Mua kyllä alkaa välillä hieman ketuttamaan. Kun on sijainen, oletetaan että aina on valmis vaihtamaan vuoroa, tulemaan vapaalla töihin, pitämään lomansa vappuna jne. Kyllä se varmaan kyrsii niitä, jotka ovat vuosia olleet sijaisina eri paikoissa. Tiedän moniakin, jotka ovat vuosi toisensa perään paskimpana ainana joutuneet lomansa pitämään. Kun menee uuteen paikkaan, aina vaan sanotaan, et sä oot viimeksi tullut, pidät lomasi silloin kun muille sopii. Ja nää sijaiset on vakkareita. Työpiste vaan aina vaihtuu. Ei oteta huomioon sitä, että heilläkin on yhtäläinen oikeus välillä pitää lomansa haluamanaan aikana.
Sama taitaa olla mulla edessä. Mun sijaisena oletetaan olevan aina puhelin kourassa vapaapäivänäkin, valmiina paikkaamaan sairaslomia. Ja kun tarvii vuoroa vaihtaa, niin minunhan se oletetaan vaihtavan :kieh: Sitten työpaikoilla jää aina paitsi kaikista palavereista, koulutuksista ym. kun olet vaan "käypäläinen"...vaikka olisit samassa paikassa sijaisena montakin vuotta.
Sama taitaa olla mulla edessä. Mun sijaisena oletetaan olevan aina puhelin kourassa vapaapäivänäkin, valmiina paikkaamaan sairaslomia. Ja kun tarvii vuoroa vaihtaa, niin minunhan se oletetaan vaihtavan :kieh: Sitten työpaikoilla jää aina paitsi kaikista palavereista, koulutuksista ym. kun olet vaan "käypäläinen"...vaikka olisit samassa paikassa sijaisena montakin vuotta.