Miksi pitäisi käydä töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miksi minun pitäisi käydä töissä, kun pärjään hyvin toimeentulotuellakin? Jos menisin töihin, käyttäisin rahat kuitenkin matkusteluun ja sitä kautta kuormittaisin maapalloa. Täällä kuitenkin kaikki toitottavat, että töissä on käytävä eikä saa olla yhteiskunnan elätti. Minä kysyn, miksi?

Heh, aika hassu tuo ajatus, että palkkatyöstä saatu raha menisi jotenkin hukkaan tai sen automaattisesti käyttäisi huonosti, mutta ns. ilmaiseksi saatu raha olisi jotenkin parempaa, silläkö sitä luontoa sitten kaikki säästettäisiin? :D

Varmaan siksi, että jos kaikki ajattelisivat kuten sinä, kuka maksaisi ne toimeentulotuet? Mutta olen kyllä itsekin harkinnut, että jahka tuo kuopus muuttaa pois kotoa, että muuttaisin maalle ja lopettaisin työnteon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Varmaan siksi, että jos kaikki ajattelisivat kuten sinä, kuka maksaisi ne toimeentulotuet? Mutta olen kyllä itsekin harkinnut, että jahka tuo kuopus muuttaa pois kotoa, että muuttaisin maalle ja lopettaisin työnteon.

Sinne Italiaanhan meidän piti isolla porukalla suunnistaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Heh, aika hassu tuo ajatus, että palkkatyöstä saatu raha menisi jotenkin hukkaan tai sen automaattisesti käyttäisi huonosti, mutta ns. ilmaiseksi saatu raha olisi jotenkin parempaa, silläkö sitä luontoa sitten kaikki säästettäisiin? :D

Yleensä töissä ollessa saa paremmat tulot. Lisäksi työmatkat kuormittavat ympäristöä. Tuki on lisäksi joltakin pois, joten sekin auttaa ympäristön suojelemisessa. Lisäksi olen kotona odottamassa, kun lapsi tulee koulusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä töissä ollessa saa paremmat tulot. Lisäksi työmatkat kuormittavat ympäristöä. Tuki on lisäksi joltakin pois, joten sekin auttaa ympäristön suojelemisessa. Lisäksi olen kotona odottamassa, kun lapsi tulee koulusta.

Nooh, en voi kuitenkaan taipua ajattelemaan tuolla tavoin. Minulle on tärkeää olla taloudellisesti itse itsestäni ja perheestäni vastuussa.

minä en mene työhön kun vain pitaakseni hauska. mies on työssä ja se riittä. itse voi olla kotona ja käydä kavereiden kanssa ulkona. nainen voi hoita kotihomma työnään ja lapsille osta vaate ja yllättä mies.

No sen on sun valitsema tie,onnea sille!

Nooh, en voi kuitenkaan taipua ajattelemaan tuolla tavoin. Minulle on tärkeää olla taloudellisesti itse itsestäni ja perheestäni vastuussa.

Miksi? Onko syynä kotoa opittu tapa vai yhteiskunnan paine? Vai joku muu syy?

käymme töissä, koska:
1) tahdomme elättää lapsemme, murrosikäisillä alkaa olemaan kuluja
2) hauamme matkustella ja siten kehittää henkistä hyvinvointiamme sekä kohottaa ko maan kansantaloutta (turismi on monessa maassa ainoa tapa tienata leipänsä )
3) kasvattamme kansantalouttamme
4) maksamme tuloveroja, jotta saamme käydä kirjastossa, terveyskeskuksessa tai uimassa
5) tahdomme, että verorahoilla maksetaan myös sosiaalipummeille kohtuullinen elämä (hyväntekeväisyyttä siis)
6) työmme kehitttää meitä henkisesti, sosiaalinen elämäkin on vilkasta
7) opetamme lapsillemme, ettei raha tipu taivaasta
8) rahallamme voimme tehdä eettisiä ostoksia: vaatteet, lähi- ja luomuruoka

mitä arvoja aloittaja opettaa lapsilleen? että, joo, toiset elättää meidät, voidaan pummeilla ihan ok?

käymme töissä, koska:
2) hauamme matkustella ja siten kehittää henkistä hyvinvointiamme sekä kohottaa ko maan kansantaloutta (turismi on monessa maassa ainoa tapa tienata leipänsä )
4) maksamme tuloveroja, jotta saamme käydä kirjastossa, terveyskeskuksessa tai uimassa
5) tahdomme, että verorahoilla maksetaan myös sosiaalipummeille kohtuullinen elämä (hyväntekeväisyyttä siis)

mitä arvoja aloittaja opettaa lapsilleen? että, joo, toiset elättää meidät, voidaan pummeilla ihan ok?

Sen että tämä on meidän ainoa elämämme ja meidän pitää elää se mahdollisimman onnellisesti itsemme kannalta. Minusta onnellisuus on tärkein arvo, kaikki muu on sille alisteista.

Miksi? Onko syynä kotoa opittu tapa vai yhteiskunnan paine? Vai joku muu syy?

Varmaankin se on kummankin kotoakin omaksuttu ajatus, että aikuinen ihminen on vastuussa itsestään ja lapsistaan, työnteolla nyt yleensäkin maailmassa tavallisimmin se elanto hankitaan. On jotenkin melko vastenmielinen ajatus, että suuressa osassa maailmaa lapset tekevät sitä raskasta tehdastyötä sen eteen, että perheenjäsenet saavat riisiä kuppiinsa ja täällä meillä voi miettiä, että mistä kaikkialta rahaa voi saada mitään tekemättä. No, en minä sano, etteikö olisi monta tapausta, jossa yhteiskunnan tuki ja apu on tarpeen ja oikein, mutta elämäntapana sitä yhteiskunnan varoilla elämistä minä en pidä kauhean tavoiteltavana asiana. Itse en siihen suostu, jos joku muu niin haluaa tehdä, niin tehköön, mutta ei saa minulta kiitosta eikä ihailua.

käymme töissä, koska:

Sen että tämä on meidän ainoa elämämme ja meidän pitää elää se mahdollisimman onnellisesti itsemme kannalta. Minusta onnellisuus on tärkein arvo, kaikki muu on sille alisteista.

no, me olemme ERITTÄIN onnellisia, vaikka käymme töissä. jos sinut tekee onnelliseksi se, että elät toisten siivellä ja kasvatat samanlaista sukupolvea, niin mikäpä se siinä, kun kerran yhteiskunta mahdollistaa homman. minusta heität kyllä lahjasi hukkaan, kun et anna panostasi työelämään.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mut hei ap,ei sossukaan maksa loputtomiin toimeentulotukea jos kieltäydyt jatkuvasti töistä?
Tai mistäs mä tiedän,kun ei ole onneksi tarvinnut pahemmin siellä käydä..

Itseasiassa maksaa. Tuki ei tosin ole yhtä iso kuin normaali, mutta pulloja/marjoja keräämällä saa verotonta lisätuloa. Lisäksi metsästän jonkin verran omaan käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mut hei ap,ei sossukaan maksa loputtomiin toimeentulotukea jos kieltäydyt jatkuvasti töistä?
Tai mistäs mä tiedän,kun ei ole onneksi tarvinnut pahemmin siellä käydä..

Itseasiassa maksaa. Tuki ei tosin ole yhtä iso kuin normaali, mutta pulloja/marjoja keräämällä saa verotonta lisätuloa. Lisäksi metsästän jonkin verran omaan käyttöön.

No sepä hyvä,mä tässä viikon verran vielä lomailen ja lähden tienaamaan sullekkin niitä toimeentulotukea sun muuta tukea :D :D :D

sosiaalipummit ne tälläsiä alotuksia tekee.

Nyt olikin kyse siitä, mitä havettävää on olla sosiaalipummi? Se voi olla ihan elämäntapana ja ilman huumeita.

-Sitä hävettävää on olla sosiaalipummi että:

Ttt on tarkoitettu hetkellisesti käytettäväksi, esim. jonkun onnettomuuden; tulipalon, työttömyyden tmv äkillisen tilanteen yllättäessä.

Sitten *"oikean avun tarpeessa" olevat jäävät paitsi, koska eivät osaa tai jaksa olla yhtä häikäilemättömiä kuin pummit.

-Ja toinen joka minua henkilökohtaisesti kiehuttaa: Kuten otsikko kertoo:

On liikaa terveitä (en tiedä sinusta, ehkä olet ehkä et) ihmisiä, jotka eivät viitsi käydä töissä, ja kuluttavat yhteiskunnan rahoja. Ja jopa leuhottavat sillä kuinka helppoa ja mukavaa plaa plaa.

Ja sitten on tällaisia minunkin kaltaisia ihmisiä, joilla olis halu tehdä työtä ja elättää ittensä, mutta...

Pitkä lista sairauksia on vienyt työ ja toimintakyvyn jo nuorena, alle kaksikymppisenä, mutta silti tällä yhteiskunnalla ei ole mitään annettavaa. Ne verorahat se on iloiten ottanu vastaan jotka on pitäny palkasta maksaa ku on henkensä pitimiksi pitäny käydä töissä.

Mutta nyt kun sitä työkykyä ei ole, eikä tule, niin lekurit yms luulee että uudelleenkouluttamalla tästä saadaan vielä veronmaksaja. Mitään tukiaisia ei tipu vaikka kaiketi ne kuuluis. MUTTA kun olet niin nuori niin ei eläkkeestä puhutakkaa ennenku on ihan kaikki tiet kokeiltu.

Eikä riitä kerta eikä kaksi uudelleenkoulutusta. Varmaan riepotelllaan niin kauan että henki menee niin saadaanpa yks kuluerä pois että voidaan juopot ja pummit pitää leivän (pullon) syrjässä kiinni.

Eli on se vaan todella loistava asia että joillakin on kotoa opittu malli olla itse vastuussa itsestään taloudellisesti ja muutenkin!

Yhteistyössä