Miksi se kolmas lapsi ei ole syy autonvaihdolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bb

Vieras
Jos on esikoinen tulossa ja perheellä on auto, jossa on takapenkillä paskat vyöt tai pelkkää lannevyötä, niin kyllä menisi auto vaihtoon ja pikaisesti. No, sitten kun tulee se kolmas lapsi, niin vasta vauvan synnyttyä aletaan ihmetellä, että miten saadaan kolme turvaistuinikäistä kyytiin ja pahimmillaan tuupataan vain joku kersoista lannevyöpaikalle pelkällä korokkeella.

Miksi tuo tuntuu olevan niin kovin yleistä? Eikö jos siinä vaiheessa, kun kolmosta aletaan suunnitella tai tulee plussa testiin, kannattaisi miettiä autoasiat kuntoon? Miksi esikoisen kanssa se on melkein itsestäänselvää, että katsotaan miten lapsen saa turvallisesti kyytiin. Kolmannen kohdalla se ei olekaan niin justiinsa ja ajatus autonvaihdosta on nii-ii-ii-iiiin vaikea. :/

Kyllä meillä ainakin on autoasiaa jo pohdittu, vaikka plussasin kolmannen vasta maanantaina. Varmasti sovitellaan syksyyn mennessä istuinasiat nykyiseen Passatiin ja jos ei sovi, niin vaihtoon lähtee. Kyllä kolmenkin lapsen turvallisuus pitäisi olla tärkeää, ei vain esikoisen!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä voin tunnustaa :/ Meil on vanha/romu auto! Mut ei ole varaa ostaa uutta, ja tosiankaa, kun tein plussan, en ruvennu miettii auto asioita.....

Onko teillä kolmas siis tulossa? Ettekö kahden edellisenkään kohdalla ole miettineet autoasioita?

Me ostettiin sellanen auto, jossa on kaikille kolmipistevyö. Ja vielä sellainen, johon saa ostaa lisäistuimia. Ja ne nykyiset istuimetkin voi uudelleen sijoittaa erilailla. Vaikka yksi takariviin ja kaksi keskiriviin reunoille. Tai kaksi takariviin ja yksi keskiriville.

Kätevää. Jos perhe kasvaa, pitää olla vastuutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä voin tunnustaa :/ Meil on vanha/romu auto! Mut ei ole varaa ostaa uutta, ja tosiankaa, kun tein plussan, en ruvennu miettii auto asioita.....

Onko teillä kolmas siis tulossa? Ettekö kahden edellisenkään kohdalla ole miettineet autoasioita?

Ei, eka, syntyny jo.. ja mä kiinnitin sun ekaan lauseeseen huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi se on sitten niin helevetin vaikeata aivan liian monelle. Tuossakin tuo yksi valopää tunkee yhtä alamittaista kersaa airbag-paikalle ja toisen istuinta ei saa turvavöihin kiinni ilman muutostöitä. Tsiisus.

Alkuperäinen kirjoittaja alli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi se on sitten niin helevetin vaikeata aivan liian monelle. Tuossakin tuo yksi valopää tunkee yhtä alamittaista kersaa airbag-paikalle ja toisen istuinta ei saa turvavöihin kiinni ilman muutostöitä. Tsiisus.

En osaa sanoa, Mun veljellä on 6 lasta ja viiden hengen auto. Hyvin reissaavat sillä ja mua raivostuttaa, suututtaa, sapettaa, itkettää ja kauhistuttaa koko asia. En voi muuta, ku kattoa haavia auki sitä matkailua. Sanominen ei auta.

Yhteistyössä