Miksi pitää tehdä lapsi jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "murmur"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="murmur";28553577]pitää päästä baariin jo kun vauva on alle puolivuotias?
Mielestäni alle vuoden vanhakin on liian nuori hoitoon oman ryypiskelyn takia, ja yli vuoden vanhankin laittaisin hoitoon vain hätätapauksessa yön yli.

Mikä se on tarve tehdä lapsi jos menohalu on niin kauhean kova?
Ja miksi se menohalu on niin kova?

Mikä ihme suomalaisia vaivaa, asiat tärkeysjärjestykseen...

Ihan mielenkiinnosta kysyn ja kaikilla saa tietenkin olla oma mielipide, mikä on sinun?[/QUOTE]

hmmm.miksi sinne baariin pitäs ylipäätänsä aikuisen ihmisen mennä? en ymmärrä, mua ei ainakaan mokomat teiniräkälät kiinnosta!

mitä tulee vauvan hoitoon laittamiseen niin jos oma isä hoitaa,silloinv auva ei ole hoidossa vaan vanhempansa kanssa!

[QUOTE="Helmi";28553777] en ymmärrä, mua ei ainakaan mokomat teiniräkälät kiinnosta![/QUOTE]

Mä en ymmärrä miks ihmisten pitää käydä kuntosalilla, kun mua se ei kiinnosta. Mä en ymmärrä miksi ihmiset kuuntelee klassista musiikkia, kun mua se ei kiinnosta. Mä en ymmärrä miksi ihmiset on sairaanhoitajia, kun mua se ei kiinnosta.

Ootteko te ihan oikeasti niin tyhmiä, että teidän ajatuksenjuoksu ei tämän pidemmälle vie?

Ei hitto... älä jätä lasta yksin ennenkuin hän täytää 18 vuotta. Silloinkin vähintään jonkun asteisen valvonnan alle...

Juu ei se lapsi rikki mene ei saa edes traumoja, Tai tietenkin meidän 3 lasta voi olla poikkeuksia. Jokainen ollut ensimmäisen kertaa hoidossa siinä noin 2 kk iässä. Ja juu me mentiin juhliin, ja ennekuin tukehdut siihen itupirtelöös. Me muksut on hoidossa alta yhden kerran vuoteen. Ja kettu vie ryypätään kylläkin sillloin

En ite juo alkoa lainkaan, mutta jos oletetaan, että vauvan vanhemmat ei alkoholisteja, vaan käy vaikka kerran kuussa baarissa ja vauvalla turvallinen hoitaja sen aikaa, niin menkööt. Ehkä sit jaksaa taas kotona arkea?

Kaikkea ei tartte ymmärtää. Ei muutkaan ymmärrä miks suomalaiset on niin pirun masentunutta ja sulkeutunutta kansaa. Onkos se sitten joku ihme, kun osa on tuommoisia ahdasmielisiä tiukkapipoja kuten ap joka luultavimmin kasvattaa lapsensa ylihuolehtimalla pilalle -> taas yks ahdistunut suomalainen lisää. Kyl tää on niin perseestä tää kylmä maa. Mitään ei ole kahden ääripään välillä. Asiassa kuin asiassa.

[QUOTE="a p";28553623]Itsestä ei moiseen olisi, kyllä tekin vielä joskus ymmärrätte. Pieni vauva tarvitseekin äitiä, isäkin on tärkeä, mutta äiti nyt vaan on se tärkein aluksi. Ei mitään kauhean fiksua vastausta taida asiaan tulla. Se on vain se oma napa joka väpättää.[/QUOTE]

Kyllä sinäkin vielä joskus ymmärrät, ettei muiden elämänvalinnat kuulu sinulle pätkääkään. Sitä odotellessa!

• Tykkää
Reactions: Eedla
Suomessa nimenomaan eletaan vain lasten ehdoilla ja lisaksi noita ap:n kaltaisia moraalinvartijoita kylla riittaa.

Muualla maailmassa on ihan normaalia etta vanhemmat ottavat mahdollisuuksien mukaan omaa aikaa. Kuule useissa maissa lapset ovat jo paivat pitkat hoidossa parikuukautisina.

[QUOTE="Lis";28553859]Suomessa nimenomaan eletaan vain lasten ehdoilla ja lisaksi noita ap:n kaltaisia moraalinvartijoita kylla riittaa.

Muualla maailmassa on ihan normaalia etta vanhemmat ottavat mahdollisuuksien mukaan omaa aikaa. Kuule useissa maissa lapset ovat jo paivat pitkat hoidossa parikuukautisina.[/QUOTE]

Mulle paras "äitineuvo"oli se, että muista ajatella myös itseäsi välillä. Hyvä neuvo!

Nyt on pakko laittaa omakin lusikka soppaan ;) eli ihan aluksi haluaisin semmoisen väärinkäsityksen korjata suurelta osalta ihmisistä, että lapsiahan ei tehdä vaan niitä saadaan. Tai juu, kyllä jotkut tuntuu niitä tekevän lähes ajatuksen voimasta vain, kun nyt sopiva hetki tuntuu tulevan. Mutta toisaalta on meitäkin jotka kovasta halusta ja toiveesta huolimatta ei niitä lapsia saa, vasta kuin vuosien ja vuosien yrityksen ja hoidoissa kulkemisen kautta, jos silloinkaan. Ja juu, itse hieman alle 5vuoden yrityksen jälkeen, se todellakin tuntui vauvan tekemiseltä, muttei ihan siinä mielessä mitä moni asiaa yleensä ajattelee :)

Ja silti, vaikka vauvaa olen näin kovasti halunnut TEHDÄ, niin olen ollut lapseni ensimmäisen elinvuoden aikana KERRAN baarissa mieheni ja ystävieni kanssa ja tyttäremme oli MUMMOLASSA silloin. Hui! Lisäksi tyttäremme on ollut mummolassa hoidossa myös useamman kerran kun olemme mieheni kanssa käyneet elokuvissa, syömässä ym kahdenkeskistä aikaa viettämässä ja lyhyempiä aikoja tyttö on ollut hoidossa ystävilläni ja sukulaisilla, kellä myös lapsia ja hän suunnattomasti nauttii muiden lasten seuraamisesta ja nykyään jo jollakin lailla leikkii heidän kanssaan.

Tuloksena meillä tästä kielletystä toiminnasta on luultavasti sosiaalinen, reipas tyttö, joka ei ole täysin kiinnittynyt vain äitiin ja jolla on elämässään useita muitakin turvallisia aikuisia kuin me vanhemmat. Mummojen kanssakin tytöllä on paljon läheisemmät välit kuin monella lapsella, ja molemmat mummot nauttivat kun saavat viettää hänen kanssaan omaa kahdenkeskistä aikaa. Lisäksi koen olevani itse huomattavasti parempi äiti tytölleni, jos välillä pääsen kotoa pois tuulettumaan, enkä nyt tosiaan tarkoita, että joka viikko kulkisimme missään.

Aika nopeasti vaan alkaa seinät välillä kaatua päälle, kun on pyörittänyt tätä samaa pikkulapsiarkea kahdestaan tytön kanssa pian 1,5v, kun mies on päivät töissä. Hoitovapaalla olen siihen saakka kun tyttö täyttää 2v ellen jopa vielä jatka. Ihana on seurata Pirpanan kasvua näin läheltä ja näin kauan, mutta tarvitsee meistä jokainen ihan varmasti sitä omaakin aikaa, jos joku haluaa käydä silloin baarissa niin mitä sitten, ei se ole keltään pois ei edes siltä lapselta jos hän on turvallisessa ja rakastavassa hoidossa sillä aikaa. Pääasia kai, että lapsella on kotona läsnä rakastava ja hyvinvoiva vanhempi, kuin että vanhempi ei ikinä pääsisi mihinkään ilman lasta ja alkaa kokea hänet rasitteeksi kun väsyy jatkuvaan tappeluun ja simppailuun, koska vanhemman hermot vain eivät välttämättä riitä loputtomasti ilman hetken lepoa. Ja itse ainakin liian väsyneenä, voin alkaa hermostua aivan olemattomista asioista ja lapsi tietenkin sen vaistoaa ja hermostuu itsekin. Enkä koe olevani mitenkään huono äiti, vaikka tunnenkin tarvitsevani pieniä omia hetkiä, joskus jopa ihan yön yli ja voi sitä pientä nautintoa kun saa edes sen aamukahvin juoda ilman keskeytyksiä ja lämpimänä ;)

Kiitos ja anteeksi vuodatukseni :D

[QUOTE="a p";28553623]Itsestä ei moiseen olisi, kyllä tekin vielä joskus ymmärrätte. Pieni vauva tarvitseekin äitiä, isäkin on tärkeä, mutta äiti nyt vaan on se tärkein aluksi. Ei mitään kauhean fiksua vastausta taida asiaan tulla. Se on vain se oma napa joka väpättää.[/QUOTE]

Tavallaan ymmärrän aloituksen, mutta toisaalta en. Minusta on ihan hirvittävän surullista, että lapsella ei ole sellaista isää että lapsen voisi luottaa hänelle :( Meillä mies on aina ollut imetystä lukuun ottamatta tasavertainen huoltaja :)

Ja tosiaan, vielä mainitsen että parisuhdettakin täytyy hoitaa vaikka on sen lapsen "tehnytkin" ja sitä kummasti helpottaa jos se lapsi on jossain muualla kun kotona isänsä hoidettavana :D

En ole mikän bilehile ja olen ihan aikuinen ihminen. Satuin kuitenkin käymään miehen kans tuttavien iltahipoissa, kun esikoinen oli 3kk. Lapsi oli ja on edelleen erityisen loistava nukkuja. Syötin hänet unille omaan sänkyynsä klo 20. Mummo vahti tuota tauotonta unta yhyeen saakka, jolloin palattiin kotiin. Lapsi heräsi syömään normaaliin aikaansa klo 6. Tästä suuresta vastuuttomuudesta huolimatta TEIN vielä toisenkin lapsen. Hänen kohdallaan olin onneksi jo viisaampi vanhempi....

Ei mun tarvii jättää vauvaa hoitoon, se jää isänsä kanssa kotiin jos mä lähden jonnekin. Baarissa käyminen ei mua kiinnosta, mutta tuskin vauva osaa tehdä eroa sen välillä olenko baarissa, sienimetsällä vai hampaanpoistossa.

[QUOTE="vieras";28553584]Siksi, että haluaa lapsen vaikka haluaa myöskin käydä baareissa.[/QUOTE]

Mä taas luulen, että se lapsi on joku baari-illan seuraamus eikä mitenkään harkittu tai toivottu. Pakko päästä sit jatkamaan sitä mikä jäi kesken.

No mihinkäs te sen lapsen sillon laitatte, jos mukaan ei voi ottaa ja mies iltavuorossa töissä? Ja miten se lapsi kärsii siitä, että on muutaman tunnin erossa vanhemmistaan? Ihan mielenkiinnosta kyselen ;)

Mites mun äitiyskruunun käy kun kerron, et jouduin 2vkoksi sairaalaan vauvan ollessa alle 2kkn ikäinen. Isä ja mummo hoitivat vauvan kotona kun mä olin sairaalassa. Imetyksen jouduin myös lopettamaan tuolloin. Usko mua AP, vaihtsisin tuon sairaalakeikan pariin baari-iltaan hyvinkin mielelläni, mut elämä ei aina mee niin kuin on suunniteltu. Btw, meillä on hyvä kiintymyssuhde vauvan kanssa vaikka alussa erossa jouduimmekin olemaan. Kovasti tyttö vierastaa muita ja konttaa äidin luo turvaan. :D <3
Oikeesti, kamalaa lynkkausta ja oman egon buustausta. Ymmärtäisin jos AP jauhais huumeista, rikoksista jne eikä yhdestä baari-illasta...

Yhteistyössä