Miksi samaa sukupuolta olevaa ei saisi rakastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Mikä siitä tekee niin kauhean asian? Monet tuntuu ajattelevan että homoseksuaalisuus liittyy vain seksiin. Että homot ajattelevat vain seksiä. Ja pitäisi kääntyä heteroksi jne.

Sama kun sanoisi vaikka heteronaiselle, että käännypä lesboksi ja ala yhtäkkiä ihastua vain naisiin. Ja olettaisi että heterotkin ajattelevat pelkästään seksiä kohdatessaan vastakkaista sukupuolta.

Minä en ole rakastanut lesboseksiin, vaan naisiin ja itsekin olen siis nainen. Ja seksihän kuuluu oleellisesti parisuhteeseen ja sitä haluaa harrastaa ihmisen kanssa josta tykkää. Olen bi-seksuaalinen ja ollut ja elänyt miehen kanssa ja lapsiakin on. Olen tiennyt seksuaalisesta suuntautumisesta teinistä asti. Nyt olen ensimmäisen kerran rakastunut naiseen. Suurimmalle osalle suhteemme tuntuu olevan todella hankala asia, etenkin perheelle. Ystävät ovat ottaneet asian todella hyvin onneksi.

En minä voi mitään sille että tunnen tätä naista kohtaan rakkautta. Ihan samanlaista mitä aikoinaan ex-miestäni kohtaan. MIKSI minun pitäisi kieltää tunne itseltäni vain sen vuoksi että kohde onkin nainen? Mitä pahaa siinä on?

Onneksi ihmiset alkavat olla koko ajan suvaitsevaisempia mutta valitettavan paljon mukaan mahtuu myös niitä jotka ajattelevat homoseksuaalisten olevan todella kieroutuneita seksihurjastelijoita.

asettua lastesi asemaan ja miettiä miltä heistä tuntuu, kokea ensin vanhempien avioero ja sitten äidin uusi tyttökaveri. ei ihme jos on hankala paikka heille ja herättää hämmennystä. vai olitko miehesi kanssa vain saadaksesi lapset?

[QUOTE="vieras";28640436]asettua lastesi asemaan ja miettiä miltä heistä tuntuu, kokea ensin vanhempien avioero ja sitten äidin uusi tyttökaveri. ei ihme jos on hankala paikka heille ja herättää hämmennystä. vai olitko miehesi kanssa vain saadaksesi lapset?[/QUOTE]

"Vain" saadaksesi lapset, mielenkiintoisesti sanottu. En ole ap mut kommentoin silti. Lapset haluavat nähdä omien vanhempiensa olevan onnellisia ja tyytyväisiä elämäänsä. Lapsi ymmärtää kyllä, että ihminen voi rakastaa sekä miestä että naista. Tavallisessa avioerotilanteessa jompi kumpi vanhemmista siirtyy nopeammin eteenpäin - ja löytää kumppanin, joka on aina uusi tilanne lapsille. Aivan normaalisti siitä selvitään TUTUSTUMALLA. Vähän huono toi lapsikortti, kun lapsethan on tosi suvaitsevaisia tai vaikkei aluksi olisi, niin ennakkoluulot karisee elämänkokemusten myötä.

Itsekin lapsena olin homoja "vastaan", koska isoveljenikin oli. Sitten teini-iässä ajateltiin asioita enemmän ja tultiin siihen tulokseen, että rakkaudessa ei ole mitään väärää. Ja on paljon coolimpaa olla sujut sen kanssa ja puolustaa homojen oikeuksia kun toisinpäin.

Asia on vielä tällä hetkellä iso tabu vaikka eteenpäin on menty. Ymmärrän sen jos joku uskoo vanhoillisesti ja omaa muuten erilaisen mielipiteen mutta se on pystyttävä perustelemaan jos suunsa asiasta aukaisee. Mun mielestä ei ole tarpeeksi hyvä perustelu että raamattu sanoo sitä tai tätä. Miksi nämä ihmiset sitten tuomitsee toiset jos elävät itse niin ison kirjan mukaan..
Homovihaa en myöskään käsitä. Sellaisilla ihmisillä on oltava muitakin isoja ongelmia ja kanavoivat ne mielestään sopivaan kohteseen.

Itse olen umpihetero mutta hyväksyn saman sukupuolen väliset suhteet ja avioliitot. Ketä se muka satuttaa?

Viimeksi muokattu:
Olin mieheni kanssa 10 vuotta ja meillä on kaksi lasta jotka ovat 8- ja 6-vuotiaat. Erostamme on jo aikaa. Lienee melko normaalia että eronneilla vanhemmilla tulee olemaan uusi seurustelukumppani? Miksi se on erityistä jos uusi kumppani on eri sukupuolta kuin exä? Jos uusi olisi minulla ollut mies, asiako olisi hyväksytympi?

Lapsille olen asian selittänyt niin, että jotkut ihmiset tykästyvät samaan sukupuoleen mitä itse ovat ja siihen ei voi vaikuttaa itse. Asia on lapsille ok ja eivät ole tulleet kiusatuiksi.

• Tykkää
Reactions: Camii

Yhteistyössä