Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Alkuperäinen kirjoittaja kyläluuta:
ehkä tässä oli suurimpana pointtina se että todella moni valittaa kui raskasta lasten kanssa on. oikeasti. miettikää niitä naisia jotka aikoinaan hoitvat lehmät ja lapset ja pellot ilman itkuhälyttimiä, astian ja pyykinpesukoneita tai edes juoksevaa vettä. nykyään kaiken vain pitää olla niin perkeleen helppoa! minä minä minä ihmisiä on ihan liikaa. ja lapset on jotain särkyviä näyttelyesineitä.
Niin, noinhan se usein ajatellaan - toinen näkökulma on sitten se, että entisaikaan naisten maailma oli koti, ja kukaan ei odottanut/olettanut/asettanut heille paineita käydä kodin ulkopuolella töissä, tuoda leipää pöytään ja tehdä uraa. Samoin useimmiten entisaikaan samassa talossa/pihapiirissä oli enemmänkin sukua, joka osaltaan hoiti lapsia ja kantoi vastuuta heistä. Ei entisaikoja ja nykypäivää ihan noin yksisilmäisesti voi vertailla keskenään, vaikeudet ja paineet olivat silloin erilaisia kuin nyt, mutta takuuvarmasti niitä oli sekä ennen että nykyään.
Ootteko ajatelleet siltä kantilta, että nyky kotiäidit on vain ja ainoastaan kotona, lasten kanssa?
Mulle on monesti sanottu, että entäs jos sulla olis viel navetta ym hoidettavana, miten jaksaisit.
Olen vastannut, että hyvin jaksaisin, koska silloin olisi muutakin tekemistä, kuin nämä neljä seinää ja lapset....
Eli se töiden vaihtelevuus olisi tervetullutta. Kotitöihinkin vaan yksinkertaisesti turtuu...