no jos palkkoja lähdetään vertailemaan, niin raskaasta työstä kyllä kuuluukin saada sitä palkkaa hyvin, ja mitä alykkyyteen tulee sähköhommissa, niin ei siihen ihan mitään vatipäätä voi kouluttaa, aika paljonhan sähkömies pelaa matikan yms. lukuineiden kanssa kun tekee sähkösuunnitelmat, toteutukset ja lisäksi monemoista muuta.
itse arvostan kaikkia töitä, mielestäni on todella monta naurettavan pienipalkkaista työtä siihen työmäärään nähden, otetaan esimerkiksi se sairaanhoitaja, raskas työ fyysisesti ja henkisesti, palkka ei päätä huimaa.
siivoajallakin on aika kova urakka ja palkka on todella mitäänsanomaton.
itse työskentelen suurtalouskokkina ja voin kertoa, että työn määrä on verrattavissa kolmen ihmisen töihin ja palkka maksetaan silti vain yhdestä..epäreilua, alalle olen opiskellut sen kolme vuotta "vain" mutta väittäisin, että ei ihan kuka tahansa voi kokiksikaan ruveta, kyllä siinäkin hommassa tarvitsee olla sitä organisointikykyä ja kykyä toimia kiireessä ja soveltaa tuosta vaan hätäratkaisuja, jos esimerkiksi tukusta ei tullutkaan juuri niitä tuotteita mitä tämän päivän ruokaan tarvitaan, lisäksi on miljoona muutakin hommaa mitä keittiössä tehdään,laskelmoidaan,inventoidaan,seurataan..
miksi ihmisen pitäisi saada niin hirveästi erityiskohteluja? kuka sitten määrittelee, kenen työ on se jota pitää arvostaa enemmän kuin muita?
ja kouluttaako joku itseään oikeasti korkealle, vain siksi, että saisi arvostusta työstään muilta? eikö pääasia kuitenkin ole se, että viihtyy työssään?