MIKSI PITÄÄ AINA PELÄTÄ, ETTÄ MIES PETTÄÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nekkis

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
1 712
1
36
Aloitukseni samaa sarjaa muiden tämän aamun aloitusten kanssa. :D

Eli, miksi teistä monet pelkäävät, että mies pettää jos ei kotiudu "normiaikoihin" baarireissuiltaan? Ja miksi täällä niin monet antavat heti valmiin selityksen, jos jonkun mies ei ole tullut kotiin, että "joo pettämässä on, ihan varmasti"! ?

Ei kai nainen ole tyhmä ja sinisilmäinen, jos luottaa mieheensä, joka on kunnollinen ja tunnollinen, jonka kanssa suhde kunnossa. Minä en ainakaan uskoisi hetkeäkään miehen pettävän minua, jos ei tulisi baarista suoraan kotiin, harmaat inisköön mitä lystäävät. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
Aloitukseni samaa sarjaa muiden tämän aamun aloitusten kanssa. :D

Eli, miksi teistä monet pelkäävät, että mies pettää jos ei kotiudu "normiaikoihin" baarireissuiltaan? Ja miksi täällä niin monet antavat heti valmiin selityksen, jos jonkun mies ei ole tullut kotiin, että "joo pettämässä on, ihan varmasti"! ?

Ei kai nainen ole tyhmä ja sinisilmäinen, jos luottaa mieheensä, joka on kunnollinen ja tunnollinen, jonka kanssa suhde kunnossa. Minä en ainakaan uskoisi hetkeäkään miehen pettävän minua, jos ei tulisi baarista suoraan kotiin, harmaat inisköön mitä lystäävät. :laugh:

Peesi!

en mäkään epäillyt vaan luotin.. eipä olis kannattanut. ja tosissaan luulin et on jotain sattunut. ja voin olla varma että jos tulevaisuudessa mulla on mies joka jättää tulemata kotiin niin tiedän mitä mulla on ekana mielessä.

No kyllä aika moni pettääkin, jos eivät kotiin yöksi mene. Ei kaikki tietenkään. Mä olen aikoinani aika monta puhelua kuunnellut sivusta, kun mies vakuuttelee vaimolleen et pertsan kans meni vähän myöhään ja nukahdin sen sohvalle :whistle: Ja vaimot sinisilmäisesti uskoo...
Mutta ei kaikki tietenkään. Mut liian sinisilmäinen ei kannata olla.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
en mäkään epäillyt vaan luotin.. eipä olis kannattanut. ja tosissaan luulin et on jotain sattunut. ja voin olla varma että jos tulevaisuudessa mulla on mies joka jättää tulemata kotiin niin tiedän mitä mulla on ekana mielessä.

Mutta se on hyvä, että olet tuominnut jo valmiiksi tulevan miehesi. Hyvä pohja jo nyt sun tulevalla suhteella..

Mä en ikinä kuvittele tai luule mieheni pettävän mua. Tiedän, ettei se sitä ikinä tekis, ei minulle eikä lapsille (koska siitähän kärsis myös lapset) Meillä ei ainakaan anneta mitään kotiintulo aikoja reissuilleen, mutta huolestuisin tietenkin jos aamulla herättyäni mies ei oliskaan tullut kotiin ja pelkäisin, että jotain olis sattunu. Jos parisuhde on hyvä ja luottamus pelaa puolin ja toisin, ei oo mitään syytä epäillä pettämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:
No kyllä aika moni pettääkin, jos eivät kotiin yöksi mene. Ei kaikki tietenkään. Mä olen aikoinani aika monta puhelua kuunnellut sivusta, kun mies vakuuttelee vaimolleen et pertsan kans meni vähän myöhään ja nukahdin sen sohvalle :whistle: Ja vaimot sinisilmäisesti uskoo...
Mutta ei kaikki tietenkään. Mut liian sinisilmäinen ei kannata olla.

Mitä siinä voittaa, jos koko ajan epäilee? Jos mies pettää, sitten se pettää. Ei aikuista voi kotiinkaan kahlita. Sinisilmäinen ei kannata olla monenkaan asian suhteen, mutta en minä ainakaan jaksa päätäni rasittaa, sillä pettääkö mies vai ei, ennen kuin saan konkreettisia todisteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:

Mutta se on hyvä, että olet tuominnut jo valmiiksi tulevan miehesi. Hyvä pohja jo nyt sun tulevalla suhteella..

kiitti. kyllä se semmoisen pelon perseeseen toi että kaikkiin ihmisiin on vaikea luottaa. sitä luottamusta on vaikea kuule rakentaa uudelleen.. kyllä se kokemus tuo mukanaan myös sen että helpommin alkaa epäilemään. ennen olin varma ettei mun mies niin ainakaan tee.

mutta aikuinen mies kyllä osaa pitää kiinni sovitusta,eikä juoda itseään niin känniin että sammuu johonkin ja aikuinen mies osaa sopia etukäteen jos menee kaverille yöksi eikä tule kotia. tai ainakin käyttää kännykkaa ja ilmoittaa!

mutta mun exät jotka on tehnyt niin että ovat jopa päätyneet baariin vaikka heidän piti olla jossain ihan muualla ja ovat jättäneet ilmoittamatta, niin ne kaksi herraa kyllä pettikin! että ei muhunkaan uppoa ympäri pyöreet selitykset jälkikäteen enään. kyllä aikuisten pitää osata sopia asiat etukäteen. ei tuu olee mun mies jos ei siihen kykene(vaikka siksi toisekseen itse absolutistina en kyllä ottaisi kovin alkoon menevää miestä edes,enkä mitään baarirottaa,ttä ei noita ongelmia edes tulisi)

nöppönen jos on tullut kerran tai useammin peteyksi niin kyllä se luottamus menee paljon helpommin jatkossa, ja se on ihan inhimillistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tosimiehet ei petä.

peesi!

hieman lisäten vielä omaa elämääni niin itse en pelännyt että jos ukkoni pettäisi, koska tiedän että jos niin tekisi varmasti jäisi kiinni jossain vaiheessa ja sitten ostaisin hänelle hameen :xmas:

me alustakin puhuttiin ettei mies ole mies jos tarvii pettää! mikä syy niin miehellä tai naisella on pelätä omaa kumppaniaan ettei voi sanoa jos onni rakoilee tai raukkautta ei enää ole. parempi rehellisyys, silloin ei kumppanikaan voi suuttua!!! sydän voi särkyä, mutta rehellisyydestä ennen kuin pettää tai muuta ei mielestäni voi suuttua..

Mulla on tämän asian suhteen aika rento asenne...
Pidän tottakai silmäni auki, mutta en vahdi, en kuulustele, en ala vainoharhaiseksi. En soittele miehelleni 15 kertaa päivässä kysellen missä hän on ja mitä tekee, mutta tottakai kiinnittäisin huomiota outoihin menoihin ja paidankauluksessa oleviin huulipunan jälkiin :).
Jos pettää niin pettää, ei se asia muutu miksikään vaikka mä tekisin mitä. Se ei ole mun vaikutusvallassani, vaan miehen. Ei siis auta kuin luottaa ja toivoa, että mies osaa ihan itse tehdä oikeat päätökset.
Muutama kaveri on tosissaan ihmetellyt miten esim. uskallan jättää miehen yksin kotiin kun lähden laivalle lasten ja äitini kanssa. Tai miten uskalsin päästää miehen yksin Turkkiin syksyllä. Kun enhän minä kuulemma voi millään tietää mitä se tekee kun en ole paikalla. Totta, enhän mä voikaan. Mutta en jaksa stressata sellaisen asian vuoksi. Mitä tapahtuu, se tapahtuu, ja päätös on tosiaan miehen eikä minun. Täytyy vain toivoa, että mies on luottamuksen arvoinen. Jos ei ole, voi voi, mutta sekään ei ole mun vika siinä tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Mä en ikinä kuvittele tai luule mieheni pettävän mua. Tiedän, ettei se sitä ikinä tekis, ei minulle eikä lapsille (koska siitähän kärsis myös lapset) Meillä ei ainakaan anneta mitään kotiintulo aikoja reissuilleen, mutta huolestuisin tietenkin jos aamulla herättyäni mies ei oliskaan tullut kotiin ja pelkäisin, että jotain olis sattunu. Jos parisuhde on hyvä ja luottamus pelaa puolin ja toisin, ei oo mitään syytä epäillä pettämistä.

WOW- sä olet kyl nyt vähän liian itsevarma... tiedät et miehes ei petä...

Olisi se sua pettänyt, vaikket olisi luottanutkaan. Vai oletko eri mieltä?
Tarkoitan siis sitä, että ei sillä, onko kotona luottavainen vai epäilevä puoliso, ole juuri mitään merkitystä jos mies päättää pettäjän tielle lähteä.

Mun miespuoleisen kaverin avoliitto päättyi siihen, kun nainen lakkamaatta uskoi, että mies pettää. Ihan sama mihin meni ja mitä teki, niin aina oli kuulemma pettämässä. Nainen soitteli miehelle baarinkin noin tunniin välein. Mies vaan totesi, että samahan hänen olisi kohta pettää, koska häntä jo siitä valmiiksi syytetään, eikä saa naista uskomaan tai luottamaan. Mutta ei pettänyt, vaan otti ja lähti. Enkä kieltämättä ihmettele yhtään.

Mie uskon ja luotan, kunnes toisin TODISTETAAN.
Liian kuluttavaa miettiä jatkuvasti, mitä puoliso tekee milläkin hetkellä ja kenen kanssa. Sanokaa sinisilmäseksi, mutta minusta se on tervettä ja myös ittesä säästämistä turhalta murheelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Mun miespuoleisen kaverin avoliitto päättyi siihen, kun nainen lakkamaatta uskoi, että mies pettää. Ihan sama mihin meni ja mitä teki, niin aina oli kuulemma pettämässä. Nainen soitteli miehelle baarinkin noin tunniin välein. Mies vaan totesi, että samahan hänen olisi kohta pettää, koska häntä jo siitä valmiiksi syytetään, eikä saa naista uskomaan tai luottamaan. Mutta ei pettänyt, vaan otti ja lähti. Enkä kieltämättä ihmettele yhtään.

En minäkään ihmettele, mutta eri syystä kuin sinä. Jos ja kun miehet eivät osaa keskustella ja toimia niin, että siitä käytännön tulosta tulisi, vaan pakenevat mykkyyteen, he pakenevat kohta sitten kokonaan. Eli petti tuokin mies kuten vaimo oli epäillyt. Mikäli mies olisi oikeasti välittänyt naisesta ja mikäli naisella olisi todettu foobinen petetyksi tulemisen pelko, mies olisi keksinyt jonkin muun tavan seurustella kavereidensa kanssa kuin istuksimalla kuppilassa. Maailmassa taitaa olla aika monta harrastusta, jotka näin ensi kuulemalta tuntuvat fiksummilta, esim. lentopallo + siihen liittyvä saunailta, koripallo, mikä tahansa joukkuelaji. Kavereita voi kutsua kotiin tai keksiä ihan mitä vain. Minua (vaikka nainen olenkin) ei mikään taida saada edes menemään baariin. Asenteesta se sillä baariin lähtijällä on kyse. Tuossa kuvaamassasi suhteessa se oli jälleen nainen, joka välitti.

Yhteistyössä