esikoisen jälkeen baarissa siskoni kanssa. HYI MINUA. Toisen jälkeen, on nyt 6vkoa, en ole edes päässyt mihinkään vielä, saati halunnut läskejäni muille näyttää. KETÄ KIINNOSTAA syönkö mäkkäriä, poltanko, juonko. OIKEESTI??? Jos kiinnostaa, niin hankkikaa elämä. Mullakin on sellanen, ja usko pois, SUN elämä ei mua kiinnosta. Ja KYLLÄ, POLTAN TUPAKKIA, JUON ALKOHOLIA - TIÄKKÖ: EI KUULU SULLE!
Tsiisus tätä meininkiä välillä.

Ja jos et ole teini, niin olet muuten vain luuseri.

Yhteistyössä