Miksi sinä ET osta luomua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ostan aina pelkästään luomumaitoa ja -kananmunia. Lihanikin ostan vain luomuna ja jos sitä ei ole tarjolla, tyydyn soijarouheeseen. Kasvisten ja leivän osalta pyrin suosimaan luomua mahdollisuuksien mukaan.

Olen huomannut, ettö aika harva perhe kuitenkaan ostaa luomua. Miksi?

Mulla sama ostostapa kuin sulla. Paitsi soijarouheen sijasta ostan esim härkäpapuja, linssejä tms.

Hinta. Hinta taitaa olla suurin syy sihen, miksi luomua ei osteta.

Siksi, että valitessani kotiäitiyden tiesin, että en voi saada kaikkea mitä haluan... Luomuruoka on kallista. Nyt on miehen lomautuksen ja muiden suurten menojen vuoksi mennyt niin paljon rahaa, että olen joutunut jopa tukemaan ruottalaista maataloutta, mistä en ole ylpeä. Mieluummin tukisin suomalaista.

Me ostetaan luomua, silloin kun on saatavilla. Hedelmien ostamisen tosin lopetin, kun ne tulee aina sellasessa neljän paketissa, ja ei koskaa ehditty niitä syödä, kun menivät jo pilalle. Lähikaupasta ei saa kuin luomu-jauhelihaa, mutta lihat "tavallista". Soijarouhetta/tofua/papuja käytetään myös paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ostan nyt. Maitotuotteet yms. mitä S-marketista saa. En ostanut vakituisesti vielä 2 viikkoa sitten, mutta eräs asia sai minut muuttamaan mieleni.

Kerro lisää?

No, viimeaikoina ei ole ollut liiemmin varaa laittaa rahaa luomuun kun kaikki liikenevät ovat muutenkin menneet ruokaan...luomu ei siis ole ollut priority number one. Tosin olen mä jo viimeset 10 vuotta ollut sen kannalla ja aiemmin melko fanaattisestikin uskonut terveysvaikutuksiin...mut joo, mä katselin sen kakkosen eläinkeskustelun ja tuumasin, että rahanpuutteesta huolimati rupean ostamaan noita eläinperäisiä luomutuotteita ihan sen vuoksi vain, että jospa omalta kohdaltani jeesaisin eläinten oloja... :whistle:

Yhteistyössä