Miksi sairas ihminen ei saisi laittautua ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mistä lähtien "terveeltä näyttäminen" on tarkoittanut huulipunaa ja mekkoa?! Kovin vetelet nyt mutkia suoraksi. Todennäköisesti lääkäri tarkoitti kyllä ihan muuta tuon sanoessaan, kuin sinun uutta kesämekkoa.

Lääkäri mainitsi juurikin sen että kun olen jaksanut laittautua niin tuskin sairas olen. :) polvituki, rannetuet ja rollaattori minulla oli hänen mukaansa vain näön vuoksi. :)

Sain ylilääkäriltä pahoittelut lääkärin läytöksen vuoksi, ja tuo ei ollut edes eka kerta. Olen ravannut ennen diagnoosia kymmenillä lääkäreillä jotka pitivät minua terveenä koska olin nuori, normaalipainoinen ja vaatteet siistit ja puhtaat. Ja EDS-potilaissa en ole edes ainut joiden tilaa vähätellään vaikka olisi jo pyörätuolissa ja olisi henkilökohtainen avustaja ja liikkumisen apuvälineitä. Näin se vaan usean kohdalla menee jos kyseessä on harvinainen sairaus, ikävä kyllä. :(

Kuuluu. Jos vertaat suomalaisten pukeutumiskulttuuria vaikkapa etelä-amerikkalaiseen, niin aika lailla arkisempaa ja käytännönmukaisempaa meidän tyyli on.
Suomessa on perinteisesti ajateltu, että rumat ne vaatteilla koreilee, vaatimattomuus kaunistaa jne.
Joo kyllähän se näin taitaa aila pitkälti olla, ikävä kyllä. :( Itse en tuohon vaan lähde, ajatelkoot kuka mitä hyvänsä, ei väliä. Kovin menisi elämä synkäksi jos kaikkien kipujen lisäksi pitäisi vielä olla samanlainen kuin muut. Persoonallisuus kunniaan, vaikkei sopisikaan ns.massaan! :)

Joo kyllähän se näin taitaa aila pitkälti olla, ikävä kyllä. :( Itse en tuohon vaan lähde, ajatelkoot kuka mitä hyvänsä, ei väliä. Kovin menisi elämä synkäksi jos kaikkien kipujen lisäksi pitäisi vielä olla samanlainen kuin muut. Persoonallisuus kunniaan, vaikkei sopisikaan ns.massaan! :)
Vedätkö huulipunalla poskiin raidat, vai millä tavalla meikkaus tekee sinusta persoonallisemman kuin muut?

Niin no, itse näen sen tarkoituksenmukaisen pukeutumisen vain hyvänä asiana. Ulkonäkökeskeisyys on mennyt vuosi vuodelta hullummaksi ja ihmiset käyttävät hirveästi aikaa, rahaa ja energiaa (niin omaansa kun luonnon) turhiin ulkonäkökotkotuksiin.

Mutta joo, hyvähän se on, että jokainen voi pukeutua kuten haluaa. Itse en juuri jaksa vaatekaupoissa seilata, enkä pahemmin vaatteitani muutenkaan vapaaehtoisesti miettiä. Töissä on pakko siistimmin pukeutua, mutta vapaa-aika menee aina farkuissa ja t-paidassa.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Vedätkö huulipunalla poskiin raidat, vai millä tavalla meikkaus tekee sinusta persoonallisemman kuin muut?

Vastasin allaolevaan kommenttiin eikä siinä ollut ollenkaan kyse meikkaamisesta. Mutta hei, tuo olikon hyvä idea vetää poskiin huulipunalla raidat, kokeilenkin sitä seuraavaksi kun lähden kaupungille!

"Kuuluu. Jos vertaat pukeutumiskulttuuria vaikkapa etelä-amerikkalaiseen, niin aika lailla arkisempaa ja käytännönmukaisempaa meidän tyyli on.
Suomessa on perinteisesti ajateltu, että rumat ne vaatteilla koreilee, vaatimattomuus kaunistaa jne."

Ihminen voi pukeutua sekä persoonallisesti että käytännöllisesti. Ehkä juuri tämä on jokseenkin yleistä pääkaupunkiseudulla.

Kunhan muistaa että vaatteiden tulee olla likaiset, pahalta haisevat ja rikkinäiset ja edellisestä suihkussakäynnistä joku pari viikkoa. Silloin olet uskottavasti sairaan näköinen.

Maksaläiskät tulevat lääkkeistä helposti. Niistä ei pääse eroon ilman meikkiä, kun auringostakin siroaa sen verran valoa, et tummuvat. Mutta voi niille auringonsuoja-aineillekin herkistyä... joten ulkoile aamulla ja illalla, kulje varjojen kautta :barefoot:

Yhteistyössä