miksi sijainen on aina se, joka joustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hinni

Aktiivinen jäsen
27.09.2004
2 112
0
36
Mua kyllä alkaa välillä hieman ketuttamaan. Kun on sijainen, oletetaan että aina on valmis vaihtamaan vuoroa, tulemaan vapaalla töihin, pitämään lomansa vappuna jne. Kyllä se varmaan kyrsii niitä, jotka ovat vuosia olleet sijaisina eri paikoissa. Tiedän moniakin, jotka ovat vuosi toisensa perään paskimpana ainana joutuneet lomansa pitämään. Kun menee uuteen paikkaan, aina vaan sanotaan, et sä oot viimeksi tullut, pidät lomasi silloin kun muille sopii. Ja nää sijaiset on vakkareita. Työpiste vaan aina vaihtuu. Ei oteta huomioon sitä, että heilläkin on yhtäläinen oikeus välillä pitää lomansa haluamanaan aikana.
Sama taitaa olla mulla edessä. Mun sijaisena oletetaan olevan aina puhelin kourassa vapaapäivänäkin, valmiina paikkaamaan sairaslomia. Ja kun tarvii vuoroa vaihtaa, niin minunhan se oletetaan vaihtavan :kieh: Sitten työpaikoilla jää aina paitsi kaikista palavereista, koulutuksista ym. kun olet vaan "käypäläinen"...vaikka olisit samassa paikassa sijaisena montakin vuotta.

koska kun kieltäydyt tekemästä/menemästä niin sua ei enää pyydetäkkään. siksi monet sijaiset joustaa kuin kuminauha ja sitten tulee kuva että kaikkien sijaisten kuuluukin joustaa

semmosen, että miksi ihmeessä sitten roikut tekemässä keikkaa vain jossakin tietyssä paikassa. Vaihda vapaalle ja laajenna keikkapaikkoja ;)Ei tartte mennä muiden pillin mukaan. Minä teen keikkaa minne haluan ja milloin itse haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysynpä:
semmosen, että miksi ihmeessä sitten roikut tekemässä keikkaa vain jossakin tietyssä paikassa. Vaihda vapaalle ja laajenna keikkapaikkoja ;)Ei tartte mennä muiden pillin mukaan. Minä teen keikkaa minne haluan ja milloin itse haluan.

Siis täällähän nuo vakituiset varahenkilöt menee sinne missä tarvitaan. Niillä on valmiit vuorolistat, mutta paikka voi vaihtua tarpeen mukaan. Sit esim. mä oon ns vapaamatkustaja, eli teen siellä missä haluan. Nyt mulla on vuoden sijaisuus kotihoidossa. Täällä ei edes ole paljon töitä tarjolla. On pakko ottaa sieltä mistä saa. Mutta olitpa missä tahansa, sama rutina on esim lomista ja vuoronvaihdoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Puolensa pitäjä:
Olet antanut niille pikkusormen ja he ovat vieneet koko käden. Pidä puolesi.

No ei nyt ihan näinkään. Huomiseksikin olisivat töihin vaatineet, mutta en mene kun on vapaapäivä. Ja viikonloppuna en mene kun mulla on ainut listan viikonloppuvapaa. Mut silloin kun kieltäytyy, toiset työntekijät ne jupisee, esimies ymmärtää toki.
Nyt on tosi kuuma peruna nuo kesälomat. Ensi viikolla ne on oltava valmiina. Ja hirmu rutina siitäkin, että miksi mä saan pitää kesäkuussa. No, on se mullakin joskus oikeus kesälomaan, palkalliseen sellaiseen. 10 vuoteen en ole kesälomaa saanut pitää. Aina oon ollut sijaisena kesät ja työsopimus katkaistu niin, että lomat on maksettu rahana.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
meillä se tahtoo olla niin päin että sijaiset sanalevat työvuoronsa ja vakkarit joustaa. Se vasta korpeaakin!!!

Molempi pahempi. Kultainen keskitie paras. Se voi olla noin siellä, missä sijaisia ei ole saatavilla ja paikkoja on mistä valita.

Yhteistyössä