miksi rakkaus aina sattuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -tuuli-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

-tuuli-

Vieras
Mies sanoi, ettei rakasta minua, mutta rakastaa seksiä kanssani. Olemme vasta tapailleet jonkun aikaa, mutta kait ne tunteet olisi jo tulleet...vai onkohan kellään käynyt niin ettei ole ensin tajunnut rakkauttaan? No, turha haaveilla, pitäisi unohtaa tuollainen. Mutta minä rakastan sitä miestä.

Rakastaa ja rakastaa. Rehellinen.

Ei suhteessa pitäisi olla rehellinen siinä, että sanoo aina mitä ajattelee. Olisi ollut helpompaa käsitellä, jos mies ei olisi rehellisesti sanonut miltä tuntuu. Mies oli kai oikeassa, että rakkautta ei vielä ollutkaan muutaman tapaamiskerran jälkeen, olkoon se sitten rakastumista, ihastumista.

Eli älä huolestu, riidaton suhde ja hyvä seksi on hyvin varma polku rakkauteen.

Sitten ihan muista asioista voi päätellä ollaanko vain seksisuhteessa.

Mies sanoi, ettei rakasta minua, mutta rakastaa seksiä kanssani. Olemme vasta tapailleet jonkun aikaa, mutta kait ne tunteet olisi jo tulleet...vai onkohan kellään käynyt niin ettei ole ensin tajunnut rakkauttaan? No, turha haaveilla, pitäisi unohtaa tuollainen. Mutta minä rakastan sitä miestä.
Noinhan siinä käy, kun takaperin puuhun kiipeää.

Satavarmasti mies tyytyy pelkkään seksiin, jos sitä helposti saa.

Parempi olisi ettsiä se yhteinen rakkaus ensin, minkä jälkeen tulle vasta se seksi.

No kukin saa toimia kuten haluaa, mutta jos toimii seksi ensin periaatteella, niin silloin ei kannata ihmetellä missä se rakkaus viipyy.

Tämä nyt vaan kuuluu sarjaan elämäntosiasioita.

Viimeksi muokattu:
Noinhan siinä käy, kun takaperin puuhun kiipeää.

Satavarmasti mies tyytyy pelkkään seksiin, jos sitä helposti saa.

Parempi olisi ettsiä se yhteinen rakkaus ensin, minkä jälkeen tulle vasta se seksi.

No kukin saa toimia kuten haluaa, mutta jos toimii seksi ensin periaatteella, niin silloin ei kannata ihmetellä missä se rakkaus viipyy.

Tämä nyt vaan kuuluu sarjaan elämäntosiasioita.

Mikään ei ole "satavarmaa" kun puhutaan suhteista. Niin mies kuin nainenkin voi rakastua seksisuhteessa. Jos tapailua on kestänyt vasta hetken, niin on aika epätoivoista sanoa rakastavansa. Mielipiteitä nämäkin, minä haluan suhteessa nopeasti seksiä. En missään nimessä seurustelisi useita kuukausia ennen sitä. Seksi kuuluu seurusteluun kuin voi leivälle.

Viimeksi muokattu:
Mikään ei ole "satavarmaa" kun puhutaan suhteista. Niin mies kuin nainenkin voi rakastua seksisuhteessa. Jos tapailua on kestänyt vasta hetken, niin on aika epätoivoista sanoa rakastavansa. Mielipiteitä nämäkin, minä haluan suhteessa nopeasti seksiä. En missään nimessä seurustelisi useita kuukausia ennen sitä. Seksi kuuluu seurusteluun kuin voi leivälle.

Niin, mutta jos haluaa sitä rakkaussuhdetta niin silloin ei kannata aloittaa seksisuhteella. Useimmiten käy siinä niin, että vain toinen rakastuu. Edes jonkin aikaa voisi tapailla, ennen kuin sänkyyn hypätään, ei tämän tarvitse tarkoittaa montaa kuukautta mutta kuitenkin enemmän kuin muutaman päivän... Tai niin että heti ensitreffeillä hypätään sänkyyn. Minä en sekoita seksiä ihan alkuvaiheen seurusteluun, mieluummin tutustun ensin ja tiedän sitten kenen kanssa olen sänkyyn menossa. Tällä tavalla ei ole tarvinnut kärsiä turhaan typeristä sydänsuruista.

Viimeksi muokattu:
En minäkään samana päivänä seksiä halua ihmisen kanssa jota voisi ajatella seurustelukummpanina! Tai haluan, mutta en toteuta haluani. Olen mennyt sänkyyn "ei potentiaalisen" miehen kanssa heti ensimmäisenä iltana. Näitä iltoja tuli useampikin ja mies haluaisi jatkaa tapailua. Minä en tahdo koska vaikka hän muuten aiavan ihana onkin, ei hän sovi minulle. Syynä lapset. En tahdo seurustella meihen kanssa jolla on alle 10-vuotiaita lapsia. Mielummin ei lapsia ollenkaan.
Jos toinen haluaa vain seksisuhteen, ei hän ala tapailemaan tosimielellä ollenkaan (illallisia, leffoja, kuutamouinteja). Tunnen miehen joka rakastui silmittömästi seksisuhteeseensa. Joten kyllä niinkin saattaa käydä. Seksi sitoo ihmisiä ja luo yhteyden. Itse en harrastaisi seksiä ihmisen kanssa joka ei miellytä minua. Kun ihmisessä on mukavia ominaisuuksia voi häneen ihastua vaikka kyseessä olisikin vain seksisuhde.

Mies oli rehellinen. Positiivistahan on, että hän edes rakastaa seksiä kanssasi. Voi ne oikeat tunteetkin sieltä tulla tai sitten olla tulematta. Sun kannalta vaikeinta on nyt omat tunteesi. Jos pystyt, niin jatka seksisuhdetta, mutta varo särkemästä sydäntäsi. Jos tuntuu, että hajoat, niin lopeta suhde vielä kun pystyt.

Nämä ovat vaikeita juttuja. Kuten tunteet aina. Varmaan moni meistä naisista on löytänyt itsensä vastaavasta tilanteesta joskus. Silti olen sitä mieltä, että mielestäni on pelottavaa, jos ihminen sanoo rakastavansa lyhyen tapailun myötä. Tunteita voi olla paljon, mutta rakkaus on niin suuri tunne, ettei harvoin se syttyy kovin nopeasti. Sitten jos toinen liian pian sanoo rakastavansa, niin helposti alkaa miettiä, että sanooko se aina kaikille noin näin lyhyen ajan jälkeen? Onko se noin epätoivoinen, että rakastuu kaikkiin? Sitten alkaa ahdistaa.

Toisaalta miehet saa aika helposti koukkuun hyvällä seksillä. Joten siinä mielessä voi vastatunteita olla tulossakin, jos vain jaksaa odotella.

Alkuperäinen kirjoittaja niinnäin;10568198:
Niin, mutta jos haluaa sitä rakkaussuhdetta niin silloin ei kannata aloittaa seksisuhteella. Useimmiten käy siinä niin, että vain toinen rakastuu. Edes jonkin aikaa voisi tapailla, ennen kuin sänkyyn hypätään, ei tämän tarvitse tarkoittaa montaa kuukautta mutta kuitenkin enemmän kuin muutaman päivän... Tai niin että heti ensitreffeillä hypätään sänkyyn. Minä en sekoita seksiä ihan alkuvaiheen seurusteluun, mieluummin tutustun ensin ja tiedän sitten kenen kanssa olen sänkyyn menossa. Tällä tavalla ei ole tarvinnut kärsiä turhaan typeristä sydänsuruista.

En epäile hetkeäkään, että olisit kärsinyt typeristä sydänsuruista, tai edes koskaan rakastunut.

Alkuperäinen kirjoittaja niinnäin;10568198:
Noin minäkin ajattelen.

Toisaalta miehet saa aika helposti koukkuun hyvällä seksillä. Joten siinä mielessä voi vastatunteita olla tulossakin, jos vain jaksaa odotella.
No hyödyntäkää sitten tuota koukutuksen helppoutta.
Koska meistä monet miehet on sitä seksiä vaille ihan ensitapaamisesta lähtien, niin jättäkää se halu sinne taka-alalle muhimaan.
Sillä jos sitä ei heti tarjoilla, niin mies joutuu näyttämään ja ajattelemaan niitä rakastumisentunteita.
Ainakin jos pitempi suhde on tavoitteena, niin se onnistuu varmemmin rakastumisen kautta, kun seksin kautta.
Rakastaminen ja yhteinen tekeminen pitää liiton koossa, ja seksi on niitä juhlahetkiä, kun liitolla menee hyvin.
Aloittajakin peräänkuulutti sitä rakkautta liittoonsa.
No ei tämä esittämäni tapa poissulje sitä vaihtoehtoa, että seksi ensin joka on sitten kimmoke rakkauteen.
Hyvin se voi noinkinpäin käydä, mutta joskus saattaa kestää pidempään kunnes se rakkaus löytyy.

Jos nyt oikein karrikoidusti sanon, niin seksin jälkeen ei rakastuta yhtään.

Viimeksi muokattu:
Haluaisin varmaan vaan saada käännettyä asian niin, että mies tajuaisikin rakastavansa minua. Mutta se on vain toivetta, ja totuus on, ettei mies rakasta minua tarpeeksi ollakseen vakavissaan kanssani...Oli vielä viikko sitten.
Olemme myös tunteneet sen aikaa että tunnemme toisiamme jo. Tuntuu kauhealta huomata, ettei toinen tunne samallalailla, ja lopettaa koko suhde sen takia. Eli en aio jatkaa suhdetta seksisuhteena, satuttaisin vain itseäni lisää. Mutta jos mies tulisi ja sanoisi rakastavansa minua, unohtaisin koko tämän pahan unen.

Haluaisin varmaan vaan saada käännettyä asian niin, että mies tajuaisikin rakastavansa minua. Mutta se on vain toivetta, ja totuus on, ettei mies rakasta minua tarpeeksi ollakseen vakavissaan kanssani...Oli vielä viikko sitten.
Olemme myös tunteneet sen aikaa että tunnemme toisiamme jo. Tuntuu kauhealta huomata, ettei toinen tunne samallalailla, ja lopettaa koko suhde sen takia. Eli en aio jatkaa suhdetta seksisuhteena, satuttaisin vain itseäni lisää. Mutta jos mies tulisi ja sanoisi rakastavansa minua, unohtaisin koko tämän pahan unen.
Riittäisikö pelkän sanan rakastan kuuleminen?
Eikö tarvitse mitään rakkaudentekoja?

Mielestäni toisen huomioonottaminen on rakkaudessa kaikkein tärkeintä, ja on tukena ja turvana kaikessa.
Tuon jälkeen se seksikin tuntuu vielä ihanammalle.

Viimeksi muokattu:

Mielestäni toisen huomioonottaminen on rakkaudessa kaikkein tärkeintä, ja on tukena ja turvana kaikessa.

Tuo on niin totta. Ja varsinkin miehellä rakkaus on tekoja ja voi olla hyvinkin vaikeaa tunnustaa rakkautta ääneen.
Näilläkin palstoilla on ollut keskusteluja, joissa mies ei ole koskaan sanonut rakastavansa ja niin hän vain rakastaa..

Viimeksi muokattu:

Tietenkin rakkaus tarvitsee rakkaudentekoja, ilmaisin ajatuksen vain aika yksinkertaistaen.
Olet oikeassa tuosta tuesta ja turvasta, löytäisinpä minäkin tuollaisen parisuhteen.

Viimeksi muokattu:
Kahden ihmisen rakkaussuhde voi alkaa eri tavoin. Pääsääntöisesti seksin tarjonta tai siihen ”ajautuminen” jo heti alkuvaiheessa tuhoaa kaikki edellytykset kestävälle suhteelle, koska rakastuminen vieraaseen ihmiseen ei ole mahdollista. On oltava jotakin yhteistä, mikä sytyttää. Tämä `sytytys` (vrt. `rakkautta ensi silmäyksellä`) on nopea, kiihkeä seksuaalinen tunne, minkä herättää tietty ominaisuus tai `säteily´ toisessa. Se voi olla intohimoisen suhteen alku tai sitten ei. Joskus saattaa kyse olla rakkauden kaipuusta tai sen tarpeesta yhtä aikaa.

Joillekin taas on tyypillistä rakastua usein ja äkillisesti. Heillä tunne-elämä on alituisessa aaltoilussa ja he joutuvat helposti voimakkaiden tunteiden valtaan, sekä liukuvat sieltä yhtä helposti pois. He eivät pysty kokemaan syvempiä tunteita. Siten heissä elää koko ajan voimakas rakkauden kaipuu. Heille rakastuminen sinänsä on se, joka jotakin merkitsee. He rakastavat enemmänkin rakkauden ensivaiheen täydellistä toiseen ihmiseen sulautumista, mutta tunteet viilenevät nopeasti kun arki alkaa. Jotkut vanhemmat viisaat ovat sanoneet, että `rakkautta ensi silmäyksellä´ on mahdollista, mutta paras odottaa rauhassa. Olen samaa mieltä.

Ajattelen monen muun lailla, että seksi kuuluu rakastumisen alkuun, mutta mikä on sen merkitys? Jos se on Freudin mukaan vain fyysistä viettiä, niin silloin pelkkä laukeaminen riittäisi tuomaan tyydytyksen. Mutta onneksi seksi on muutakin. Vaikkapa Maslowin mukaisesti yksi rakkauden ilmaisumuoto. Tällöin siihen kuuluu yhtymistä, yhdessäoloa ja hellyyttä. Satunnainen tai kiivas seksisuhde tuskin koskaan antaa yhtään mitään / sen enempää, ellei siinä päästä psyykkiseen yhteyteen. En siten kannata enkä kehoita suhteen aloittamista ”suullisilla neuvotteluilla” alapäästä, koska siinä ei ehdi tutustumaan yläpäähän, mikä kuitenkin olisi tärkeintä, jotta suhde voisi kehittyä.

Suhteen aloittajina on kuitenkin aina kaksi ihmistä, jotka valitsevat tapansa edetä omista lähtökohdistaan. Oli tapa aloittaa mikä tahansa, niin mielestäni keskeistä on kuunnella ja kunnioittaa toista. Myös `maltti on valttia´. On parempi ensin tutustua rauhassa ja luoda turvallinen perusta rakastamiselle ja seksille. Vain siten voi turvata myös sitä, että jatkossakin voi saada ja antaa nautinnollista seksiä, sekä kehittää suhdetta. Pelkästään seksillä ei rakkautta tehdä.

Tapasin mieheni baarissa. Samana iltana seksiä. Treffit muutaman päivän päästä, niiltä myöhästyin pari tuntia, enkä voinut ilmoittaa kun silloin ei ollut kännnyköitä. Lisäksi mies oli vasta eronut kuusi vuotta kestäneestä avoliitosta ja minä olin seitsemän vuotiaan lapsen yh. Moni sanoisi ettei noilla eväillä kauan juhlita, mutta niin vain tuli 20 vuotta täyteen keväällä. Nyt harkitsen eroa, mutta se ei todellakaan johdu siitä että heti hypättiin sänkyyn :D Vai kestäisikö liittomme jos olisimme pihdanneet seksiä? Luulen niin, että suhde olisi loppunut alkuunsa jos pihtauslinjalla oltaisiin oltu ilman hyvää perustelua.

miksi rakkaus aina sattuu?
Keskityn vain tähän kysymykseen ja kuvaan sitä kuinka asian ymmärrän. Rakastaminen ei satu, koska se on tietoista vapaata ajattelua. Rakastuminen sattuu, koska se on vaistotoiminto. Se ei ole vapaata tahtoa, eikä sitä voi ajattelulla hallita vaan päivastoin se hallitsee ajattelua. Aivot eivät määrää mitä tapahtuu. Geenit määräävät miten aivojen pitää toimia.

No, turha haaveilla, pitäisi unohtaa tuollainen. Mutta minä rakastan sitä miestä.
Rakastumisella on kohde, yksi ainoa, jota ei ole mahdollista korvata toisella. Kohdetta ei voi vaihtaa, joten haaveilu jatkuu, eikä unohtaminen onnistu. Lopullisen eron kuvitteleminen ja jo pelkästään sen ajatteleminenkin sattuu. Geenit pitävät huolen siitä ettei projekti pääse unohtumaan, vaan se pyörii alituisesti mielessä.

Haluaisin varmaan vaan saada käännettyä asian niin, että mies tajuaisikin rakastavansa minua.
Rakastumisella on tämä tavoite, pyrkimys saada tunnevastetta kohteelta ja halu täyttää hänen ajatusmaailmansa.

Mutta se on vain toivetta, ja totuus on, ettei mies rakasta minua tarpeeksi ollakseen vakavissaan kanssani... Tuntuu kauhealta huomata, ettei toinen tunne samallalailla, ja lopettaa koko suhde sen takia.
Se on enemmän kuin toivetta. Se on vaiston päämäärä mikä pitäisi saavuttaa, eikä projektissa voi alkaa löysäillä tai lepsuilla ja siksi se sattuu. Pelkkä ekstaasi ja euforia ei riitä yllykkeeksi, mutta se ohjaa tekemiset oikeaan kohteeseen, eikä miten ketäkin huvittaisi hääräillä. Kuri on äärimmäisen kova ja samoin kuritus. Tuska varmistaa sen että ihminen yrittää parhaansa, pitää jatkuvaa vääntöä yllä elimistön sietokyvyn rajoilla, jotta tulosta tulisi, eikä vain meinaisi. Siksi se sattuu.

Viimeksi muokattu:
Nämä mersu ja moottoripyörä miehet harvemmin on näitä potentiaalisia hyviä rakkausmiehiä-. Yleensäkin jos mies saa helpolla seksiä kaikkialta niin sitä rakkautta ei vaan synny. siinä mielessä se on satavarmaa että seksillä ei näitä kuljijoita koukuteta koska hyvä seksi on niin tavallista heille. Ei ne edes pysähdy jos ei seksiä hyvää saa.
Itse olen aina sellainen että en lähde peittoa heiluttamaan jos olen ihastunut ja toinen ei. Siitä tulee vain sydänsuruja itselle niin kuin nyt tuuli tytöllekin. ollaan siinä mielessä ehkä erilaisia kuin muutama muu täällä.
Uskon että löydät miehen joka arvostaa sitä hyvää seksiä kanssasi ja oikeesti haluaa olla kanssasi. Sellaisen eleistä ja otteista tiedät että tykkää ja vähän rakastaakin ilman niitten kyselemisiä.

Anna tän miehen mennä . Sanoilla ei rakasteta.

Tietenkin rakkaus tarvitsee rakkaudentekoja, ilmaisin ajatuksen vain aika yksinkertaistaen.
Olet oikeassa tuosta tuesta ja turvasta, löytäisinpä minäkin tuollaisen parisuhteen.

Viimeksi muokattu:
[Itse olen aina sellainen että en lähde peittoa heiluttamaan jos olen ihastunut ja toinen ei. Siitä tulee vain sydänsuruja itselle niin kuin nyt tuuli tytöllekin. ollaan siinä mielessä ehkä erilaisia kuin muutama muu täällä.]

Näinpä juuri...Minä luulin tähän asti miehen tykkävän yhtä paljon kuin minä, mies myös itse halusi aloittaa suhteen kanssani, ja vielä viikko sitten miehellä oli tunteita. Siksi olen hämmentynyt, kun miehen olemus ja teot kertovat eri asiaa kuin sanat. Hän olisi myös halunnut jatkaa tapailua (=seksiä) kanssani. Itse lopetin suhteen kokonaan juuri siksi etten voi tyytyä suhteeseen jossa en myös itse ole oikeasti rakastettu.
En itse voisi koskaan pettää, enkä tapailla useita tai kahtakaan samaan aikaan. Minä kiinnyn ja rakastun, koska enhän edes mene sekstailemaan miehen kanssa josta en jo valmiiksi välitä ja tykkää. En myöskään halua kertakäyttösuhteita, vaan haluan yhden rakkaan miehen loppuelämäkseni. Nuo asiat ovat luonteessani ja siksi maailma tuntuu monesti korostuneen kylmältä ja tunteettomalta. En vain halua itse kylmettyä ja kovettua liikaa, enkä halua antaa hylätyksi tulemisen-kokemuksieni vaikuttaa tulevaisuuteeni.

[Itse olen aina sellainen että en lähde peittoa heiluttamaan jos olen ihastunut ja toinen ei. Siitä tulee vain sydänsuruja itselle niin kuin nyt tuuli tytöllekin. ollaan siinä mielessä ehkä erilaisia kuin muutama muu täällä.]

Näinpä juuri...Minä luulin tähän asti miehen tykkävän yhtä paljon kuin minä, mies myös itse halusi aloittaa suhteen kanssani, ja vielä viikko sitten miehellä oli tunteita. Siksi olen hämmentynyt, kun miehen olemus ja teot kertovat eri asiaa kuin sanat. Hän olisi myös halunnut jatkaa tapailua (=seksiä) kanssani. Itse lopetin suhteen kokonaan juuri siksi etten voi tyytyä suhteeseen jossa en myös itse ole oikeasti rakastettu.
En itse voisi koskaan pettää, enkä tapailla useita tai kahtakaan samaan aikaan. Minä kiinnyn ja rakastun, koska enhän edes mene sekstailemaan miehen kanssa josta en jo valmiiksi välitä ja tykkää. En myöskään halua kertakäyttösuhteita, vaan haluan yhden rakkaan miehen loppuelämäkseni. Nuo asiat ovat luonteessani ja siksi maailma tuntuu monesti korostuneen kylmältä ja tunteettomalta. En vain halua itse kylmettyä ja kovettua liikaa, enkä halua antaa hylätyksi tulemisen-kokemuksieni vaikuttaa tulevaisuuteeni.
Kyllä tämä kirjoituksenne paljasti viimeistään kuinka hyvin oikeilla linjoilla olettekaan.
Mieshän tuossa vaan on ovelasti toiminut, kun on pystynyt luomaan kuvan rakkaudestaan vaikka sitä ei pidemmällä tähtäimellä löydykään.

Minäkin niin kovasti toivoisin teidän löytävän sen todellisen ja elämän pituisen rakkauden.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä